mien написа:Верно е полезно четивото,но повечето от текста няма нищо общо с действителноста.Явно си запознат с "действителността". Можеше да споделиш едно-две актуални практически решения извън предупреждението, че "полезният материал е неактуален". Не вярвам да не се сещаш как да стане безопасно паленето от др. а-р - да научим нещо полезно, а не да те подминаваме като "многознаещ заядливец" - не го твърдя, но е възможна реакция, точно за хората имащи по-голям опит със стари автомобили.
Четох и за палене с друг а-р,като при запален дв.се свалят клемите и си слагаш твоя - това става с механично реле за заряд и никаква електроника в колата,ако се направи това на съвременен автомобил = поне пет нови батерий в парички за ремонт.
Нямам за цел да се заяждам с никого,даже да си призная не прочетох всичко 100/100,но искам да съм полезен и да не стане некой сакътлък.
Ток се дава само с помощни кабели,достатъчно здрави(не китайски).Като закачиш щипките,изчакваш 3-5мин,за възбуждане на разредения и тогава палиш.За предпочитане е колата която Дава тока да е изгасена,че иначе пак стават сакътлъци.
Другото което е,вече масово има Автоматици,там Тикане и дърпане не помага - само ток и стартер.
На пазара има батерий,които са така наречени "необслужваеми" - вярно са по скъпи,но са и по надежни а и в този забързан живот си е една грижа по малко.
Никога не разкачайте клемите на акумолатора при работеш двигател или е на контакт,ще си спестите много ядове.
Сигурно има и други полезни неща,но сега не се сещам.
Поздрави!