вт дек 03, 2019 5:00 pmmuhala написа: Аз бих го вързал с по-тънък кабел например 1мм2 за плюса през 10 ома резистор /5W . Минуса на корпуса.Ако по-слабия заряд не е проблем, то по-добре да го свърже през мощен диод (100А да речем) и така ток няма да излиза от него, а само ще се зарежда (когато може). Ползата спрямо резистора е много по-малкия пад на мощност и по-малко греене.
По-този начин акумулатора няма да се използва при старт. Ще се зарежда по-слабо. Общо взето ще се поддържа в готовност за старт на трактора.
Мерси за многото идеи. За жиците естествено че ке са същите квадрати като към основния, който е в багажника и няма да се налага да окабелявам цялата кола!
Акумулатора от трактора си е наред май и когато го слагам на колата ще е зареден.
Мислех си да сложа на едната жица някакъв ключ маса и да го включвам да се зарежда само когато отивам към трактора.
Другото което си мислех ама незнам дали съществува - ключ който да се задейства при определен волтаж и да се изключва при друг, т. е. когато падне волтажа на акумулатора под 12 волта да се включва, за да го зарежда а над примерно 13.5 волта да спира да го зарежда.