• 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 32
Всички имаме коли, нали ?
schuldiner - майстор
Артър, когато се издразня много от свиркането отзад, спирам (ама първо чакам мераклията да ми се приближи, че да не може да заобиколи) и излизам съвсем бавничко да си оглеждам колата, като не забравям да благодаря на колегата, който ми е сигнализирал за някаква неизправност.
montoya - майстор
lacezarasia написа:
п.п. в кои страни се кара със запалени фарове?
Унгария на първо четене
stiv1961 - майстор
lacezarasia написа:
п.п. в кои страни се кара със запалени фарове?
Това го изрових от нет-а
Ето глобите, които ще заплатите за липса на светлини, в някои от страните в които целогодишно е задължително да се движите със запалени фарове. Дания – 70 евро Финландия – 50 евро Италия – от 35 евро Хърватско – 40 евро Норвегия – 190 евро Австрия – от 15 евро Полша – 52 евро Русия – 200 евро Швеция – 55 евро Словакия – 54 евро Чехия – 45 евро Словения – 40 евро Унгария – 40 евро
http://www.automedia.bg/news/article_2407.html
lacezarasia - специалист
при нас е само за част от годината, за да може да отвикнеш и да забравиш да ги пуснеш та да те глобят :-D . то в останалата европа има закон и за ксеноните, проблем който е далеч по-належащ.
jekasus - майстор
http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2012/07/ ... elno_prez/
Текстът беше подкрепен от 80 народни представители, "против" – 12, "въздържал се" – 17.
109 депутата гласуваха, за кворум не трябва ли да са 121 депутата :?
VLADO66 - майстор
В тази връзка искам да ви питам как стои въпроса с дневните ЛЕДсветлини и по-точно дали се признават допълнително монтираните такива.Писна ми да сменям крушки на основните,пък и консумацията на ЛЕД-а е по-малка.
torbalan - Дървен философ
VLADO66 написа:
В тази връзка искам да ви питам как стои въпроса с дневните ЛЕДсветлини и по-точно дали се признават допълнително монтираните такива.Писна ми да сменям крушки на основните,пък и консумацията на ЛЕД-а е по-малка.
Аман с тая консумация :)

Ако се гледа закона - забранено е да се бара по конструкцията на автомобила. Обаче в скъпата ни татковина - никой не го спазва това...
VLADO66 - майстор
Хайде сега -конструкция.Значи и радио не може да си сложа в колата.ЛЕД-а ми се струва удобно защото ще го вържа за контактния ключ и няма да мисля непрекъснато дали съм си включил фаровете.
torbalan - Дървен философ
Като смениш едно радио с друго - не променяш нищо в конструкцията на автомобила (ако радиото отговаря на някакви изисквания)
Като си надупчиш фаровете, да наслагаш допълнителни светлини и т.н. променяш конструкцията на едно от най-важните за безопасността неща в автомобила - фаровете.

Има установен ред, по който се правят такива неща...
inspo - майстор
VLADO66 написа:
В тази връзка искам да ви питам как стои въпроса с дневните ЛЕДсветлини и по-точно дали се признават допълнително монтираните такива.Писна ми да сменям крушки на основните,пък и консумацията на ЛЕД-а е по-малка.
От първа страница на същата тема
sstefanov написа:
http://www.napravisam.bg/forum/viewtopi ... B8#p381353

Законът не прави разлика дали са заводски поставени или не. Важно е да са според изискванията му.
Аз карам вече цяла година с допълнително поставени светодиодни дневни светлини, които са непрекъснато включени, монтирани са според изискванията на закона и си имат сертификационна маркировка на тях. До сега никой полицай не ми е направил забележка, въпреки че късите ми са изключени.
„Светлините за движение през деня трябва да съответстват на изискванията на
Правило 87, рев.2 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените
нации (ИКЕ на ООН), като на тях трябва да има съответната маркировка, предвидена в
правилото.

Монтирането им на автомобила трябва да съответства на изискванията на Правило
48, рев.5 на ИКЕ-ООН.”



В Правило 87 е записано, че интензитетът на светлината трябва да бъде в границите между
400 кандела и 800 кандела. За сравнение – лампа с нажежаема жичка 100W има интензитет 100
кандела.

В правило 87 се определя също така маркировката, която потвърждава, че продуктът е
сертифициран като „фар за движение през деня” или дневни светлини. На стъклото на светлините
трябва да има буквата „Е”, оградена с кръг. След буквата „Е” следва кодът държавата от Европейския
съюз, която е сертифицирала продукта. Обикновено там пише „Е4” , което означава, че продуктът е
сертифициран в Холандия. Обозначението за дневни светлини е „00RL”. В близост до знака „Е”
трябва да е изписан и номерът на сертификата.



В Правило № 48 е записано как трябва да бъдат монтирани дневните светлини. Външният
край на светлините не трябва да бъде на повече от 400 мм. от най-крайния външен ръб на
превозното средство. Разстоянието между вътрешните краища на двете дневни светлини не
трябва да бъде под 600 мм. или 400 мм., когато общата ширина на превозното средство е под 1
300 мм. Височината от земята трябва да бъде между 250 мм. и 1 500 мм.



Пълните текстове на Правилата могат да бъдат намерени на Интернет адрес:
http://www.rta.government.bg/n_uredba/p ... laoon.html .
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 32

Тема "Късите светлини през деня" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: