• 1
  • 2
Всички имаме коли, нали ?
bjohnev - специалист
КПД е отношението на извършената работа към вложената потенциална рябота (енергия). Безразмерна величина. КПД не зависи от нищо друго, освен от самия двигател. Нито от обороти, нито от натоварване, нито от съпротивления всякакви!

Неправилно, КПД за автомобила, се измерва в литри за 100 км, например. По-правилно е километри за литър, т.е. свършена работа за единица потенциална работа. И в двата случая разхода е различен, например при градско или извънградско, което е объркващо и човек мисли, че КПДто се променя, но това не е така, защото просто стила на каране в гореспоменатите условия е различен (по-често потегляне и спиране и т.н.).
25th Hour - специалист
ArturDent написа:
25th Hour, на мен принципно са ми ясни нещата, но се чудех, как да задам въпроса, че повече от колегите да ме разберат. Вярно е че въртящият момент, не зависи пряко от оборотите. Но при различни обороти, се постига различен въртящ момент (на вала на двигателя).

Моите наблюдения са, че има едни обороти на двигателя при които той "се чувства" най-добре, не се брой на празен ход. И точно при тези обороти имаме най голямо КПД. Тук игнорираме загубите от съпротивлението на въздуха и т.н.
А CDI-то не върви ли с 90км/ч при тия 1800 об/мин на 5 предавка?
Честно казано и аз не те разбрах а четох няколко пъти въпроса...както и да е.


Значи да приемем, че това, което пишем е чисто субективно, защото това, което ти чувстваш не е това което мотора "чувства"

CDI-то трудно може да се задържи на 5 предавка на тия обороти просто типтроника смята така, че да има колата максимален респонс при подаване на газ.

Там хубавото е, че мотора разполага с максималкия си въртящ момент в диапазона от 1800 до 4 хиляди и нещо си оборота. В този смисъл двигателя се чувства добре :lol: съответно и ти защото имаш цялата мощ в почти целия диапазон. Разбира се като всички печки лага на турбото дразни много- от мерцедес са го измислили като автоматика просто дава къси предавки и бързо качава оборотите и надува нещо там...
ArturDent - Почти Безобиден
bjohnev, КПД-то на двигателя(автомобила) не зависи от оборотите.
Нека тогава направим следната постановка:
- пълним един резервоар до горе.
- включваме на 5 предавка и караме с точно 90 км/ч докато свърши горивото.
- още един път правим същото, но на 4 предавка пак с 90 км/ч
В кой от двата случая ще изминем по-дълго разстояние?
vanko68 - специалист
bjohnev Разбира се,че КПД зависи от оборотите,няма какво да се спори в тая насока. Вземете и прочетете нещо първо,тогава пишете.Какво ще е КПД на високите обороти с влошеното пълнене на цилиндрите поради по-малкото време за отваряне на клапаните??? И какво ще е КПД на мотора на 1000 об,когато механичните загуби на самия мотор от триене и вискозитет са съизмерими с полезната работа???
сола 180 - специалист
Стииигааааааааааааааааааааааааааааааааааааааа!
Абе къде е полицая да ви разкара простотиите??????????????????/?


В духа на тая простотия знае ли някой какъв е дебита на водната помпа на ЗАЗ 969А при обороти на мотора около 900-915 в минута(евентуално) ?????????????????

Говорим естествено за литър в секунда!!!!!Кой знай да смята?
ben84 - специалист
Старата школа:
http://ben84.snimka.bg/automobiles/koga ... 074396.big
Доколко е приложимо всичко това в съвременните условия е друг въпрос :)
  • 1
  • 2

Тема "Мощност, обороти, въртящ момент, икономичен режим....." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: