Всички имаме коли, нали ?
kabel96 - специалист
Сега слушай човек ремонтирал поне 15-20 моторчета.НИКОГА не върти на ръка отпред палеца "металното" защото отчупва двата пластмасови зъба и не става повече.Щом няма връзка между другите две значи е прекъснало.Как да го пробваш.Слагаш го на кабелите на колата и даваш контакт трябва да премести напред ако е здраво.Откачаш го от кабелите и махаш контакта.Слагаш го на кабелите и даваш контакт мърда напред и пак го откачаш и тогава махаш контакта.Така се разглобява най лесно почистваш слагаш на винта малко скъпа грес и сглобяваш по обратния начин.Нали се сети че за това упражнение трябват двама.
nv952 - майстор
koveslav написа:
.....и ако после падат до нормални стойности оборотите,а и имаш стабилна работа на свободен ход след като позагрее двигателя,то моторчето наистина работи коректно.
То си работи но избирателно...чета по форуми и това което се е случвало на други пора на мен се случва на един път
Един път оборотите са високи....друг път пък ниски.
Един път за малко да изгасне двигателя (на свободен ход) като дадох газ и се оправи.Имаше и случай който 30 км около 20мин оборотите си бяха 1300-1400. :? Като спра изкл двигателя и пак го вкл се оправя.Забелязах и че когато е около 15 20 градуса в определени дни като запаля направо са 1100 (долу горе нормално)Плюс това че датчика за температурата както си карам(двигателя е стартиран преди около 10мин) стрелката става на 110 градуса. :shock: и после пак се оправя.Щех да махам термо датчик на радиатора ама него утре.
kabel96
НИКОГА не върти на ръка отпред палеца "металното" защото отчупва двата пластмасови зъба и не става повече.
това го четох на много места и ми е ясно. :)
Слагаш го на кабелите на колата и даваш контакт трябва да премести напред ако е здраво.Откачаш го от кабелите и махаш контакта.Слагаш го на кабелите и даваш контакт мърда напред и пак го откачаш и тогава махаш контакта.Така се разглобява най лесно почистваш слагаш на винта малко скъпа грес и сглобяваш по обратния начин.Нали се сети че за това упражнение трябват двама.
За двамата няма проблем.Утре ще кажа как е минало.
ей това четох обаче е сложно...най вече там където се разпояват и т.н.
http://www.opelclub.bg/index.php?showtopic=48319&st=0
ППivanovbg
Колата е пежо 806 ван 1996г Бензин не съм сигурен но 1.8
Забележката ти е на място.
kabel96 - специалист
Не разкапсуловай и не разпоявай на първо време.Извади палеца почисти нагара вътре с някакъв спрей смажи и слагай и карай.
nv952 - майстор
И аз така мисля.Ако го разглобя ще го хвърля.От опит казвам.(не се отнася за моторчето - по принцип казвам) :-D
ivanovbg - майстор
nv952 написа:
То си работи но избирателно...чета по форуми и това което се е случвало на други пора на мен се случва на един път
Един път оборотите са високи....друг път пък ниски.
Един път за малко да изгасне двигателя (на свободен ход) като дадох газ и се оправи.Имаше и случай който 30 км около 20мин оборотите си бяха 1300-1400. :? Като спра изкл двигателя и пак го вкл се оправя.Забелязах и че когато е около 15 20 градуса в определени дни като запаля направо са 1100 (долу горе нормално)Плюс това че датчика за температурата както си карам(двигателя е стартиран преди около 10мин) стрелката става на 110 градуса. :shock: и после пак се оправя.Щех да махам термо датчик на радиатора ама него утре.
nv952 написа:
Колата е пежо 806 ван 1996г Бензин не съм сигурен но 1.8
Сега вече е мако по друго :)
Та като гледам симптомите ми се струва че имаш проблем с температурния датчик/ци и/или окабеляването около него, но не този на радиатора. Намират се на малко кофти място. Като застанеш пред колата зад мотора от дясната страна на главата - номер 3 на картинката. Там обикновено е мазно и мръсно. Опича им се изолациите на кабелите и се напуква доста, оголва се на места и може да опира и окъсява. Имай в предвид ,че е напълно нормално при лъжливи показания на температурата оборотите да варират в широки граници и стъпковото да е здраво. Обикновено външно почистване и капка тънко масло или ВД на стъблото е достатъчно ако е здраво. Ваденето е излишно, защото няма как да го почистиш отвътре, а там си има грес, която от времето е засъхнала. Износено ли е ...

Както ти казах една диагностика няма да ти навреди, за да се видят стойностите на температурата отчетена от компютъра, да се тества моторчето и да се вземе адекватно решение.

Прикачен файл

untitled.JPG
ivanj - специалист
Послушай kabel96 и ivanovbg имах същия проблем на пежото,беше прекъснат кабел на темп.датчик.
nv952 - майстор
И двамата ги слушам :) По принцип съм послушен. :wink:
ДОКЛАДВАМ
Свалих моторчето и правих както обяснихте по горе...вкл на контак и го вадя.изл контакта и пак го слагам пак вкл на контак и пак го вадя пак изл контакта и така до безкрай.Правих го 3 пъти,но не мръдна.Както го изкарах така си седи.Вторият път като дадах на контак лекичко го докоснах и усетих нещо но нищо видимо да се премести....
Търсих и тоя пусти датчик ама тия франсета :axe: аз не мога да го видя а как ще го разглобя не ми стига мозъка.Направих няколко снимки,ако някой вижда датчика да подскаже.Също ще помогне и да кажете с колко пина е буксата.
Сега ще премеря с мултицета моторчето за съпротивление. Премерих между 1 и 4 52.1 Ома и между 2 и 3 53.3 ома
Но защо не се мести :?

Изглед на ДВГ
Изображение

Близък план на мястото къде уж е датчика за температурата.
Изображение
Изображение
Изображение

Прикачен файл

PG2.jpg
Ей това мисля че е датчика но е на баси мястото.
PG2.jpg (62.86 KиБ) Видяна 2754 пъти

Прикачен файл

PG1.jpg
PG1.jpg (83.13 KиБ) Видяна 2754 пъти
nv952 - майстор
Сега подадах напрежение на моторчето (18 Волта) 0.5А но пък нищо....А като докосна пинчетата се появява искричка....Все е едно на късо ги свързвам.
Намерих това видео и показва как работи стъпковото моторче но при мен не е така. :sad:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JX17CpfHSCY[/youtube]
Кики - специалист
Както си показал по-горе снимката на стъпковото моторче крачета 1-2 са едната намотка а 3-4 са другата намотка, измерваш поотделно и трябва да са с еднакво съпротивление. Има голяма вероятност повредата да е чисто механична, зад главата която се вижда има един стержен навътре в моторчето като резба и се запълва с нагар като блокира движението на стержена. Може да го накиснеш в керосин или газ но не цялото моторче а само до повърхността на която ляга на дросела (където са дупките за болтовете), понякога ако не е много клеясал се оправя и със спрей но пак внимавай да не го оливаш цялото.
nv952 - майстор
Кики написа:
Както си показал по-горе снимката на стъпковото моторче крачета 1-2 са едната намотка а 3-4 са другата намотка
[-X НЕ.Намотките са
Първа на краче 1 и 4
Втора на 2 и 3
Проверено с мултицета.По горе съм писъл и какво съпротивление даде.
Ей това намерих също.
Изображение

ето една снимка ако може да покажеш къде е нагара и до къде да го потопя.
Изображение

Прикачен файл

003141118-big.jpg
003141118-big.jpg (55.85 KиБ) Видяна 2715 пъти

Тема "стъпково моторче" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: