Всички имаме коли, нали ?
thinkpad - майстор
hidrazin написа:
Сигурен ли си че е кола?
...Докато не загрее двигателя...
Chefo77 - майстор
thinkpad написа:
hidrazin написа:
Сигурен ли си че е кола?
...Докато не загрее двигателя...

Ами не е у ред нещо ... :wink:
Да та кажа ... от всички глупости, което може човек да причини на замръзналата си кола, само не си я ударил с чук... Преди 3 дни описах какво НЕ СЕ прави на замръзнала кола ...
Днес един клиент реши да размрази ключалката и езика на бравата на външна порта. С вода. Размрази ги. 5 минути след това не можеше да превърти ключа, нито пък езичето изобщо пожела да излезе повече.
thinkpad - майстор
Chefo77 написа:
Ами не е у ред нещо ...
Всъщност не ми дреме дали по този начин "нещо не й е у ред", ако всичко друго работи. Аз кола не паля и да я оставя да работи на празен ход. Като паля кола, тръгвам.Солената вода не е полезна, но мислех че ще отпусне леда. После измих с обикновена леко затоплена. Никой не ти говори да поливаш с врялата вода. Просто трябва да не замръзва веднага. Последно опитах със спирт. Спирта има по-ниска температура на замръзване. А ключалките не ги поливам с вода. С WD40. И никога не са ми замръзвали.
Просто не мога да почистя механично дебел лед. Това за духалката е идейно, но щеше да бъде добре да има някоя химия, която да реши проблема. :)
Chefo77 - майстор
И аз не оставям кола да работи на място, но понякога не е добре да съм циция :wink: Затоплянето чрез двигателя е полезно за колата в случая. Солената вода разказва играта на ламарините, в допълнение вреди и на уплътненията и пластмасата. Но нали всичко друго И работи ... :)
Ха сега кажи - за какво ти е да махаш леда от колата, че и с химия? Моите и двете са с лед, чисти са предните 3 стъкла и фаровете. И двете са карани ежедневно откакто се влоши времето :) Ледът не пречи.
thinkpad - майстор
Chefo77 написа:
Ха сега кажи - за какво ти е да махаш леда от колата, че и с химия?
Може би защото нищо не се вижда през никое стъкло. А солената вода отдавна я измих - стига вече с нея. :)
п.п Кола не оставям да загрява много много. Да загрява колкото иска - в движение. Взел съм я да ме вози, не да гори бензин на място.
Chefo77 - майстор
thinkpad написа:
Chefo77 написа:
Ха сега кажи - за какво ти е да махаш леда от колата, че и с химия?
Може би защото нищо не се вижда през никое стъкло. А солената вода отдавна я измих - стига вече с нея.
Ами ето - оставяш я да поработи с въздух, насочен към предното и странични стъкла. Не опитвай да го къртиш преди да видиш отдолу под леда да набъбнат балончета. Пада на по-големи парчета в последствие.
Между другото, много от Фордовете имат нагреватели на предното стъкло. Твоят няма, предполагам?
Взел съм я да ме вози, не да гори бензин на място
Ми ето - циция. :lol:
thinkpad - майстор
Chefo77 написа:
Между другото, много от Фордовете имат нагреватели на предното стъкло. Твоят няма, предполагам?
Нямам подгрев на предното стъкло. Само на задното. А да я оставя да работи цял час запалена, без да прави нищо - просто няма как да стане. Нека съм циция, ама духалката е много по-евтина за същото време, отколкото бензина. При все, че парното не може да вдигне толкова бързо температура, колкото духалката.
Chefo77 - майстор
Ами първо явно, че не си опитал, защото опитът показва, че след 3-4 минути на място бензина започва да духа добре откъм температура, на 15-тата е баня вътре, което означава, че максимум до 20-тата си свалил всичко, което е лед по стъклата - не само заради температурата, а и заради това, че духа на точно определени места. Проста сметка (1.5 литра на час) води до разход 0.5 литра, което са си 1.30. Ако мислиш, че духалка ще се справи по-бързо с просто повишаване на общата температура ...
Някои неща не се купуват с пари. Аз не съм склонен да разпъвам 30 метра кабел (живея в къща и колата е пред нас) и да се мъча да си размразявам с духалката, след като за 1.30 мога да си раздвижа двигателчето :wink:
Между другото, парното на автомобила е брутално мощно. Особено на бензинките. Не мисля, че духалката може да му се мери по топлоотдаване :)
thinkpad - майстор
Chefo77 написа:
Между другото, парното на автомобила е брутално мощно. Особено на бензинките. Не мисля, че духалката може да му се мери по топлоотдаване
При мен дори лятото стрелката за температурата едвам влиза в работната зона, а зимата едвам стига до началото й. За 15 минути вътре не е баня, а едвам се стопля. Никога не съм успявал да стигна положение "като баня". Парното загрява много бавно, трябва да мина над 10-20км, докато почне да духа топло.
jekasus - майстор
thinkpad написа:
При мен дори лятото стрелката за температурата едвам влиза в работната зона, а зимата едвам стига до началото й. За 15 минути вътре не е баня, а едвам се стопля. Никога не съм успявал да стигна положение "като баня". Парното загрява много бавно, трябва да мина над 10-20км, докато почне да духа топло.
https://www.google.bg/search?q=%D1%82%D ... 2&ie=UTF-8

Тема "Чистене на дебел лед - малко помощ" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: