• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 23
Всички имаме коли, нали ?
bulhomes2 - майстор
Както казах - веднага мога да ги сменя, но ще оставя за да видя кога ще се заядат. Личното ми мнение е, че халогените са чудесни дневни светлини - не заслепяват, по-малко натоварване на крушките на фаровете и инсталацията, по-евтини крушки, не се налага да търсиш място за допълнителни светлини (май и те не са много законни) и т.н.
DMN - майстор
torbalan написа:
Един колега го отнесе на 200 метра след границата с гърция. Първите полицаи, които са го видели - моментално са го аргасали... И не 50 кинта, а 80 евра...
С какви светлини е бил, можеш ли да уточниш? Интересно ми е - как е в другите държави където са задължителни светлините през деня. Например в Гърция - слагат ли и там такива модули или допълнителни светлини като при нас.
Аз самият съм си сложил допълнителни светлини със светодиоди и карам само с тях.
MrMurdjo - майстор
bulhomes2 написа:
Както казах - веднага мога да ги сменя, но ще оставя за да видя кога ще се заядат. Личното ми мнение е, че халогените са чудесни дневни светлини - не заслепяват, по-малко натоварване на крушките на фаровете и инсталацията, по-евтини крушки, не се налага да търсиш място за допълнителни светлини (май и те не са много законни) и т.н.
Чисто технически споделям мнението ти. Фабричните фарове за мъгла ("халогени" е останало от времето, когато лади, москвичи и запорожци караха с обикновени кръгли крушки, а в Кореком се продаваха допълнителни за мъгла с халогенни крушки) са изключително подходящи - формират много тесен хоризонтален сноп, като ветрило и не заслепяват, ярки са и добре се виждат и денем. Т.е. имат всички качества да отговарят на целта на карането със запалени светлини денем. Само че нашите законодатели тъпо и упорито преписват в закона неща, които бяха валидни за времената, дето съм ги посочил в скоби по-горе. Да не говорим, че "намалена видимост" е разтегливо като локум понятие.
И понеже законодателно е забранено използването им, освен в посочените случаи, използването им за дневни също е в нарушение на закона.
VLADO66 - майстор
Ами ако ти е запотено челното стъкло или си си забравил очилата вкъщи също е намалена видимост :-D
Чаро - Акълия
В гръцко и тегличите са със специален режим. А на някои тежкотоварни, освен че не трябва да се ползват, халогените трябва и да са покрити с капаци!
:?
В БГ акт не съм отнасял, но имах мъмрене за каране на халогени в дъжд...
На автомобила си монтирах система (направи сам) - пали само късите около 10сек след старт. Колата е с отделни крушки за къси и дълги и няма никакъв проблем.
Mega - специалист
Аз ползвам халогените като дневни, но зависи какви са те. Моите светят много ниско, лупи са и не пречат на никой а се виждат много добре. От години карам така и няма проблем. В Гърция никога не са ме спирали за тях. Принципно само ми искат документи и ме питат за къде пътувам.
bulhomes2 - майстор
VLADO66 написа:
Ами ако ти е запотено челното стъкло или си си забравил очилата вкъщи също е намалена видимост :-D
:-D Водя веднъж един приятел през един офроуд път със сериозни трапища, коловози, камъни и прочие с новата му кола. Вали. Той се оплаква, че очилата му се запотили и не вижда пътя. Викам "А бе то май по-добре, че не виждаш през какво минаваме..."
torbalan - Дървен философ
DMN написа:
torbalan написа:
Един колега го отнесе на 200 метра след границата с гърция. Първите полицаи, които са го видели - моментално са го аргасали... И не 50 кинта, а 80 евра...
С какви светлини е бил, можеш ли да уточниш? Интересно ми е - как е в другите държави където са задължителни светлините през деня. Например в Гърция - слагат ли и там такива модули или допълнителни светлини като при нас.
Аз самият съм си сложил допълнителни светлини със светодиоди и карам само с тях.
С пуснати халогени, нали за това говорим...

А по въпроса за закона - нашия закон е синхронизиран с европейското законодателство... На практика се различава основно по размера на глобите...
Както тук, така и в цяла европа подобни системи са абсолютно забранени...

Естествено - никъде няма да тръгнат да те спират, ако си сложил модул дето автоматично ти пуска късите (на практика е силно безсмислено, понеже съвремените автомобили това го имат фабрично), а с пуснати дълги или фарове за мъгла - още първия полицай, който те види ще те спре и глоби...

Обаче ако стане произшествие и имаш изменения в конструкцията на автомобила - жална ти майка... Застрахователя не поема и стотинка (дори за най-малкото изменение, а това да бърникаш в светлините на автомобила далеч не е от малките...), а в съда лесно доказват че точно това изменение е предизвикало ПТП-то...

Ако искаш да правиш изменения в автомобила - има си определен ред...
bulhomes2 - майстор
В моя случай не би трябвало да се брои за изменение, а за допълнение. Не съм срязал нито един кабел и допълнението не възпрепятства нормалната работа на нито една система в автомобила.
torbalan - Дървен философ
"Допълнение" е изменение... Това, че не си рязал кабели нищо не означава... Отделно, че за включени фарове за мъгла дори в бълХария глобяват...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 23

Тема "Дневните светлини?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: