• 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 13
Всички имаме коли, нали ?
rs500 - помощник
ментета има Ate, textar, Trw и Zimmermann :-D
Kirilpm - специалист
За съжаление е така,единствения начин който смятам за сигурен да се пазя от ментетата е да пазарувам от официалните вносители,но пък после се намират тарикати като Дъмби,които ме наричат мошенник,понеже били намерили частите по-евтини в онлайн магазин.До сега не съм случвал на уважаващ себе си вносител,който ще си продаде доброто име за дребни пари.
toolegittoquit - майстор
Kirilpm написа:
но пък после се намират тарикати като Дъмби,които ме наричат мошенник,понеже били намерили частите по-евтини в онлайн магазин.
Ако мога да си купя оригинален лагер Феби за 20лв, като те прескоча като прекупвач, който ми го продаваш същият за 35лв в сервиза ти, няма какво да ми се сърдиш. А официалният вносител няма да ми сготви вечерята, така че и финансите са фактор. В официален сервиз една смяна на масло струва 150лв. Понеже 4 литра масло струват толкова, па е голяма философия да се развие капачката, да се се завие филтъра и хич не е работа за 15 минути.
Искаш ли да си говорим и за други оригинални неща? Дебитомер - близо 300лв. Платката му струва 30лв и може да се поръча и да се рециклира. Отгоре на всичкото масово се продават като "нови части" всъщност рециклирани стартери, рециклирани дебитомери, рециклирани съединители - на които им е пренаковано ново феродо. Купува си познат за колата оригинален съединител и какво да види - щампите от ГДР, нищо че феродото е чисто ново.
Едно парче кабел от официален вносител може да ти излезе като нищо 150лв.
Проблемът е, че много хора в България се изживяват като пишман-търговци прекупвачи. Нещо работата не е на почит, да въртиш далавери и да лъжеш хората е друго. Ей в OLX в момента вирее един, който продава фалшиви диагностични кабели и то без опция за преглед като получиш пратката от него. Както и да е - като не можеш да предложиш конкурентни цени - изгаряш. Не е като едно време. Алтернативи много. Интернет - България, Европа, далечна чужбина - примерно Китай.
Kirilpm - специалист
Аз лагера на феби ако го взимам за 20 лева,го продавам за 20 лева,друг е въпроса че вносителите правят отстъпка за сервизи,когато се купува по-голямо количество и все пак е нормално.Аз им гарантирам качествен монтаж и поемам отговорност да сваля частта,ако дефектира и да оправя проблема.Та ако щеш гъза да си скъсаш не можеш да го вземеш на цената на която го купуват автосервизите,дори да се хванеш за палците пред вносителя :lol:
Chefo77 - майстор
Аз пък мисля, че когато клиента може да иде в склада на Евро примерно и да си купи лагера за 20, изобщо не го интересува на каква цена го взема сервиза, ако му го дават на същата или цена, съпоставима с магазинна + транспорта. Защото такива приказки от типа на "Ти ми го даваш на 25, аз ще го взема на 20" не вървят, най-малкото защото сервиза ще иде да го вземе и той също ще има разходи. Освен ако не го носят на място де.
stoianov_n - специалист
toolegittoquit написа:
Ако мога да си купя оригинален лагер Феби за 20лв, като те прескоча като прекупвач, който ми го продаваш същият за 35лв в сервиза ти, няма какво да ми се сърдиш.
Kirilpm написа:
Аз лагера на феби ако го взимам за 20 лева,го продавам за 20 лева,друг е въпроса че вносителите правят отстъпка за сервизи...
При мен положението е същото.Дали клиента ще отиде до склада, или при мен цената е една и съща, като показвам и фактура.
Работим с отстъпки, като при различните фирми са м/у 15 -35%.Още повече, че ако го поръчам аз тоя лагер и го монтирам, давам и гаранция, а ако го донесе колегата Тинки, от кварталния магазин, гаранция Франция. :-D
Ама иди му го обяснявай..... :lol:
toolegittoquit - майстор
stoianov_n написа:
Още повече, че ако го поръчам аз тоя лагер и го монтирам, давам и гаранция, а ако го донесе колегата Тинки, от кварталния магазин, гаранция Франция.
Смених си агренажен ремък в сервиз.
Питах - "Има ли гаранция?"
Отговор от сервиза -"Има".
Питах - "Добре, ако се скъса утре, какво правим?"
Отговор - "Гаранцията е само за ремъка"
Интерпретирам - Ако ремъкът се скъса, е*и си майката. Ще ти дадем нов ремък за 50лв, а ти ще ремонтираш двигател за 500лв. Мдаааа, тия гаранции, особено като не са записани черно на бяло нищо не значат. А дори и да са черно на бяло, пак така могат да те пуснат по нанадолнището, че да си я имаш за тоалетна хартия.
Chefo77 написа:
най-малкото защото сервиза ще иде да го вземе и той също ще има разходи. Освен ако не го носят на място де.
Айде бе. Те големите фирми дистрибутори на части нямат разнос. Майсторите по сервизите сами си ходят до склада на дистрибутора с личният автомобил и си носят частите обратно.
Kirilpm написа:
Аз им гарантирам качествен монтаж и поемам отговорност да сваля частта,ако дефектира и да оправя проблема.
А поемаш ли гаранция ако утре лагера, който си сложил по неизвестни причини се натроши, блокира ми колелото на колата и ме хвърли някъде колата от пътя, както си карам примерно с 90-100км/ч? Да, знам че в сервиза ги взимаш с 35% по-ниска цена, а ги продаваш на тая, която купува краен клиент. Схемата ми е ясна. С кондензатори за 15 стотинки от битака искаме по 10лв за смяна на бройка.
--
Не го приемайте лично. Пиша лично, но всъщност не е така. Вие може да не го правите, но на 1 може би кадърен или работлив от вас има още 10 мошеника на клона.
Работата е там, че съм работил във фирми и съм гледал как се лъжат в очите клиенти. Но не от мен. Вече не вярвам на това, което някой ми каже, защото се съмнявам дали няма задни мисли.
Kirilpm - специалист
За някой хора мъжката дума значи нещо,да заради повреда в ангренажа по моя вина съм поемал целия ремонт на двигателя за моя сметка с шлайф,комплект гарнитури,нови клапани,нови гумички,нов ремък и всичкия труд.Но аз си преценям клиентите,с повечето работя от години и си имаме вяра.Като дойде някой с качествени части на драго сърце му ги монтирам,доста пъти обменям информация и адреси с клиенти,които се интересуват и намират качествени части,кога отдалеч,кога от близо.Но като дойде някой тарикат да търси накладки втора ръка или със части от кварталната бакалия,гаранцията си я поема той и всеки път това изрично се казва.Но когато в такъв случай нещо дефектира нито един сметкаджия не казва майстора ме предупреди,в повечето случаи казват ходих в един сервиз,правиха ми колата и нищо не направиха,за това и ги връщам.А колкото до разноса на частите,много вносители специално в бургас работят с персонал от 1 човек и редовно си пътувам по 50км в посока за части,понеже не всички имат разнос,разбира се колкото и да ти е неприятно колата ми не гори въздух :)
Кондензатори не съм видял да се продават на битака и според теб колко струва смяната на един кондензатор с запояването?А знанието точно кой кондензатор да се смени и труда докато се стигне до него?Понеже много лесно може да се прати клиента да си търси друга част втора ръка или нова вместо да се отремонтира.Лагер до сега по никакви причини не ми се е трошил,след всеки ремонт на лагери,спирачки,окачване и други отговорни детайли пробвам лично с колата,с идеята ако някой се отрепе да не е клиента.Но ако това се случи с твоята кола и има навъртяни 5 километра,отново майстора ще е мошенник,понеже ти е карал скъпоценната лимузина.И въпреки всичко дори да ти се строши лагера,ако знаеш как да ползваш геврека пред теб няма да се претрепеш.Хората състезания завършват без едно колело http://vbox7.com/play:c4bef288?pos=src
toolegittoquit - майстор
Kirilpm написа:
Кондензатори не съм видял да се продават на битака и според теб колко струва смяната на един кондензатор с запояването?А знанието точно кой кондензатор да се смени и труда докато се стигне до него?
Кириле, ти не ме разбра. Не е важно колко струва смяната на кондензатора. Важното е дали тия, който го е сменял си е позволил да сложи част за каквато си си платил и да те излъже в цената.
А за геврека - недей учи. То има и пилоти, които приземяват самолети с 1 от 4 двигателя или дори с пробойни във фюзелажа. Е, обикновено в такива ситуации самолетите обаче се размазват. Не си отваряй голяма дума, да не лапнеш някоя муха. Не се знае каква точно ситуация ще ти сервира живота и не всички са рали състезатели.
Аз накладки си сложих нови. И ремък си сложих нов. И други неща си сложих нови. Ама..не разчитай на гаранции...
Има го и друго - беше казал в другата тема, че 150лв за рециклиране на стартер едва ли не било малко. То и цените трябва да са с мярка.
И знаеш ли - знам как се стига до кондензатора. Поялник имам, сменял съм. Ма и знам да не слагам от 15 стотинки най-долната марка, па да излъжа след това клиента. Та да дойде след някой месец или година пак. Не така...
И да ти кажа,"мъжката дума" пред закона не струва и пробита стотинка. Всеки може да каже "мъжка дума", а като стане фала, вместо гаранция да получи от трите най-дългият.
Kirilpm - специалист
Ако някой елемент е наврян на майка си... мислиш ли че имам сметка да го сменя с боклучав и след определен период от време пак да си играя да го сменям,като разликата е в броени стотинки.И 150лв си е съвсем нормална цена за труд и части,понеже за мен рециклиран стартер е такъв,който е неразличим от нов,четки правени на шмиргела и сглобено с разхлопани втулки не е рециклиране,нито стартер от моргата.Според теб колко струва демонтаж,разглобяване,смяна на втулки,включително и на втулка в скоростна кутия,обслужване на редуктор ако конкретния стартер има такъв,почистване на целия стартер,смяна на четкодържател,евентуална смяна на бендикс или почистване на стария,проверка на ротора,почистване и полиране на колектора на ротора и каналите му,почистване на връзките от акумулатора до стартера и точките на замасяване,евентуална смяна или ремонт на бобината на стартера,проверка и после монтаж.Верно много рядко някой със стартер,който се нуждае от всичко това се хваща да му прави ремонт,но това е рециклиран стартер,сменени четки не са рециклиран стартер.Пък за геврека нямам намерение да уча никой,особено теб,то да те учи човек е все едно да пълни каца без дъно,просто не обичам да се драматизира твърде много,едва ли не че караш кротко като агънце и когато гумата реши да те изпревари,някой друг е виновен,както май винаги се случва с теб,вечно си неразбран,излъган и вечно някой друг е виновен. :lol:
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 13

Тема "менте авточасти-открий дестетте разлики" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: