• 1
  • 2
Всички имаме коли, нали ?
ArturDent - Почти Безобиден
По принцип и двете цифри са нагоре, но долу горе е така - старите дизели работят с по-висока компресия от новите. Е за всеки модел е различно ...
Под стар дизел да се рабира стар модел, а не на много километри. Не очаквате с износването компресията да се увеличава, нали?
koba - специалист
Не е задължително да сменяш всичките... но е препоръчително... времена на криза сам решаваш.
А иначе един приятел сподели:
"Всеки автомобил /какъвто и да е той/ рано или късно става ФОРД " :lol:
25th Hour - специалист
Хора, пишете за каква кола става дума като питате нещо. Сега боб ли да хвърля за да разбере колата.


Модерните дизели / а и не толкова модерните/ са различни системи, тия от 80те са още по некви измислени..


Като искате точен отговор задайте точен въпрос...
stefan_gb - специалист
vanci88 написа:
По-добре ги смени всичките. А работят 10 секунди след запалването/зависи от модела и поколението/
Няма нищо ненормално да работят 10 секунди след запалването. В повечето автомобили изгасването на контролната лампа за подгряването неозначава че се спира напрежението към свещите , а също и много системи са направени да включват отново подгряването с завъртане на стартера.
В никакъв случаи не е задължително да се сменят всичките свещи особенно ако имате само една прекуснала и примера на Takezo Sensey не е изобщо показателен - естествено че неможеш да сложиш каква да е свещ те са с различни габарити и напрежения съответно ще загряват по раличен начин и време. Много е важно температурния датчик и релето да са изправени а същo и свещите да не са от 5 лева примерно като небеизвестните Bosch кито в никакъв случаи не са такива. Примерно kопуваите на Беру но там цената вече около 30-40 лв. на свещ според модела на автомобила .
Както казаха колеги ако се знае модела автомобил може да се говори по точно , колко време трябва да подгряват свещите според Х температурата на ДВГ-то в момента.
Питащия да не се притеснява и да смени само тази свещ, проблем е ако ако са прекъснали и 4-те наведнъж.
Chefo77 - майстор
Колега, извинявай, но Бош и хубава свещ отдавна не се припокриват. Поне не и в България.
kuger - майстор
От 1998 г. карам дизел. Нисан 1,7д, и Рено 2,2д. И при двете-според температурата навън лампата на свещите свети повече или по-малко.Но след запалване свещите се включват пак до достигане на определена температура на двигатела.Изключването им се усеща и по оборотомера и по звука на двигатела.Нисана беше на 16 години и още си беше с оригиналните свещи. За жалост Реното за три години ми е горило две/като не зная в какво състояние съм я купил/.
ArturDent - Почти Безобиден
и аз да вметна нещо - има бързонагряващи и бавнонагряващи.
Въпреки, че съм привърженик на смяната на всички, ако все пак някой е решил да сменя само една свещ, да има ти това предвид...
Ники274 - специалист
mici написа:
Простете на невежия за въпроса, но вече карам дизел , а нищо не разбирам от двигателя. Не мога да намеря никъде информация колко време работят подгряващите свещи: докато запали или докато загрее двигателят или непрекъснато??? :?: Беше ми изгоряла една и като я извадих беше с черен нагар. А двигателят си работи добре. При бензиновите свещите имат по-светъл кафеникав нагар.
По принцип когато ти угасне лампата за подгрева свещите продължават да подгряват,релето за свещите изключва до минута-две след това.По-новите модели подгряват до достигане на работна температура в цилиндъра.Черния нагар ако е само за цвят без мазни полипи да не те притеснява-все пак е дизел :lol:
  • 1
  • 2

Тема "подгряващите свещи в дизеловия двигател" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: