Всички имаме коли, нали ?
zmiori - специалист
Преди много време на баща ми москвича не държеше антифриз течеше от всякъде и се караше само на вода.
Дойде време че лятото карахме на парно.
Няколко пъти я пълних с минерална вода при изхвърляне то и изтичаше доста мътна. Но ефекта бе нищожен.
Накрая реших да направя нещо по така. Напълних я с домашен оцет и я оставих да работи 30-40 мин. угасих я и я оставих 2-3 часа. Отворих кранчето и от него потече направо боза и на вид и на консистенция.
след изтичането и заврях маркуча в гърловината на радиатора и пуснах водата на мах. Известно влеме тече мрасотия и като потече бистра запалих колата за 30-40 секунди.
затворих кранчето и извадих маркуча. Запалих я изненада от отворената гърловина изригна воден стълб 50-60 см. Оказа се че оцета е изчистил всичкия котлен камък даже от едно местенце на маркуча свързващ двигателя с радиатора. Като се изфорсира колата засмуква въздух и прави фонтан в радиатора. Мених маркуча и нея година за първи път карах към морето без парно в средата на лятото. На другата година са посъветвали татко да продуха радиатора извадихме почти една лопатка инсекти. Нещата съвсем се подобриха.
Та за котления камък оцета помага много.
Успех.
kartechar - специалист
Чувал съм, че най-добре се чисти радиатор с цвик. Пълниш, караш при загрят двигател около час, източваш и промиваш с вода.
jojovr - специалист
Да, и после вадиш и извара... =D> =D> =D>
montoya - майстор
Това за цвика и аз съм го чувал. Не съм видял обаче на живо има ли ефект
lov - майстор
Едни от добрите препарати за чистене на варовик са на основата на млечна киселина. В цвика има достатъчно количество млечна киселина но останалите съставки в место да отпушат тънки тръбички по скоро ще ги запушват. Става но за открити повърхности.
nikolson - майстор
Всички посочени (и в началото на темата от 2010г) разтворители може и да свалят котлен камък и др., но помпата не е предвидена до работи с такива разтвори. А и отделянето на по-големи варовикови парченца може да запуши радиатора.
kozl - майстор
Най-вероятно - нов радиатор.
Аз на дъртото пежо първо пробвах с бира (някой ме посъветва). Излязоха боклуци и много пяна. Ефекта не беше осезаем. После му сипах купена добавка. Системата се пълни с дестилирана вода и като загрее двигателя и отвори термостата се сипва добавката и така работи двигателя половин час. Е аз попрекалих докато протече помпата. Ефект имаше, но протече и радиатора. И понеже радиатора беше от медните, запояван и го занесох в работилница, където го изчистиха механично и ефекта беше поразителен.
Радиаторчето на парното в купето съм чистил със концентрирана солна киселина и после с сода каустик. Изхвърли купища гняс, нещо като твърда грес. По принцип аз котлен камък не срещнах. След киселината и основата парното дойде, но слабо. И после го извадих радиаторчето и в работилницата за разпояване и механично прочистване и парното тръгна.
Обаче пластмасово-алуминиевите радиатори се оправят с нови :sad:
Pinto_mm - помощник
Интересно ми е, ако се ползва хубав антифриз с дестилирана вода и се сменя редовно според инструкциите как може да се образува котлен камък, че чак да запуши радиатора. Ползвам антифриз "Хепу" + дейонизирана вода и сменям на две години. Обща стойност 25 лева. До сега не съм имал проблеми.
lov - майстор
И на двойно повече време да го сменяш пак не трябва да има проблеми. Ама то все така сме свикнали да не си признаваме. Радиатора или парното тече че се къса. Лятото наливаме чешмяна вода в несвяст и кат стане студено се сещаме че трябва зимата да се налее и антифризец. :lol:
Пък после крив ни бил той щото бил менте. :-D
jojovr - специалист
^ Да така е. Много хора не се замислят като наливат чешмяна вода, а запушеният радиатор в случая е по-малкият проблем... По-големият проблем са отлаганията по каналите на охладителната система вътре в двигателя! Стените на всички канали в двигателя се облицоват с котлен камък. Оттам по-слабо топлоотвеждане и в резултат двигателят работи на по-високи температури. Т.е. прегрява системно без да има индикация за това, защото охладителната течност не може да се загрее (не може да отнеме достатъчно топлина заради котления камък).
Следва издухана гарнитура, раздуване на цилиндрите, пукната глава или блок и т.н.
А "Бай Собственик" се чеша по главата и си вика: "Брех мааму... що така бе Миме!?" :?

Тема "Промиване на радиатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: