• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Всички имаме коли, нали ?
tihar - специалист
вт дек 03, 2019 5:00 pmmuhala написа:
Аз бих го вързал с по-тънък кабел например 1мм2 за плюса през 10 ома резистор /5W . Минуса на корпуса.
По-този начин акумулатора няма да се използва при старт. Ще се зарежда по-слабо. Общо взето ще се поддържа в готовност за старт на трактора.
Ако по-слабия заряд не е проблем, то по-добре да го свърже през мощен диод (100А да речем) и така ток няма да излиза от него, а само ще се зарежда (когато може). Ползата спрямо резистора е много по-малкия пад на мощност и по-малко греене.
maxaffey - напреднал
Мерси за многото идеи. За жиците естествено че ке са същите квадрати като към основния, който е в багажника и няма да се налага да окабелявам цялата кола!

Акумулатора от трактора си е наред май и когато го слагам на колата ще е зареден.

Мислех си да сложа на едната жица някакъв ключ маса и да го включвам да се зарежда само когато отивам към трактора.

Другото което си мислех ама незнам дали съществува - ключ който да се задейства при определен волтаж и да се изключва при друг, т. е. когато падне волтажа на акумулатора под 12 волта да се включва, за да го зарежда а над примерно 13.5 волта да спира да го зарежда.
ESPACE - майстор
Абе връзвай го директно в паралел, няма никакъв проблем. Тук за елементарни неща докторат могат да напишат някои.
iliya_i - майстор
Най-важно е как ще изолираш клемите, за да не прави бели когато го няма. На колите монтират един и същи алтернатор за бензонова малолитражка с 45 Ah акумулатор и голям дизел с 100 Ah.
plamen6703 - майстор
Зависи кога и в колко часа е монтажа на тоя "един и същи" алтернатор на колите :cool: ! :partyman:
petromaniq66 - специалист
Алтернаторите ги проектират според консуматорите в бордовата мрежа. Най-малко се интересуват какъв акумулатор ще зареждат.
plamen6703 - майстор
Най-после да си дойдем на думата, че темата се напълни с бисери, и кой знае и кой не знае пише та пушек се носи :-D ! :partyman:
zz_stefanov - майстор
вт дек 03, 2019 7:56 pmpetromaniq66 написа:
Алтернаторите ги проектират според консуматорите в бордовата мрежа. Най-малко се интересуват какъв акумулатор ще зареждат.
Така си е, примерно само вентилаторите на радиатора ми гълтаха 30А. И аз не очаквам драма от наличието на втория акумулатор. По скоро трябва да се направи така, че да не се запали колата.
bycec - специалист
Този "killswitch" не може да осигури дуракозащита....
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Тема "Зареждане на втори акумулатор в кола" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: