Всички имаме коли, нали ?
докера - специалист
Окисляване на пъпките и клемите на акумулатора се получава основно , когато клемите са месингови или железни и недобре стегнати :wink: Причината е , че контактуват два различни метала , а и когато връзката е слаба , допълнително допринася за образуването на окиси.

Мажи с масло или лека грес , стягай добре и си свиркай . Или си купи хубави оловни клеми :wink:

М-у другото , слабата връзка , където и да е по веригата , доста допринася за разреждането на акумулатора :wink:
ESPACE - майстор
докера написа:
Окисляване на пъпките и клемите на акумулатора се получава основно , когато клемите са месингови или железни и недобре стегнати :wink: Причината е , че контактуват два различни метала , а и когато връзката е слаба , допълнително допринася за образуването на окиси.
Далече си от истината. А железни клеми за акумулатор още не съм виждал. А какви налепи пък съм виждал по оловни клеми идея си нямаш. Всичко е от акумулатора, не търсете под вола теле. Мазането с греси и масла както казах само възпрепятства образуването им но не решава проблема. Клемите на читав акумулатор нямат нужда от мазане с никакви л...а.
Takezo Sensey - модератор
ESPACE...и аз не бях виждал .

Но скоро видях на едно Микронче (Нисан) . Приличаха на скоби за водни съединения.

Ако не съм ги изхвърлил , ще постна снимки.


Жокера по темата е "КОНТАКТЕН СПРЕЙ" ...само 6 лева е .
pagoda - помощник
извода е когато слагате клемите на акумулатора да не биете върху им с чук,клещи или ключ 10на13.
Takezo Sensey - модератор
pagoda написа:
извода е когато слагате клемите на акумулатора да не биете върху им с чук,клещи или ключ 10на13.
:2thumbs: :klatsch: :respekt:
докера - специалист
ESPACE написа:
....... А железни клеми за акумулатор още не съм виждал. А какви налепи пък съм виждал по оловни клеми идея си нямаш. Всичко е от акумулатора, не търсете под вола теле. Мазането с греси и масла както казах само възпрепятства образуването им но не решава проблема. Клемите на читав акумулатор нямат нужда от мазане с никакви л...а.
Има , имаааа .. Отлежават в багажника :wink: А и както съм казал по-горе - Виновна е комбинацията от различни метали И недобро стягане на клемата , което води до слаба връзка :wink:
Ако се замислиш колко окислени клеми си видял досега --- ега ти некачествените акумулатори - повечето текат :wink:
ESPACE - майстор
Вярвай си, че е от недобро стягане и различни метали :-D :)
Идея си нямаш колко акумулатори съм виждал. Тези с окислените клеми не са повече от 1-2 %.
докера - специалист
Възможно е :wink: А и не съм имал за цел да влизам в спор !
Просто споделям лични наблюдения - в болшинството случаи след поставянето на оловни клеми или добро почистване , заглаждане и смазване на старите + ЗАДЪЛЖИТЕЛНО добро стягане - проблема е изчезвал :wink:
emil_v r - майстор
Дайте моля безплатен съвет, какъв акумулатор да си купя ?

Да бъде 70Ач , дълъг 27см :) , за дизел .

Херметичен, капсулован ли , обикновен , Бош , Мош , Варта , Сребърен ...?
Не ми трябва повишен пусков ток, нито "обслужването " ми е проблем ,
искам да има дълъг живот (ноо да не ме надживее)

Цена под 200лв ,задълж. нов

Колата на която ще се сложи струва 4000лв . :evil: :)
shotik - майстор
ESPACE написа:
докера написа:
Окисляване на пъпките и клемите на акумулатора се получава основно , когато клемите са месингови или железни и недобре стегнати :wink: Причината е , че контактуват два различни метала , а и когато връзката е слаба , допълнително допринася за образуването на окиси.
Далече си от истината. А железни клеми за акумулатор още не съм виждал. А какви налепи пък съм виждал по оловни клеми идея си нямаш. Всичко е от акумулатора, не търсете под вола теле. Мазането с греси и масла както казах само възпрепятства образуването им но не решава проблема. Клемите на читав акумулатор нямат нужда от мазане с никакви л...а.

На Шкода Форман и Фелиция /2001 г/ които имам , клемите са оригинални и железни.

Преди всичко се изисква чистота-покриване ,измиване с вода в която е разтворена сода -бикарбонат за неутразиране на електролит,който се е разлял по повърхността на акумулатора и правилно регулиране на зареждането.
Не бива да се чука върху клемите ,защото се пукат клемни връзки към оловните плочи вътре в акумулатора-винаги се разхлабват болтовете при сваляне и затягат при монтаж.

Тема "Окисляване на плюсовата клема" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: