Kirilpm написа:...Та катализатора се води филтър за твърди частици(в него се очаква да доизгорят твърдите частици).....А при по новите коли има филтри от типа DPF и FAP ....Ето виждаш ли че въобще не си в час? Катализатора не се води филтър за димни частици.
Катализатора няма отношение към димните частици а неговата функция е да неутрализира с катализа вредните ГАЗОВЕ. не твърди частици.
С твърдите частици се занимават посочените от теб DPF и FAP. Има дизели с тях и без тях.
Преди време като си купуваш нова кола можеше да се избира дали да има или няма филтър за димни частици.
В интерес на истината при някои модели катализатора е в един корпус с филтъра за димни частици.
Но пък това не ти дава право да казваш че катализатора бил филтър за димни частици.
Та моето турбо е Garrett без променлива геометрия и катализатора ми няма филтър за димни частици.
Но дори и катализатор без филтър за димни частици може да се задъни.
Това става ако колата не ти е у ред. Та поддържайте си колите технически изправни.
И колкото по-нов и накичен таралясник, толкова повече ядове и пари за поддръжка.

P.S. Благодаря за поканата за присъствие при отваряне на катализатор/филтър.
Под навеса имам намятани поне 10-тина катализатора. Като ми се глада ще разцепя някой с флекса.
