Всички имаме коли, нали ?
hygro - майстор
8180 написа:
Иначе, след като при диагностика ми сложиха парацал!!?? на входа, забравих за майстори.
:-D Има голямо разнообразие на "методи" - изолирбанд, пробита чашка от кафе, смачкан въздухозаборник, надупчен найлонов плик върху филтъра... Общото е едно - мърлящината...

Причината работата на двигателя да се влияе силно от насрещния въздух е в недостатъчното подналягане в дифузора. Затова много слаби промени на въздушното налягане при въздухозаборника и при мембраната на втората степен, обедняват сместа и двигателят спира. При това обедняване е възможно да се получи взрив във филтърната кутия, заради екстремно бавното изгаряне на горивната смес в цилиндрите. Донякъде кутията може да се предпази, като се монтира "кихалка", но най-добре е просто да се спазват изискванията.

При правилно монтирана АГУ ефектът от насрещния вятър е практически незабележим, защото породените от него промени в налягането са несравнимо по-ниски от подналягането в дифузора.
leonardo_vd - модератор
Стефан написа:
Около 3000 об/мин е нормално за 100 км/ч. Но не е нормално да изгасва. За мен това е обеднена горивна смес вследствие на излишък на въздух. Това се получава при промяна начина на засмукване към въздушния филтър. Провери го!
:shock: Да не си луд. Това да не е 1.4л. Просто кутията му е с по-бавен диференциял. На моята кола с 3000 оборота съм на около 120км.ч. Всичко зависи от това какъв тип е колата и за какви цели е направена.
yakinceto - специалист
blagodarso picowe dano da namam problem ste probvam
Spokoiniq - майстор
!,8 16V , предполагам пластмасови колектори и си с дифузор???Абе ти може и да не разбираш, но "майстора" не ти ли каза с обикновена газова и пластмасови колектори какъв мармалад можеш да направиш? :shock:
yakinceto - специалист
с алуминиеви колектори е
8180 - майстор
Благодаря на Хигро за разясненията по моя случай.
И да използвам случая:
За и против обикновена АГУ и инжекцион. Освен металния колектор и "кихането", нещо за проблемите с компютрите и естествено "файдата"?
А метана?
Че май ще "махам" дизела.:?

И аз се загледах в тези 3000об. Всички коли, които съм карал и бензин и дизел все са били ~ с данните от Леонардо. Дори и Шкода 105GL - с оборотомер де.
hygro - майстор
За обикновена АГУ:
- ниска цена, икономически по-изгодна в процеса на експлоатация
- прост монтаж, обслужване, ремонт и поддръжка
- по-нечувствителна към некачествено гориво

Против обикновена АГУ:
- Необходимост от емулатор, който да имитира λ-сондата и работата на дюзите
- Разстройване на данните в самообучаващите се компютри и впоследствие временна лоша работа при превключване на бензин (нулират се с откачане на акумулатора)
- По-ниска прецизност на регулиране и по-висок разход от газовия инжекцион

За "файдата" - спрямо бензин разходът от идентичен до 10-15% по-висок, но пък цената...

За метан не съм мислил изобщо - не ме устройва...

Настойчиво те съветвам, да вземеш някого, който е наясно и да си монтирате сами уредбата - това е единствения начин да бъде поставена свястно. Единственият "газаджия" , който бих посмял да препоръчам, има тежък ишиас и работи вече само за приятели, но ако искаш можеш да бачкаш сам и да го използваш за "супервайзор" :)
8180 - майстор
Благодарско за инфото, Хигро.
Това е доста обнадеждаващо:
hygro написа:
- Разстройване на данните в самообучаващите се компютри и впоследствие временна лоша работа при превключване на бензин (нулират се с откачане на акумулатора)
Бях чувал, че при такъв проблем ходят да им нулират компа във фирмения сервиз - естествено 45-50лв./час. Чудел съм се защо не са направени да се нулират по захранване и бях решил отново - "конспирация". Пълна инжекция не съм карал.
Мислех че само дюзите се емулират, Ламбдата си се ползва.
Някъде го писах наскоро - пълна мизерия. Не ги правят да седнеш и да караш изгодно и икономично, а те "абонират" за сервизи, майстори, преустройства.
Пак благодаря,
hygro - майстор
8180 написа:
Бях чувал, че при такъв проблем ходят да им нулират компа във фирмения сервиз - естествено 45-50лв./час.
По новите модели не се нулират с просто спиране на захранването, но из нета можеш да намериш чалъмите.
8180 написа:
Мислех че само дюзите се емулират, Ламбдата си се ползва.
Това, на което викат емулатор на дюзата, в повечето случай е само нискоомен резистор, който лъже, че дюзата не е откачена. Тъй като компютърът контролира тока през нея, при отклонение активира аварийния си режим. С помощта на изкуствения товар, това се избягва.

Ламдата не се ползва при монтиране на обикновена АГУ, а само при такива от по-висок клас, които имат собствен управляващ модул. Емулаторът на лабда-датчика представлява прост генератор, който редува високи и ниски нива и имитира напрежението на сондата. Това се налага, защото сместа вече се регулира по пневматичен път и обратната връзка, в която участва компютъра вече не функционира - сондата "забива". Това състояние ще бъде регистрирано като повреда и компютърът ще премине в аварийния си режим. Генераторът имитира реакцията на сондата и въпреки, че побърква самообучаващия се алгоритъм, поддържа компютъра извън аварийния режим.

Обикновено при 25-30 км движение на бензин, самообучаващият алгоритъм успява да възстанови данните в управляващите таблици, които са били разбъркани при движението на газ. И другият начин, който вече споменах - откачането на акумулатора и даване на клемите накъсо за няколко минути зарежда таблиците с първоначалните им стойности. Но при някои автомобили не действа.
8180 написа:
Някъде го писах наскоро - пълна мизерия. Не ги правят да седнеш и да караш изгодно и икономично, а те "абонират" за сервизи, майстори, преустройства.
Не се доверявам на "майстори". От 25 години монтирам на всичките си автомобили газовите уредби сам и загубеният за това ден се изплаща с лихвите - забравям, че съществуват.

Обикновената АГУ е изключително надеждно устройство. Няма нищо сложно - просто трябва да се направи както трябва, а не мърляшки.

Тема "едно въпросче за опел зафира" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: