Връщаш обратно спирачния апарат, махаш болтовете които крепят диска, подпираш колата да не избяга палиш ръгаш някоя скорост форсаж и спирачка (и си готов). Тази операция не е желателна при наличие на шпер.
- 1
- 2
Всички имаме коли, нали ?
puh4
- специалист
19 мнения в "Идеи как да сваля спирачен диск"
Иван Златев
- специалист
- Мнения: 182
Ще стане много интересно ако колата има шпер
а спирачката като я натисна колата на скорост ли да е или просто засилвам освобождавам и лашкам спирачката... питам защото не съм го правил до сега
25th Hour
- специалист
- Мнения: 451
Да това е сифон... стисни пусни. На Омегата шпера ако е читав изобщо няма да захапе защото се иска определено съпротивление и нютони...
Златев виж тоя линк..
http://www.omegaowners.com/forum/YaBB.pl?num=1152564750
Ако си запален виж тoя линк...
http://senatorman.de горе можеш и да видиш секцията Werkstatt
там има много информация и схеми за Омега А
Имам и други работи, но са много и при конкретни проблеми може да се търси...
Златев виж тоя линк..
http://www.omegaowners.com/forum/YaBB.pl?num=1152564750
Ако си запален виж тoя линк...
http://senatorman.de горе можеш и да видиш секцията Werkstatt
там има много информация и схеми за Омега А
Имам и други работи, но са много и при конкретни проблеми може да се търси...
batkotony
- специалист
- Мнения: 855
Иван Златев,ако искаш да свършиш работа както трябва е необходимо да направиш следното:
При вдигната кола на крик и отстранена гума се сваля осигурителното болтче от диска,което го фиксира към главината.Има два варианта,поради които не можеш да отстраниш диска от главината.Първият е ако централния отвор на диска е силно корозирал към главината.В този случай няма да има никакъв луфт между диска и главината(няма да може да се разклати диска спрямо главината при полагане на някакво усилие с ръце).При отстраняването на този проблем ,както е казал Еди,може да се подходи със помощта на двигателя.За целта колата се застопорява добре и се пали мотора.Включва се на скорост (втора най-добре),отпуска се съединителя и се подава газ до около 3000 оборота.В този момент при задържана газ, с левия крак се упражнява усилие върху спирачката,като определено не е задължително да е рязко,но силно.В един момент ще се чуе специфичен скърцащ звук,означаващ,че дискът се е отлепил от главината.Хубаво е да се задържи така около секунда-две,за да може да изпаднат корозиралите частици.След това се гаси колата и с почукване в основата на диска(в никакъв случай по периферията!) се демонтира.При втория вариант нещата стоят малко по-различно.Това се получава,когато вградения в диска барабан за ръчната спирачка се е износил и има така-наречения ръб.За целта трябва да е сигурно,че ръчната спирачка не е натегната и е освободена от винта за реглаж докрай.Това се прави,за да може накладките да се приберат максимално и да преодолеят ръба в края на диска.Тогава с въртеливи движения и едновременно издърпване(при демонтиран апарат за дисковите спирачки ,разбира се)диска бавно се демонтира.
ПП.Често срещана е и комбинация между двата варианта-корозия към главината и ръб на барабана.Препоръчително е използването на раздвижващ спрей.Успех.
При вдигната кола на крик и отстранена гума се сваля осигурителното болтче от диска,което го фиксира към главината.Има два варианта,поради които не можеш да отстраниш диска от главината.Първият е ако централния отвор на диска е силно корозирал към главината.В този случай няма да има никакъв луфт между диска и главината(няма да може да се разклати диска спрямо главината при полагане на някакво усилие с ръце).При отстраняването на този проблем ,както е казал Еди,може да се подходи със помощта на двигателя.За целта колата се застопорява добре и се пали мотора.Включва се на скорост (втора най-добре),отпуска се съединителя и се подава газ до около 3000 оборота.В този момент при задържана газ, с левия крак се упражнява усилие върху спирачката,като определено не е задължително да е рязко,но силно.В един момент ще се чуе специфичен скърцащ звук,означаващ,че дискът се е отлепил от главината.Хубаво е да се задържи така около секунда-две,за да може да изпаднат корозиралите частици.След това се гаси колата и с почукване в основата на диска(в никакъв случай по периферията!) се демонтира.При втория вариант нещата стоят малко по-различно.Това се получава,когато вградения в диска барабан за ръчната спирачка се е износил и има така-наречения ръб.За целта трябва да е сигурно,че ръчната спирачка не е натегната и е освободена от винта за реглаж докрай.Това се прави,за да може накладките да се приберат максимално и да преодолеят ръба в края на диска.Тогава с въртеливи движения и едновременно издърпване(при демонтиран апарат за дисковите спирачки ,разбира се)диска бавно се демонтира.
ПП.Често срещана е и комбинация между двата варианта-корозия към главината и ръб на барабана.Препоръчително е използването на раздвижващ спрей.Успех.
Иван Златев
- специалист
- Мнения: 182
При предишния опит изпръсках цял спрей такаче каквото и да е имало дано да е отпуснало малко,неска си отивам на село че там са ми всички инструменти,и ще пиша кво е станало.Мерси са съветите.
Johny
- майстор
- Мнения: 2559
Първият линк на колегата 25th Hour е твоят случай. Предложението на БаткоТони,също ти решава проблема. Не се занимавай с глупости да нагряваш диска.
Спирачния апарат може да не се маха изцяло, но задължително се завърта като се освободи единият болт. Иначе не може да се извади сирачният диск, а той е отлят нацяло с барабана.
Спирачния апарат може да не се маха изцяло, но задължително се завърта като се освободи единият болт. Иначе не може да се извади сирачният диск, а той е отлят нацяло с барабана.
Иван Златев
- специалист
- Мнения: 182
Единия апарат вече го свалях тва ми е най-малкия проблем.Неможах да се позанимавам с колата че почнах да си копая канал а земята е много сбита...
като направа нещо по въпроса ще пиша веднага тук кво е станало.
- 1
- 2
Тема "Идеи как да сваля спирачен диск" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!

