• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Всички имаме коли, нали ?
Илчо Илиев - майстор
kozl написа:
Ами климатика изсушава въздуха. Ако имаш климатик ползвай го, вместо да купуваш нЕкакви си церезити. Обаче ако не дуЙ вентилатора - може би филтъра се е затъкнал с праШуляк и друг подобен боклук и трЕбе да се смени.
Ако немаш климатик (аз на Пежо нЕмам) мажа стъклата с препарат срещу изпотяване и така. Е зимата като смръзнат стъклата и препарата ги прави матови, ама за нЕкое време докато се сгрее купето.
Абе то климатик са и сложили на тая кошница, но някак нещо не схванах връзката климатик и влага...
Има и една друга опция...да върти въздуха само в купето...да не вкарва въздух от вън..т.е. да не минава през тоя филтър, и...става още по-голям майтапа''
Какъв е тоя препарат против изпотяване,че преди бях взел един уж голямата работа ,но се оказа за изпотяване...
8180 - майстор
Илчо Илиев написа:
но някак нещо не схванах връзката климатик и влага...
И аз, но битува такова твърдение - някой да обясни, ако може.

"Ами климатика изсушава въздуха." - не ми е достатъчно. Някак не ми се връзва кога и как го прави и някъде "дренира отнетата влага", примерно при -5оС?
Chefo77 - майстор
8180 написа:
Илчо Илиев написа:
но някак нещо не схванах връзката климатик и влага...
И аз, но битува такова твърдение - някой да обясни, ако може.

"Ами климатика изсушава въздуха." - не ми е достатъчно. Някак не ми се връзва кога и как го прави и някъде "дренира отнетата влага", примерно при -5оС?
Ами ... познавайки принципа на работа на климатика, въпросът би бил излишен. Имайки практически опит с влага в автомобила и използване на климатик, изобщо няма да бъде зададен :wink:
Понякога е по-добре вместо да се търси сухата теория, да се наблегне на практическия опит.

Илчо, въртенето на въздуха в автомобила не позволява излизането на влажен въздух, който е такъв поради простата причина, че заедно с въглеродния диоксид, във въздуха емитираш и водни пари. В една почти затворена система като купето на автомобил, въртенето на въздуха без принудително осушаване, води до образуване на конденз върху стъклата - все пак в купето е топло, стъклата са лош изолатор, а духалките блъскат топъл влажен въздух директно върху стъклото. Именно затова е по-добре да се вкарва пресен въздух отвън - той със сигурност е с по-ниска влажност от този в купето.
kozl - майстор
Я па са не знам кво е тВа 5оС :?
Иначе при охлаждане се получава конденз в-у ламелите на климат.радиатор и водата се отделя от въздуха преминал през топлообменника. Под радиатора трЕбе да има ваничка, а на дъното дренаж с тръбичка изведена извън купето.
Е тва са препарати единия СОНАКС върши работа срещу изпотяване , а другия по скоро за изпотяване. Имайте в предвид, че трайността е макс.2 седмици и следва отново мазане.
Прикачен файл:
Sonax-ant fog.jpg
А познайте кой джам изпуЩих да омажа?
Прикачен файл:
22012011092.jpg
Последна промяна от kozl на чет ное 14, 2013 6:33 pm, променено общо 2 пъти.
shotik - майстор
Никога не съм мазал стъклата с препарати,щом заработи двигателя ,пускам вентилатора на парното да върти,не внасям топли напитки и не се пуши в колата,по-малко приказки,за да не издишаме топъл въздух ,така нямам изпотени стъкла.
ferrari4456 - специалист
Нито съм пушач, нито се внасят топли напитка.Това което съм ползвал е онова на Stac Plastic отгоре жълтото и ефект не видях.В сравнение с Sonax-а как е?
Колата ми е сравнително, нова просто изпотяването се получава заради говореното вътре и топлия въздух вътре и студения отвън,а студеното нещо в колата са стъклата и там се лепи.
Последна промяна от ferrari4456 на чет ное 14, 2013 6:39 pm, променено общо 1 път.
nikolson - майстор
Странно, на какъв ли (теоретичен) принцип работят сешоарът за коса или ръце? Няма да обяснявам, че пак ще има за Мара-Подробната/лесната.
valqk - специалист
90% причината е каквато казва inspo!
Аз също имах Астра Ф и оправих запотяването, а преди това в дъжд не можех да виждам къде карам изобщо :)

Едното е това, което казва инспо - махат се корите и т.н. и се лепи със силикон.(пускал съм тема в опел форума - намери я - има снимки).
Реално в момента водата ти капе в/у вентилатора на парното, ако вали проливно може и в краката да ти влезе от там.

Другия проблем беше - напукана изолация м/у тавана и гредите. Навлажняваше се тавана и съответно плата увисваше. Махат се лайсните на тавана - декоративните и мажеш със силикон богато. После слагаш лайсните и се оправя докато се напука и този силикон.
kozl - майстор
ferrari4456 написа:
Това което съм ползвал е онова на Stac Plastic отгоре жълтото и ефект не видях.В сравнение с Sonax-а как е?
Ами сравнение не може и да има. Тоя с та*ак пластик си е гола вода в тенекийка. Само надписите му лъжливи.
nikolson написа:
Странно, на какъв ли (теоретичен) принцип работят сешоарът за коса или ръце? Няма да обяснявам, че пак ще има за Мара-Подробната/лесната.
Ами и не пробвай. Със сигурност не отнемат влагата на въздуха, а напротив правят го по-влажен.
А пък на какъв ли принцип работи нагревателя в стъклото, че служи и за размръзяване и против изпотяване :?
И защо ли мръсните стъкла кондензират по-бързо :?
Chefo77 - майстор
kozl написа:
nikolson написа:
Странно, на какъв ли (теоретичен) принцип работят сешоарът за коса или ръце? Няма да обяснявам, че пак ще има за Мара-Подробната/лесната.
Ами и не пробвай. Със сигурност не отнемат влагата на въздуха, а напротив правят го по-влажен.
А пък на какъв ли принцип работи нагревателя в стъклото, че служи и за размръзяване и против изпотяване :?
И защо ли мръсните стъкла кондензират по-бързо :?
Топлият въздух кара влагата да се изпари или да попие по-бързо - зависи от материята, върху която е.
За нагревателя - елиминира студеното стъкло, респективно образуването на конденз върху него.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Тема "Изпотяване на стъкла" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: