Всички имаме коли, нали ?
DundyTheCroc - майстор
На мен много ми харесва като екстра, толкова, че дори в града го ползвах. Рекорда ми е да мина магистралата от София до Сливен без да пипна съединител и спирачка, само с бутоните от волана и ако се наложи газ. Може би зависи от колата, но без темпомат карам по-икономично със същата скорост, просто темпомата не борави така плавно с газта.
radius - майстор
Абсолютно подкрепям за рязкото ускорение от темпомата, това нито е икономично, нито комфортно. А като бараш на всеки завой копчето, къде е удобството от тази "екстра"? Аз казвам от опит как е и за мен това е неприложимо у нас.
шоп - майстор
Хубаво е екстрата да я има, пък кога ще се ползва си зависи от водача. Аз съм толкова свикнал с темпомата, че дори и в София по булевардите и околовръстното си я ползвам.

Още по-хубаво е ако круиз контрола е адаптивен. Него си го включвам по магистралите и в чужбина. Избирам си кола която се движи с около 140км/час регулирам около 50 метра дистанция и приказка. Предният автомобил ускорява, моят също. Предняит намалява-моя също. Мързелива работа.
nv952 - майстор
шоп написа:


Още по-хубаво е ако круиз контрола е адаптивен.... Предният автомобил ускорява, моят също. Предняит намалява-моя също. Мързелива работа.
:shock:
:supz:
Дообре!
Ще го имам в предвид :-D
Не знаех че има такива :?
kuger - майстор
Не се втелявайте, с бутоните на волана може да си управлявате колата все едно боравите с педалите.
Ползвам я тая екстра почти навсякъде, без градско.
Страшно удобна е, а и те пази от превишаване на скоростта.
пп: Адаптивен темпомат на нашите бараки е малко съмнително да има. Същият изисква радар за следене на дистанцията до предната кола.
Lisko - майстор
kuger написа:
Не се втелявайте, с бутоните на волана може да си управлявате колата все едно боравите с педалите.
Ползвам я тая екстра почти навсякъде, без градско.
Страшно удобна е, а и те пази от превишаване на скоростта.
И аз съм от тая партия - много кефи, но аз ползвам и на градско.
За дълги разстояния си е реална почивка за крака. Това за опасност в завоя е вярно, но може да се случи само на пълен аджамия - тоест новак не само в карането на круиз, но и в карането изобщо. Човек с опит взема мерки предварително, а не да чака да влезе на скорост в завоя и токава да се тюхка - ах кво стана...
:partyman:
kuger - майстор
crez написа:
Колеги, гложди ме една мисъл и смятам да я осъществя. Да монтирам темпомат на "рендето". Плюсовете съм ги проверил. Карах Пежо 607 с фабрично монтиран темпомат по едно и също трасе с приблизително еднаква скорост Сф-Пв, с темпомата ми даде окло 2л./100 км. икономия от нормалното каране (крак на газта). Удоволствието оставям настрана.Минуси има ли и какви? Някой ползал ли е този темпомат на тази фирма http://rheamp.bg/magazin/%D0%9A%D1%80%D ... 0%BE%D0%BB има ли преки впечатления?
Мисля си, че това на което си се спрял няма да е удобно за ползване, ама хич. Цената няма да я коментирам :shock:
crez - майстор
Колата е Renault Scenik RX4 произв. 2000 г. 2000 куб. 140 к.с номер на двигателя VF1JAAC0E23436436, дай боже моят да има окабеляване за темпомат и компютара да е настроен. Така стана със задължителното каране на къси светлини, оказа се че има окабеляване и заложено в компютъра автоватично включване на светлините, трябваше само да бодна две релета на празните места,махнах един мост и стана. Светят на 50%, изгасват при стартиране. При включване от лоста светят нормално. Някой ако знае нещо по моя въпрос да пише, студената бира от мен :partyman:
DundyTheCroc - майстор
Дросела на колата какъв е, електронен или с жило? Ако е електронен има шанс за фабричен темпомат, ако е с жило отиваш на афтърмаркет вакуумен. Този, който си харесал, е с много неудобно управление, трябва да се търси нещо с дистанционно на волана или поне допълнително лостче до него.

Тема "Темпомат (круиз контрол)" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: