• 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 46
Всички имаме коли, нали ?
shotik - майстор
dimitar.z написа:
Ами капака после как го затвори ( или залепи)?
Поставих белите части на място ,те са плътни към отворите /виж първата и втората снимка/ ,капака ,който срязах съм го натиснал с едно парче тънък текстолит,който покрива целия акумулатор.
onkelabg - специалист
Колко време го зарежда и с какьв ампераж.
Понеже и моя е такьв необслужваем на 1г е,и засега е добре-не го ползвам Зимата никак. Свален е в нас на топло..ама знам ли като го закача,как ще е.
Засега окото си е зелено. :yawinkle:
shotik - майстор
На моя акумулатор няма око ,зареждам го с електронно автоматично зарядно за акумулатори,фабрично,не съм мерил ампераж,само волтметър има .Сега мерих плътността на електролита ,1.23 , преди на акумулатори ,които съм имал все така е било показанието,никога не съм измервал да е 1.27.
gogyto - специалист
shotik написа:
На моя акумулатор няма око ,зареждам го с електронно автоматично зарядно за акумулатори,фабрично,не съм мерил ампераж,само волтметър има .Сега мерих плътността на електролита ,1.23 , преди на акумулатори ,които съм имал все така е било показанието,никога не съм измервал да е 1.27.
Освен ареометър -а ти нещо да не е адекватен :)
kozl - майстор
Аз имам такъв с 5 топчета. Обичайно скапващия се акумулатор има различна гъстота в клетките. Но това не е критерий за стартовия ток.
jorkataG - специалист
Напротив колега критерий е и то голям.
За напълно зареден акумулатора се счита, тогава когато гъстотата на електролита е 1,275
и показанията за молтаж са 12,6 В по 2,1 В на клетка.
В зависимост от стартовия ток се товари с товарна вилка на 150, 300 или 450 А и трябва да поддържа относително стабилно напрежение при товар.
Аз лично съм процедирал по следния начин когато работех в сервиза.
Работехме със селенови зарядни които действаха на принципа заряд-разряд и са импулсни.
Така ако акумулатора е започнал да сулфатизира, сулфатните кристали се разпадат.
Зареждам акумулатор примерно 74-75 Ач до достигане на гъстота на електролита 1,27, след което то оставям да престои най-малко 4 часа и тогава меря отново гъстотата и волтажа.
Ако гъстотата е същата и волтажа е над 12,6 В го подлагам на "терор" с товарната вилка директно на 450 А за до 10 секунди. Волтажа не трябва да пада под 11-10,4 В Ако издържи на това значи е супер.
Напоследък след като вече не работя това го правя по следния начин.
Зареждам с автоматично зарядно оставям го да престои примерно 2 часа и като го сложа на колата карам някой да завърти и аз меря на клемите какво ще покаже.
onkelabg - специалист
Някой, да е вьзбуждал такьв необслужваем акумулатор/стоял- дьлго 3/4м/, без да го е разглабял.
И дали е правилно такава процедура ,макар и за 2/3ч с затворени капачки :?
ArturDent - Почти Безобиден
Аз, ама през UPS.
Акумулатор стоял над година, но беше зареден след като го свалих от колата.
Различното при зареждането с UPS-а, е че то е много бавно.
Например моя UPS, зарядното напрежение ~ 13 V. Зареждането може да трае дни.
Докато при колите за нормално се приема 13.8 ~ 14.5 V. Но пък там целта е друга - за половин час да е готов.
kozl - майстор
В моятя практика досега само един акумулатор ми е отказал да се зарежда. Вероятно вътрешно прекъсване, след като вече беше пътник и често го зареждах, настъпи момент когато отказа да се зарежда. Предполагам, че е прекъснал някоя връзка м-у клетките. Другите, които съм ползвал по колите с течение на експлоатационния период намаляват капацитета си и ако двигателя пали по-трудно има голяма вероятност да се изтощи акумулатора преди да запали. И втория често срещан проблем, че акумулаторът се разреждат без товар (поради утечка в клетките). Така оставена колата за няколко часа със зареден акумулатор после няма палене, подобна случка като при изправен акумулатор и забравени светлини.
Като има акумулаторни проблеми и обичайно почва едно сваляне, зареждане, качване. За тези с гаражи (вече и аз от тях) зареждането е по-лесно.
Но наскоро идва комшия с оплакване от 2 г. акумулатор, че не иска да се зарежда. Купил си автоматично зарядно, на което му се задейства защитата и светва един диод, а собственика се плаши и изключва зарядното. Може би onkelabv има в предвид такъв случай, при който на автоматичното зарядно се задейства защитата. Точно в случая със съседа, неговото зарядно след задействане на защитата продължава да подава минимален заряден ток, но трябва чакане, а съседа не чел инструкцията и иде при мен, щото имам ръчно зарядно. Пък и други комшии по същата причина са ми искали зарядното.
Като епилог на описания случай, съседа си купи нов акумулатор, защото след зареждане до максимално напрежение, при замер гъстотата на електролита, в една от клетките всички топчета потънаха.
jorkataG - специалист
За зареждането на акумулатор който е стоял известно време без да се ползва се използва импулсно зарядно. Най напред ако можеш да огледаш вътре дали плочите не са започнали да побеляват. Това е признак че акумулатора е започнал да сулфатизира което не е хубаво НО може да бъде спасен с импулсно зарядно. Импулсното зарядно действа на принципа заряд-разряд което действие разбива кристалните връзки. Навремето като бачках в сервиза имахме 3 такива зарядни. Зареждаха на 6/12/24 в и 20А-регулираха се. Бяха едни големи сандъци и стари като света /дет се вика/ ама вършеха страхотна работа. Иначе с Обикновено зарядно на което му се регулират амперите пак става но по бавно. Начина е следния:
Закачаш "мъртвеца" на зарядното и му пускаш не 10% както по принцип се зарежда а примерно 3-5% и го оставяш. Периодично се следи гъстотата и се оглеждат побелелите места дали има промяна.
Следи се температурата тоест да не загрява твърде много.
Като се позареди го откачаш и му пускаш една крушка да се изтощи до 0 и пак го закачаш да се зарежда.
Това действие може да се повтори 2-4 пъти с обикновено зарядно и 1-2 пъти с импулсно.
Ефект има но е индивидуално.
Успех с "мъртвеца"
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 46

Тема "Обслужва ли се "необслужваемия" акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: