Всички имаме коли, нали ?
kuger - майстор
Кола с фабрично вграден ABS, но неработещ, се държи като кола без вграден такъв.
Chefo77 - майстор
Спирачната помпа на кола с АБС е по-мощна от тази на кола без. При неработеща система (изгорял компютър) няма кой да ограничава/разпределя това усилие и колелата по-лесно блокират.
рашкета - специалист
Чефо спри се .Достатъчно глупости написа.
Chefo77 - майстор
Сериозно? Глупости ли са?
Хайде като намериш работните параметри на две помпи на един и същи автомобил с и без АБС, пак ела да си говорим.
kuger - майстор
Chefo77 написа:
Спирачната помпа на кола с АБС е по-мощна от тази на кола без. При неработеща система (изгорял компютър) няма кой да ограничава/разпределя това усилие и колелата по-лесно блокират.
Не е така! Помпата е еднаква и за двете системи. Системата с ABS има допълнителен блок с електрическа помпа и още куп джаджи.
Имал съм случаи, когато заради колесен датчик ми е отказвал ABS, тогава пича на акуратен немски ме е уведомявал, че ABS не работи, системата работи като обикновена спирачна, и да се обърна към сервиз.
Това на Рено Лагуна с гласов синтезатор /иначе казано-говорящ компютър/.
Но, ако нямаш свестни гуми, и караш неразумно, тогава се :butthead: и чакаш! :-D :-D
ArturDent - Почти Безобиден
cakev79 написа:
Споменаха ми,че може да е от някои датчик.Има ли начин за проверка на датчиците.
При някои коли, е възможно тази информация да се изкара на дисплея на компютъра или климатроника. Ако ги има де.
Става с определена последователност на натискане на клавиши.
Изкарва съобщение за грешка нещо от типа 0FD0 - и трябва да прочетеш какво означава. Има я тая информация в Интернет.
Цялата тая дандания без да ходиш в сервиз.

Правил съм го на Пасат B5, ама как ставаше не помня. Но си изкара грешката - каза преден десен датчик. Като го закарах на сервиз се потвърди.
На Опел също има такава възможност, но само съм я чел, не съм опитвал.... не ми се е налагало...
Chefo77 - майстор
kuger написа:
Chefo77 написа:
Спирачната помпа на кола с АБС е по-мощна от тази на кола без. При неработеща система (изгорял компютър) няма кой да ограничава/разпределя това усилие и колелата по-лесно блокират.
Не е така! Помпата е еднаква и за двете системи. Системата с ABS има допълнителен блок с електрическа помпа и още куп джаджи.
Имал съм случаи, когато заради колесен датчик ми е отказвал ABS, тогава пича на акуратен немски ме е уведомявал, че ABS не работи, системата работи като обикновена спирачна, и да се обърна към сервиз.
Това на Рено Лагуна с гласов синтезатор /иначе казано-говорящ компютър/.
Но, ако нямаш свестни гуми, и караш неразумно, тогава се :butthead: и чакаш! :-D :-D
Не, пич, не е така. Помпата е по-мощна, не е само на визия различна. Извинявам се - изказах се грешно - не твърдя, че ВИНАГИ, когато ABS-а не работи, колата спира по-зле. Твърдя, че има ситуации (повреди), при които е така. Съвършено ясно е, че зацапан датчик и изгорял компютър не оказват еднакво влияние.
kuger - майстор
Chefo77 написа:
kuger написа:
Chefo77 написа:
Спирачната помпа на кола с АБС е по-мощна от тази на кола без. При неработеща система (изгорял компютър) няма кой да ограничава/разпределя това усилие и колелата по-лесно блокират.
Не е така! Помпата е еднаква и за двете системи. Системата с ABS има допълнителен блок с електрическа помпа и още куп джаджи.
Имал съм случаи, когато заради колесен датчик ми е отказвал ABS, тогава пича на акуратен немски ме е уведомявал, че ABS не работи, системата работи като обикновена спирачна, и да се обърна към сервиз.
Това на Рено Лагуна с гласов синтезатор /иначе казано-говорящ компютър/.
Но, ако нямаш свестни гуми, и караш неразумно, тогава се :butthead: и чакаш! :-D :-D
Не, пич, не е така. Помпата е по-мощна, не е само на визия различна. Извинявам се - изказах се грешно - не твърдя, че ВИНАГИ, когато ABS-а не работи, колата спира по-зле. Твърдя, че има ситуации (повреди), при които е така. Съвършено ясно е, че зацапан датчик и изгорял компютър не оказват еднакво влияние.
Не ми се спори, щом казваш, нека да е така. :partyman:
torbalan - Дървен философ
Chefo77, колата с ABS е проектирана така, че когато ABS-а се повреди да спира така, както би спирала кола, която няма фабрично монтиран такъв...

каквото и пишеш, колкото и различни да са помпите - това няма никакво значение...

спирачната система е най-важна за безопасността на колата, така че никой производител няма да си позволи издънки...
готов съм да заложа каквото пожелаеш....

вземаме две еднакви коли - едната с фабричен ABS, а другата абсолютно същата но без такъв...
изваждаме бушона на ABS-а или го повреждаме по начин какъвто ти пожелаеш...
и после тестваме как спират двете коли ;)
Chefo77 - майстор
Не вдяна, нали?
Едно е да изключиш системата, съвсем друго е да не работи определен компонент от нея.
Едно е да имаш прекъснат кабел, съвсем друго този кабел да контактува с други кабели :wink:

Тема "ABSа не работи" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: