• 1
  • 2
Всички имаме коли, нали ?
ditronix - специалист
Така е,има автомобили с по два акумулатора,като вторият се ползва само при палене като помощен.Затова и е разделен с реле от общата система.Но в този случай алтернаторът е предвиден да може да зарежда и двата акумулатора,за разлика от колите,които си имат само по един.Да не забравяме,че самият алтернатор,дори и ненатоварен напълно си е един товар вързан към двигателя на колата.Затова той се пресмята така,че да може да зарежда предвиденият акумулатор без излишно да товари мотора.Ако се сложи втори акумулатор,съвсем реална е възможността защитата на алтернатора да сработи и зареждането да е непълноценно,а вечер през зимата,когато обикновено всички консуматори са включени и да прекрати зареждането.
Колкото до прекъсването на касетофона по време на палене те съветвам да го оставиш така,даже и ако сложиш не един,а два допълнителни акумулатора!Това ненапразно е направено от конструкторите по този начин-когато стартерът върти се получават такива пикове и отскоци в захранването,че просто не е здравословно някои аксесоари в автомобила да работят през това време!
SHADOWAWS - специалист
Заключение!:
За да може да се сложи втори акумулатор, трябва да се сменя (най-вероятно) самия алтернатор, изчислен за такава дейност.

При положение, че ми е слаб мотора (1000кубика и 50коня) трудно ще е в моя случай да се намери. Е поне научих нещо от цялата работа;) Благодаря на всички!
joro39 - специалист
12ач няма да са никакъв проблем е моето мнение.
montoya - майстор
Да е фолксваген от по - старичките да му забодеш един 120 амперов алтернатор дето го има по дизеловите мотори, ама на сузуки... Не може ли да се измисли начин за монтаж или на по - мощен или на още един алтернатор!? Дали има място де, щото на моя старичък пасат има място в коша за още един двигател
SHADOWAWS - специалист
Офтопик: А в моето Сузуки може да се сложи двигател от Волвото на един приятел. Поне той така ми каза де, но не помня модела :-D
Иначе варианта за втори алтернатор не ми се нрави много много....
Тани - модератор
Малко личен опит- преди години карах Форд Сиера 2300 куб. дизел. Докато беше с фабричния акумулатор нямаше проблеми с паленето. След като смених акумулатора обаче имаше проблеми с паленето зимно време.Акумулатора обаче смених доста преди зимата и не направих връзката. Реших че вече се е износил двигателя и така или иначе трябваше да го отварям заради един теч от коляновия вал му направих основен ремонт. Но уви, проблема с паленето зимно време си беше налице. Колкото и да беше студено двигателя палеше от четвърт оборот на гумите на бутане , но дори и едноминутно въртене на стартер не можеше да го запали в голям студ! Взех му акумулатор 100+ Ah и палеше след като го заредя със зарядното , но като го карах повече време (предимно градско) пак отказваше да пали! Чак след години, когато вече не карах Форда четох в някакъв форум , че това си било проблем(по-точно изискване) на Фордовете - акумулатора трябвало да е с ГОЛЯМ ПУСКОВ ТОК , а капацитета да си е по каталог. Доста години си държах Форда по сантиментални причини и наскоро го продадох( дори не са ми го платили още :) ) , но спазих условието за акумулатора и си купих такъв за микробуса . Оказа се , че от глупост- моя , но още повече на "майсторите" с които съм се консултирал, съм бутал Форда толкова години през най- големите студове. Въпреки , че не беше пален с месеци след като му сложех акумулатора на буса палеше и в най- големите студове , а акумулатора е доста под 100 Ah :shock: Оказва се , че с този голям капацитет акумулатора просто не е могъл да се зарежда напълно и след това по-дългото въртене го е изтощавало още повече и така се получава затворен кръг!

Та съвета ми към тебе е да си вземеш един акумулатор , който е съобразен с това да издържи максимума време в който ще ползваш лаптопа без да е включен двигателя , но но и повече. Трупането на амперчасове не е много добра идея! Тук принципа колкото повече , толкова повече не важи!
Добавянето само на един диод за зареждане на допълнителния акумулатор не е много добра идея! По този начин ще изтощиш и акумулатора на автомобила докато не е запален двигателя и ще береш ядове! Зареждането трябва да става през реле , което да затваря само когато автомобила е на контакт , а още по-добре , когато двигателя вече е запален!
ring - напреднал
Дали ще сложиш един акумулатор 120 Ah или два по 60 Ah, почти няма разлика. Двата акумулатора се свързват паралелно- + с +, - с - (по възможност- с по-дебели жици).
Генераторът ти ще зарежда толкова, колкото може- ако си изконсумирал 10 Аh, толкова и ще дозареди, ако изконсумираш повече, съответно ще му трябва повече време да ги зареди. Не може да искаш да консумираш от акумулатора повече, а да вкарваш по-малко.
ring - напреднал
В колата може да си сложиш толкова акумулатори, колкото си искаш (може да я караш само на ток), но трябва да знаеш, че в тях остатъчният капацитет е разлика между добавения при запален двигател и консумирания през останалото време.
ditronix - специалист
Tъй де.Нали това приказвахме до сега.То същото е да вземеш няколко манговци и да ги впрегнеш да бачкат.Докато са сити-да,ама като почнеш да ги храниш с манджата на един нали се сещаш...С всеки изминат миг работата ще се вкисва и накрая нищо...Та и с акумулаторите е така-ако ги държиш системно недохранени им бъркаш в здравето.Особено пък през зимата.Все едно аз да си напълня терасата с акумулатори и да ги зареждам с едно слънчево панелче.И после да се топля с тях,да топля и бойлера,жената да готви и ако стане -що да не продам малко ток и на комшията :-D
  • 1
  • 2

Тема "Два акумулатора може ли?..." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: