Всички имаме коли, нали ?
nv952 - майстор
Ок хидра разбрах обаче като го свържа какви са възможностите.В смисъл нещо настройки се променят или... нещо друго.И според теб оборотите зависят ли от тая джаджа.
P.S. Намерих едното в БГ сайт. http://sklad66.com/cms/Adapter-16pin-OB ... n-PSA.html
Ако успея да намеря това с блуутота ще взема него.
P.S. 2 Намерих го- http://sklad66.com/cms/ELM-327-Bluetooth-OBDII-CAN.html Това е нали?
PS 3 Тъп съм.Ти си ми го намерил блутота. ](*,) ](*,)
nv952 - майстор
Нямам си никаква представа за тва ще попитам.Днеска се мотах към село и имаше малко мъгла и вкл фаровете за мъгла обаче после съм ги забравил.За малко да имам неприятна среща с полицаите но се разминах. :axe: Поразгледах се и се оказа че лампичката на арматурното табло не отразява че фаровете за мъгла са вкл. :shock: иначе за задните фарове си бачка.Та ме навява мисълта че е изгоряла има и едно друго означение на таблото което мисля че е за габарити но и то не свети.Според вас лесно ли ще мога да сменя крушката или да хващам пътя към сервиза.
ПП Ей ся стана една... На първата снимка е лампичката за габаритете за който казвам обаче на на нейното място е и за мъгла :? офф ся и аз се обърках коя снимка да гледам :|

Прикачен файл

5484726_e0ef2935153a5fb81810b5f90c47f9a4_wm.jpg
5484726_e0ef2935153a5fb81810b5f90c47f9a4_wm.jpg (42.1 KиБ) Видяна 1916 пъти

Прикачен файл

оьидэе.jpg
оьидэе.jpg (115.58 KиБ) Видяна 1917 пъти
kuger - майстор
Уточни кое от двете табла е твоето?
На първата снимка зелената лампичка си е за включени габарити.
На втората, където си оградил със жълто е за предни фарове за мъгла, другото - задни.
При някои автомобили светлините за мъгла се включват едновременно, предни и задни. Тогава ще има един символ на таблото. При други последователно, първо предни, после задни. Ключа там е с три позиции, и символите на таблото са два. Както е на втората снимка.
nv952 - майстор
kuger написа:
Уточни кое от двете табла е твоето?
На първата снимка зелената лампичка си е за включени габарити.
На втората, където си оградил със жълто е за предни фарове за мъгла, другото - задни.
При някои автомобили светлините за мъгла се включват едновременно, предни и задни. Тогава ще има един символ на таблото. При други последователно, първо предни, после задни. Ключа там е с три позиции, и символите на таблото са два. Както е на втората снимка.
При мен парадокса е че имам два ключа и се пускат по отделно предни/задни обаче на таблото няма символ за предните и точно това ме бърка по някога.Иначе и моето табло е първата снимка.
ПП Вчера търсих инструкцията на колата но всички сайтове искат да се плати за да се тегли ПДФ файла.Намерих едно но на един странен език който аз не го разбирам разгледах картинки и въпроса ми е това на снимката по долу ли е за хидравликата на волана?Търсих означения на капачката за да видя дали е така и пре мен но е по различно според мен.Аз си мисля че е това казанче защото излизат две тръби :? обаче се помъчих да го отворя ама нали се сетих късно (при нас температурата до вчера беше 20 градуса и изведнъж на 6 ръцете ми се сковаха и бая се мъчих но не стана.По разклатих го но май няма нищо).Ито това е означението.
ИзображениеИзображение
dyaneff - майстор
Да, това е за хидравличната течност. В този съд се налива специално масло - хидравлично, пиша го за да не го допълниш с нещо различно.
nv952 - майстор
dyaneff написа:
В този съд се налива специално масло - хидравлично, пиша го за да не го допълниш с нещо различно.
Да ясно ми е но проблема не е от там.Отворих го с голям зор де обаче нивото на течността си е в нормите.Вече като се пооправи времето ще се навра от долу да видя къде е помпата или там като се казваше да не би да се е развалила нещо.На мен ми направи впечатление още преди две години когато купихме колата волана си се въртеше трудно.Четох в нета и видях че има усилвател за волана обаче нали тогава нямах книжка и не си давах много зор. :-D Друг въпрос е че зимата севрото се вкл на всички коли със и без севро....лед да има и автоматично се появява. :lol:
kuger - майстор
Говориш за три, по-скоро две различни системи.
Първата, чиито казанче показваш е за хидравликата на волана. Тая система е електрическа, при нея помпата се задвижва от ел.мотор, или механична, при нея задвижването на помпата е от ремък от мотора.
Проследяваш маркучите от казанчето, където влизат, там е помпата. Като я намериш ще разбереш от кой тип е.
Втората система, за която споменаваш е спирачната. Тя може да е с ABS, може и да не е. За подпомагане на спирачното усилие се използва вакумен усилвател или както му викат серво. То взема вакум от смукателния колектор на мотора /при дизела има отделна помпа/.
ABS-а е система, допълнение към спирачната. Тя не позволява на колелата да се блокират при екстремно спиране, като следят ъгловата скорост на всяко колело с датчици. Тази система има допълнителна помпа, задвижвана от ел.мотор. При засичане на блокирало колело тя го освобождава, и пренасочва спирачното усилие към колело с добро сцепление.
Дали имаш ABS се разбира по надпис, най-често на волана, по лампа на таблото, или по начина как се държи спирачния цензура при рязко и докрай натискане. При задействана ABS педала пулсира под крака, рита, както му викат.
Към спирачната система има и още "глезотии" за подобряване спирането в лоши пътни условия, за подобряване стабилността на автомобила при нарушаване траекторията на движение и т.н.
nv952 - майстор
kuger написа:
Говориш за три, по-скоро две различни системи.
Първата, чиито казанче показваш е за хидравликата на волана. Тая система е електрическа, при нея помпата се задвижва от ел.мотор, или механична, при нея задвижването на помпата е от ремък от мотора.
Проследяваш маркучите от казанчето, където влизат, там е помпата. Като я намериш ще разбереш от кой тип е.
Втората система, за която споменаваш е спирачната. Тя може да е с ABS, може и да не е. За подпомагане на спирачното усилие се използва вакумен усилвател или както му викат серво. То взема вакум от смукателния колектор на мотора /при дизела има отделна помпа/.
ABS-а е система, допълнение към спирачната. Тя не позволява на колелата да се блокират при екстремно спиране, като следят ъгловата скорост на всяко колело с датчици. Тази система има допълнителна помпа, задвижвана от ел.мотор. При засичане на блокирало колело тя го освобождава, и пренасочва спирачното усилие към колело с добро сцепление.
Дали имаш ABS се разбира по надпис, най-често на волана, по лампа на таблото, или по начина как се държи спирачния цензура при рязко и докрай натискане. При задействана ABS педала пулсира под крака, рита, както му викат.
Към спирачната система има и още "глезотии" за подобряване спирането в лоши пътни условия, за подобряване стабилността на автомобила при нарушаване траекторията на движение и т.н.
Да ти кажа почнах да ги проследявам обаче пусти студ и се отказах имам една снимка и ще обознача къде отиват тръбите,но имам чувство че е ел. защото отиват на далече от ремъците , но не съм сигурен.За АБС според този сайт има http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=5473 (а дано ама надали :-D )На волана освен надписа въздушна възглавница няма друго :?
Тук има още нещо за което не знам за какво е.
ИзображениеИзображение
ПП Гледах че отиват където е чертата стрелка някъде от долу минават.Направи ми впечатление,че едната е била спукана и е кърпена.По -добри снимки утре.

Прикачен файл

P071113_0929[01].jpg

Прикачен файл

P071113_0930[02].jpg

Прикачен файл

kola.jpg
Chefo77 - майстор
kuger написа:
ABS-а е система, допълнение към спирачната. Тя не позволява на колелата да се блокират при екстремно спиране, като следят ъгловата скорост на всяко колело с датчици. Тази система има допълнителна помпа, задвижвана от ел.мотор. При засичане на блокирало колело тя го освобождава, и пренасочва спирачното усилие към колело с добро сцепление.
Дали имаш ABS се разбира по надпис, най-често на волана, по лампа на таблото, или по начина как се държи спирачния цензура при рязко и докрай натискане. При задействана ABS педала пулсира под крака, рита, както му викат.
ABS-а не пренасочва нищо. Просто при засичане на блокиране, клапана на блокираото колело минава в прекъснат режим - отваря-затваря (мисля че 5 пъти в секунда). Ако пренасочваше усилието, щеше да се казва по друг начин (например EBV). Ако просто пренасочваше, щеше да има едни завъртания, едни работи :)
kuger - майстор
Chefo77 написа:
ABS-а не пренасочва нищо. Просто при засичане на блокиране, клапана на блокираото колело минава в прекъснат режим - отваря-затваря (мисля че 5 пъти в секунда). Ако пренасочваше усилието, щеше да се казва по друг начин (например EBV). Ако просто пренасочваше, щеше да има едни завъртания, едни работи :)
Не обичам да си измислям и пиша нещо, за което нямам точна информация:

ГИДРАВЛИЧЕСКИЕ СИСТЕМЫ С ЭЛЕКТРОННЫМ
УПРАВЛЕНИЕМ
Антиблокировочная система TEVES
38-14
38
РАБОТА ГИДРАВЛИЧЕСКОЙ СИСТЕМЫ (продолжение)
1) Торможение без использования системы
После закрытия центральных клапанов главного тормозного цилиндра гидравлическое давление
устанавливается и определяет величину тормозного момента, который пропорционален
прикладываемому к педали тормоза усилию.
Электромагнитные клапаны и насос не работают.
2) Торможение с регулированием
(тормозной момент > максимальный крутящий момент по условиям сцепления)
Возможно 3 варианта:
а) Давление поддерживается
b) Давление снижается
c) Давление увеличивается
а) Давление поддерживается
Впускной электромагнитный клапан (2) закрывается и изолирует главный тормозной цилиндр от
рабочего цилиндра колеса. Увеличение тормозного давления невозможно.
b) Давление снижается
Впускной электромагнитный клапан (2) остается закрытым. Выпускной электромагнитный клапан (3)
открывается и кратковременно соединяет рабочий цилиндр колеса с бачком.
Давление в контуре падает, что позволяет колесу вращаться быстрее.
с) Давление увеличивается
Выпускной электромагнитный клапан (3) закрывается, а впускной электромагнитный клапан (2)
открывается.
Главный тормозной цилиндр вновь соединяется с рабочим цилиндром.
Насос (4) подает тормозную жидкость в объеме, используемом во время фазы регулирования

Целия файл касае и други органи по автомобила. Ако има желаещи мога да пусна линк към DOX-а. Това е за автомобил Рено.

Тема "Проблем с ключа за прозореца." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: