Всички имаме коли, нали ?
bugsbunni - специалист
Има и универсални тестери например Бош. Инсталира се програма на компютър и след това се връзва тестера за компа от едната страна и за автомобила от другата. Тестера струва доста пари и ако ти е за собствената кола не си заслужава да си го купуваш , защото ако ти се пие мляко не си купуваш крава. И като последно , ако не знаеш какво правиш не се захващай , защото има вероятност да умориш колицата. :)
ArturDent - Почти Безобиден
bugsbunni написа:
Има и универсални тестери например Бош.
Да в поне 50% от автомобилите се слагат компютър Бош. На немските 100%. Не съм сигурен как стои въпроса с френските и японските.
montoya - майстор
VAGCOM за ВАГ групата, кабели за връзка различни модели за различните години, че едните с обикновени инсталации, другите с комуникация по кан шини, цени на кабела от 100 лева нагоре.
Зависи от годината на колата и вида на ЕКУ-то какво можеш да имаш като функция. Може и да има възможност да си изчистиш грешките, може и да няма и да тества само АБС-а примерно.
Само не си сменявай сам софтуера със свален от нета, че току виж от сбъркани еденици и нули в разни таблици буталата вземат да се покажат над предния капак!
disem - специалист
С това се занимавам от години та ще ви дам правилната информация. Прави сте за това че за всеки автомобил си има отделен диагностичен четец със съответната програма, но само донякъде. От средата на 90-те всички автомобилни производители са задължени в срок до 2002 г. да въведат и приложат единна диагностична система във автомобилите си. Тази система се нарича OBD 2 /On-Board Diagnostics/ и се състои от няколко протокола. Та накратко - всички по-нови автомобили /след 2002 г./, както и доста от по-старите /след 1995 г./ могат да се четат с един единствен уред. Тези универсални кодочетци струват около 30-50 лв. и вършат отлична работа за любителски цели. Четат и изтриват диагностични кодове /грешки/, показват life data и задействат определени контролери за диагностика. Това е валидно САМО за двигателя и неговите компоненти. За всички по-сериозни манипулации като препрограмиране на електронни модули, обучение на ключове и допълнителни електронни компоненти и функции както и четене и останалите електронни блокове в колата, е необходим скъп уред произведен за сервизно обслужване на конкретната марка.
boltik - специалист
Здравейте,явно не съм наясно с нещата и затова задавам неуместни въпроси.Гледам включил лаптопа на улицата и прави диагностика на някаква кола.А един колега ми се похвали,че сам си намерил програмата в нета и я преинсталирал.Не ми стана ясно,този четец се свързва между автомобила и лаптопа или си работи самостоятелно.И още в сервиза съм гледал,закачат датчик на ауспуха,момчето взема клавиатурата на компа,сяда в автомобила,подава газ и следи на монитора.
fox_vt - майстор
Виж сега колега ти така като гледам имаш комп у вас.Приеми го така в колата имаш компютър но не и монитор като закачиш твоя компютър на монитора си можеш да видиш реални данни от компютъра на колата.Кабела между тях е преводач един вид осигуряващ разбиране между двата компа.На твоя компютър трябва да имаш инсталирана програма за да може да видиш данните.Чрез тази програма можеш да променяш някои стойности и параметри във компа на колата,като колкото е по нова колата толкова параметри можеш да променяш като започнеш от обороти на празен ход до ремап(чип тунинг).Със същата програма и кабел можеш да комуникираш и настройваш и другите компютри във колата -абс,климатроник,комфорт модули и т н. И не на последно място ,достатъчно разбиращ човек може само със диагностика да определи 90%от проблемите на колата,лошото е че обратнопропорционално на това има можещи такива хора.
todortv - майстор
Има и безжични, има и прграми за телефон и си гледаш в реално време.
boltik - специалист
Благодаря ви още един път и да попитам знаете ли форум,където се дискотират тези въпроси?Вашето инфо ми е от голяма полза.Изкам да навляза в материята-както се изразяват някой.И накрая малко прдпазни мерки,за през зимният период.
Колега,за сега само разпитвам,но марките са Ауди,Мерседец,Фолцваген-Шкода и англйските варианти на Опел.

Прикачен файл

308385_10151232525317631_423058563_n.jpg
308385_10151232525317631_423058563_n.jpg (30.37 KиБ) Видяна 17189 пъти
Последна промяна от boltik на чет окт 25, 2012 9:05 pm, променено общо 1 път.
stiv1961 - майстор
За почти всяка марка автомобил си има форум. Ти така и не спомена каква марка е твоя автомобил.
25th Hour - специалист
Съвсем се оляхте. Диагностичните кабели и софт независимо дали op-com,vag-com, БМВ Скенер,Carsoft INPA или каквото и да е дават информация за агрегат, модули, датчици и.т.н. Повечето софтуери дават информация за да кажем ламбда сонда, температура на охладителна течност, зареждане и и много други.

Общо взето това чете колата- НЕ БЪРКАЙТЕ с отворената електроника, която подлежи на препрограмиране- горивни карти, налягания и други. Това е съвсем друго нещо.

Освен това, някои програми го имат, някои не, така или иначе ти изписва грешка да кажем B45. Отваряш да кажем Аутодата и виждаш, че грешка B45 е съвсем ей така стъпков мотор, или нок сензор или каквото е там. Значи, че датчика трябва да се замени или зависи какво е може да се замери дали дава определено съпротивление или каквото и да е там / всичко това е четене и знаене/ след което да се отстрани диагностицирания вече проблем.

Няма как да си свалиш от замунда софт за глупавия Голф и да стане 200 коня....

Тема "Диагностика компа на автомобил" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: