• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Всички имаме коли, нали ?
Chefo77 - майстор
iliya_i написа:
Chefo77 написа:
iliya_i написа:
Абе многознайко, ти колко коли и колко хиляди километра имаш. Аз съм шофьор от 30 години, 500хил. км и 6 автомобила (без да броим слушебните. Може би съм карал повече коли, от колкото книжки си прочевл.
Чул, че шофьорите говорели, и той барабар Петко с мъжете.
Хич не ми дреме от колко години си шофьор, нито колко коли си сменил. Като ти гледам "опита", май си поредния геврекчия, мислещ се за голямата работа...
Чефо, извинявай, помислих, че е оня с двете мнения. А за какво ти е циркулацията - да грее допълнително. Тя температурата нан целия двигател е еднаква. Чакаш да изстине. Инъче може да го прегрееш и от работа на място.
Истината е, че след като веднъш си установил проблем, не трябва да разчиташ на аларми и внимание, а да се отстрани проблема.
:)
И аз веднага те награбих, разбира се :)
Циркулацията е, защото двигателят е мястото, в което се произвежда температурата, респективно мястото, от което трябва да се изведе - защото той е компонента, който ще дефектира, ако е прекалено висока.
Най-доброто за него е да се остави да работи на място и да се набримчи парното на максимална степен и на горещо. Разбира се, ако имаш ръчно включване на радиаторната перка - се включва.
Не го обяснявам на теб (защото съм сигурен, че го знаеш, просто си изключил), а на тези, които ще прочетат темата.
Вярвай ми, след като съм фен и админ на автомобилен форум на марка с алуминиеви двигатели, съм прочел много -
ама много - информация за прегряването (единствена болка на К-серията на Ровър).
Иначе на Фиатката си имам допълнителен бутон за перката, гледам над 100 градуса да не се качва. Датчици-матчици ... :)
Троле, над 130 са опасни. Фиатката няколко пъти е влизала в червената зона в предишни времена - още си е с оригиналния двигател ;)
iliya_i - майстор
trollmastera написа:
iliya_i написа:
Да бе, да. То изобщо не ти личи. Май само ти си вЕрваш.
Превод. Има перка. Ако завърти и пак си над 110 градуса, значи много скоро ще стане много много над 110 градуса.
И докато измериш 110 градуса на фланеца на двигателя където минава хантифриза, вътре вече е 120 градуса... Сложи латентността на датчика и докато ти покаже червената зона и си за основен ремонт. :partyman:
А не мислиш ли, че конструкторите тези твои разсъждения са ги предвидили и са настроили датчика и индикатора за това?
Ако не са - пиши на всички автомобилни фирми за откритието си. Може и да го патентоваш :lol: :lol: :lol:
М-у другото - два пъти с Рено 5 - модела от 70-те и началото на 80-те, който е без стрелка за температурата, а само с индикаторна лампа, ми е светвала лампата в задръстване, поради лош контакт на кабелната обувка на вентилатора с датчика. След изчакване за охлаждане, не правих основен ремонт, както ти вещаеш.
Последна промяна от iliya_i на вт юни 13, 2017 10:00 pm, променено общо 2 пъти.
LazarGanev - "Велик майстор"
iliya_i написа:
А за какво ти е циркулацията - да грее допълнително. Тя температурата нан целия двигател е еднаква. Чакаш да изстине. Инъче може да го прегрееш и от работа на място.
Абсолютно погрешна представа! Разбира се, че температурата в различните зони е различна и поради сложната форма всички части изстиват различно. Разбира се, че най-голямата грешка при прегрят двигател е да го изгасиш и да го чакаш да изстине. Все пак, ако няма добро охлаждане и при работа на място температурата на двигателя се повишава, то най-правилното е да се изгаси двигателя за да изстива, но периодично да се включва (например да се пали всяка минута за по 10 секунди). Парното на макс, нищо че е лято. Охлаждащата течност в двигателя не завира при 100 градуса - първо защото не е вода, второ - защото съвременните системи са под налягане.
iliya_i - майстор
trollmastera написа:
iliya_i написа:
[А не мислиш ли, че конструкторите тези твои разсъждения са ги предвидили и са настроили датчика и индикатора за това?
На 15-20 годишна кола...Толкова вярно показва всичко. :-D
Те правят автомобили повече от 100 години. Открили са автомобила доста преди тебе. Поне на червената зона може да и се вярва.
Сега, на конкретната кола, явно някои са дали фира. Но едва ли всички едновременно. За това човекОт да смени тези, детро явно не работят. Щом този показва прегряване - да не го пипа.
iliya_i - майстор
LazarGanev написа:
iliya_i написа:
А за какво ти е циркулацията - да грее допълнително. Тя температурата нан целия двигател е еднаква. Чакаш да изстине. Инъче може да го прегрееш и от работа на място.
Абсолютно погрешна представа!
Ганев, първо тотално отричаш, това което съм писал, После го пътвърждаваш в по-голямата част:
LazarGanev написа:
Разбира се, че температурата в различните зони е различна и поради сложната форма всички части изстиват различно. Разбира се, че най-голямата грешка при прегрят двигател е да го изгасиш и да го чакаш да изстине. Все пак, ако няма добро охлаждане и при работа на място температурата на двигателя се повишава, то най-правилното е да се изгаси двигателя за да изстива, но периодично да се включва (например да се пали всяка минута за по 10 секунди). Парното на макс, нищо че е лято. Охлаждащата течност в двигателя не завира при 100 градуса - първо защото не е вода, второ - защото съвременните системи са под налягане.
:? :? :?
DMN - майстор
LazarGanev написа:
Охлаждащата течност в двигателя не завира при 100 градуса - първо защото не е вода, второ - защото съвременните системи са под налягане.
Тъй де, и на мен това ми направи впечатление :? :
kolev_k написа:
Температура на кипене на охл.течност-100гр.Раб.налягане незнам.
Водата кипи приблизително при 100 градуса, при атмосферно налягане.
Вода ли е охлаждащата течност в случая, щото антифриза май кипеше при по-висока температура?

П.П. trollmastera, имА късмета да се регистрира на фаталната дата "13" :-D .
На мен ми станА хоби да откривам - кой стар профил се крие зад някои от новите, тъй че ще го следя с внимание :-D .
:partyman:
Делян - специалист
Колев, решил си да слагаш "точен цифров термометър", вместо да отстраниш проблема :ka: Още повече, че даваш колата и на други хори, на които не можеш да разчиташ...
Проблемите може да са няколко, диагностики "по телефона" обикновено не са сериозни. Но всеки уважаващ себе си майстор би се справил с една невключваща перка. Пък и ти сигурно с малко четене и питане.
iliya_i - майстор
trollmastera написа:
iliya_i написа:
Те правят автомобили повече от 100 години. Открили са автомобила доста преди тебе. Поне на червената зона може да и се вярва.
Абе на много коли аз това съм го конструирал! И съм го измислил така, че докато отиде в червеното и двигателят да блокира. И ние трябва хляб да ядем. :partyman: :partyman: :-D Вярвай на червената зона! И се запитай защо там няма нанесени температури. :-D
Браво, добре си го измислил. Колко двигателя блокира лично ти при опитите? Или вЕрваш на тия, дето го твърдят?
profesionalist_wood - майстор
DMN написа:
LazarGanev написа:
Охлаждащата течност в двигателя не завира при 100 градуса - първо защото не е вода, второ - защото съвременните системи са под налягане.
Тъй де, и на мен това ми направи впечатление :? :
kolev_k написа:
Температура на кипене на охл.течност-100гр.Раб.налягане незнам.
Водата кипи приблизително при 100 градуса, при атмосферно налягане.
Вода ли е охлаждащата течност в случая, щото антифриза май кипеше при по-висока температура?

П.П. trollmastera, имА късмета да се регистрира на фаталната дата "13" :-D .
На мен ми станА хоби да откривам - кой стар профил се крие зад някои от новите, тъй че ще го следя с внимание :-D .
:partyman:
Тва е Тинки,виждам че е най-активен в раздел автомобили :wink:
Първоначално се учдих кой е тоя трол,ама.....

iliya_i написа:
trollmastera написа:
iliya_i написа:
Да бе, да. То изобщо не ти личи. Май само ти си вЕрваш.
Превод. Има перка. Ако завърти и пак си над 110 градуса, значи много скоро ще стане много много над 110 градуса.
И докато измериш 110 градуса на фланеца на двигателя където минава хантифриза, вътре вече е 120 градуса... Сложи латентността на датчика и докато ти покаже червената зона и си за основен ремонт. :partyman:
А не мислиш ли, че конструкторите тези твои разсъждения са ги предвидили и са настроили датчика и индикатора за това?
Ако не са - пиши на всички автомобилни фирми за откритието си. Може и да го патентоваш :lol: :lol: :lol:
М-у другото - два пъти с Рено 5 - модела от 70-те и началото на 80-те, който е без стрелка за температурата, а само с индикаторна лампа, ми е светвала лампата в задръстване, поради лош контакт на кабелната обувка на вентилатора с датчика. След изчакване за охлаждане, не правих основен ремонт, както ти вещаеш.
Епа,на мен често ми светва лампичката на служебната шкода ама не и обръщам внимание :-D Просто лош контакт
LazarGanev - "Велик майстор"
iliya_i написа:
Ганев, първо тотално отричаш, това което съм писал, После го пътвърждаваш в по-голямата част:
:? :? :?
Ако не правиш разлика между "Гасиш и чакаш да изстине, не му трябва циркулация, защото температурата в двигателя е еднаква навсякъде" и "Гасиш и припалваш на всяка минута за 10 секунди, за да осигуриш циркулация", аз не съм виновен.
Краставицата и локвата съдържат 98% вода, разликата е в останалите 2%, но тази разлика е съществена :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Тема "Критична температура на ДВГ" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: