• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14
Всички имаме коли, нали ?
velsi - Почетен майстор
КЪМ АВТОРА НА ТЕМАТА:
При първото споменаване на думата "ДОБАВКА" или подхващане отново на такава тема директно ще бъдете отстранен от форума, както това се случи с предишните Ви регистрации. Ако желаете да участвате във форума като нормален участник в дискусиите, чувствайте се свободен да го направите.
fox_vt - майстор
nikolovvd написа:
Най-често проблем създава водата, особено във филтъра.
За да не замръзва нафтата е добре да се зарежда от, т.н. зимна нафта.
Ако се пътува на следващия ден може да се сипе малко количество - около 10 литра, ако колата остава навън през нощта. Като се тръгне на път и колата е загряла, може да се зареди от обикновената нафта, но количество което ще е необходима до крайната точка. Ако при простигането се окаже, че няма да се връщата обратно и колата ще пренощува на открито при силно отрицателни темпаратури, заредете отново 10 л. от зимната нафта и няма да има проблем при паленето.
Ако напълните резервоара с лоша нафта и през нощта температурата падне до -20 и повече, по-добре се откажете от пътуване. Проблема се оправя със сваляне и изпразване на резервоара и почистване на тръбопроводите. Работа за 3-4 часа.
Искаш да кажеш че зимата на бензиностанциите има зимна и не зимна нафта така ли :?: Ако Да то абсолютно не съм съгласен с това.Нафтата на бензиностанциите се сменя есента със зимна искаш не искаш това е,като датата на сменянето е според зависи.И да ви споделя в нафтата вода няма проблема създава парафина ли глицерина ли дето става на сапун във филтъра водата не е проблем :wink:
Junak - майстор
fox_vt написа:
....И да ви споделя в нафтата вода няма проблема създава парафина ли глицерина ли дето става на сапун във филтъра водата не е проблем :wink:
Има, има. И от конденз в резервоара, и от колонките, и ако е от туби... Затова има пробка на филтъра. А някои коли и имат и подгрев на филтъра, за да може да се отдели и утаи водата. Обикновеное електрически и включва между 0 и 3 градуса.
hidrazin - майстор
Дори и на моя кошник има подгряване на филтъра за нафтата. Нагревателя е във вид на плочка между филтъра и стойката.
На самата стойка се намира и датчика за температура дето включва нагревателя. На него май пишеше на колко включва и изключва. :?
В тази връзка - май отдавна не съм проверявал дали работи като хората. Ама вчера сутринта при -14 си запали от първия път.
Прикачен файл:
Подгряване.jpg
:partyman:
ArturDent - Почти Безобиден
А дали не датчик за вода в горивото? :?
hidrazin - майстор
ArturDent написа:
А дали не датчик за вода в горивото?
Не е. Проверява се при запален двигател. Вадиш двете букси. Към тази за нагревателя закачаш волтметър (или ламба на 12V).
Буксата на датчика за температура даваш накъсо. На буксата на нагревателя трябва да се появи напрежение.
Самия датчик се проверява като се сложи във фризера. А нагревателя е ясно как се проверява.
И няма как да е за вода. Ако въобще има някаква вода тя пада на дъното на филтъра.
Честно казано до сега като съм сменял филтри вода на дъното не съм намирал. Боклуци - да.
:partyman:
nikolovvd - майстор
hidrazin написа:
Ако въобще има някаква вода тя пада на дъното на филтъра.
А там чака датчика за вода и като усети водата няма палене. :lol:
Преди Коледа засякох един сърбин да купува 1 литър медицински спирт от аптеката, че колата му не искала да пали заради този датчик. :shock:
fox_vt - майстор
Има филтри със ръчно и автоматично източване на водата,като при някои има датчик за вода който предотвратява напълването на филтъра само с вода,която тогава вече ще може да мине през филтърната мрежа.Но това би трябвало да е когато има повечко вода :? Така или иначе за да замръзне горивен филтър заради вода и колата да не може да запали то филтъра трябва да е пълен догоре с вода.За съжаление не така стоят нещата с парафина,той доста по успешно затапва филтъра.
hidrazin - майстор
То затова е и нагревателя. Не заради водата а заради образуването на парафинови кристали.
Те еб...ват мамата на филтъра и няма палене. Ако си налял кофти нафта с парафин в студено време филтъра бързо се пълни с парафин и си дотам.
На моята нямам датчик за вода. На някои от тези дето имат дори и прозрачна чашка в долната част за визуален контрол.
Пък на сърбина ако му се е препълнил филтъра с вода не виждам какво ще му помогне спирта?
Датчика така или иначе ще показва наличие на вода - със или без спирт. :?
:partyman:
Направи - напреднал
nikolovvd написа:
Най-често проблем създава водата, особено във филтъра.
За да не замръзва нафтата е добре да се зарежда от, т.н. зимна нафта.

Къде видя тази зимна нафта ?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14

Тема "Замръзнала нафта,какво да правим ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: