Всички имаме коли, нали ?
dj_marti79 - специалист
stoqn_minkow - и без това рядко ми се случва на бензиностанцията да сипя повече от 10л. гориво. vanpilot - казва че тове са 30-40 кг. дърва, ако са за 150 км. звучи добре.
torbalan - аз дизела го карах около 2000км. с олио ама нещо взе да се разстройва. казаха ми че може на ГНП-то да са му се разместили някакви пластини и сега е необходимо да се регулира. Незнам дали олиото е виновно?
Някой велик учен беше казал че да се топлиш без да извличаш енергия от това е като да се грееш изгаряйки банкноти. Идеята ми е за отопление и с това да се произвежда електроенергия а като се усъвършенства да задвижва превозно средство, може и електрически.
torbalan - Дървен философ
joe007, ако беше чел внимателно - щеше да си наясно защо паромобилите не са се наложили...

ако днес може да ги обезопасим, да се взривяват по-рядко, то огромната им маса, необходимостта от вода и ниската им ефективност си остават недостатъци и към днешна дата...
dj_marti79 - специалист
Първата дилема:
Ето тук http://www.napravisam.bg/forum/viewtopi ... d4df75c8d5 hygro е пуснал една снимка на парогенератор, (Май беше от руски парен камион) който мисля да изработя с подръчни материали. Другия вариант е със голяма серпентина от медна тръба. Лесно но скъпо и неефективно.
Втората дилема:
Парна турбина или парен двигател? Варианта с парната турбина по-ми допада.
joe007 - специалист
torbalan написа:
joe007, ако беше чел внимателно - щеше да си наясно защо паромобилите не са се наложили...

ако днес може да ги обезопасим, да се взривяват по-рядко, то огромната им маса, необходимостта от вода и ниската им ефективност си остават недостатъци и към днешна дата...
Сложих го защото съм го чел. А ти цялото ли го прочете?
Защото в началото пише какви са основните проблеми и в последствие някои фирми (СААБ;Датсун и другите споменати) какви резултати са постигнали.Например старт на двигателя 10-30сек.;разход на гориво 180гр. за к.с./час.Двигател с тежест 25кг.и мощност 160к.с. която за кратко време може да достигне 250к.с. и др такива.
П.С. Включително и за проблема с взривяването. :)
dj_marti79 - специалист
[quote="torbalan"]:-D

аз пък искам едно малко ядрено реакторче, че ще ми е по специалността :)

Щом ти е по специалността, помогни малко с турбината и парогенератора.
Какво ще кажете ТУРБИНА или БУТАЛЕН МЕХАНИЗЪМ !
torbalan - Дървен философ
ми какво да ти кажа - кауза пердута...

сметни колко вода ще ти трябва на 100 км.

ако решиш да не я хвърляш в околната среда - сметни колко голям кондензатор ще ти трябва...

и според мен сам ще се откажеш...

иначе - турбината е по-ефективна от буталния двигател....
dj_marti79 - специалист
Чакаи малко, още е рано да се говори за транспорт. Като начало само агрегат за електричество а кондензатора ще вържа към локалното парно.
Те автомобилите също изхвърлят огромни количества топлина, по-галеми от получената механична мощност. :?
dj_marti79 - специалист
Малеееее :? То много сложна била турбината :?
На някой да му се намира чертежче на малка турбинка? Мисля че някога е имало такива на парните локомотиви. Турбинката е въртяла генераторче за ток за осветлението?
torbalan - Дървен философ
:lol:

за такъв вариант не бях чувал...

иначе чертежи бол...


dj_marti79 - конденз ще имаш, ако имаш кондензатор...
ако имаш кондензатор - да вкарваш конденза в локалното парно (каквото и да означава това) не е добра идея...
по-добре си го ползвай повторно :)
cvetanmu - специалист
:) Това за осветлението и аз не го знаех въпреки, че имам 10 години стаж в депо"Надежда" като ел.монтьор.За малка парна турбина не може ли да се използва двигателче от пневматичен инструмент.

Тема "ПАРОМОБИЛ - агрегат на твърдо гориво" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: