• 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 148
Всички имаме коли, нали ?

Обухте ли вече зимните гуми ?

58%
да
153
42%
не
110

Общо гласове: 263

colyo - специалист
Години наред в началото на зимата си вземах летни гуми и за първа зима си се държаха чудесно. От 3-4 години карам само със зимни. За 45-50 000 км ги издухвам и пак нови. Малко повече свирят лятото, но пък стъпват по-добре. Не ми се занимава с мъкнене и прехвърляне по два пъти в годината.
nanobanano - специалист
А знаеш ли защо свирят лятото?Защото гумата буквално се разпада и дефакто нямаш добро сцепление,така че това е голяма грешка по принцип.
25th Hour - специалист
Разликата в спирачният път през лятото на зимните гуми и летни при скорост 80-100 км/ч е близо 50% което значи, че ако ти трябват 35 метра да спреш, със зимните гуми ти трябват 50 метра, е тия 10 15 метра / а много често белята страва за 2-3-5 метра / са важни, дано не се случва де...

А това за по-хубавото съпване е смешно... кое по-точно му е по-доброто...в завой ли, на висока скорост ли кое?... no chance!

Пък ти си карай с каквото искаш де...
colyo - специалист
25th Hour написа:
Разликата в спирачният път през лятото на зимните гуми и летни при скорост 80-100 км/ч е близо 50% което значи, че ако ти трябват 35 метра да спреш, със зимните гуми ти трябват 50 метра, е тия 10 15 метра / а много често белята страва за 2-3-5 метра / са важни, дано не се случва де...

А това за по-хубавото съпване е смешно... кое по-точно му е по-доброто...в завой ли, на висока скорост ли кое?... no chance!

Пък ти си карай с каквото искаш де...
Момчета, това което казвате е точно обратното. Зимните гуми са с по-мек каучук и затова стъпват по-добре, но за сметка на това се износват по-бързо при по-горещ асфалт.
Летните гуми са от по-твърд каучук и зимно време стават още по-твърди и сцеплението става доста по-слабо. Първата зима, докато каучука (полиамида) не е загубил еластичността си стават за каране. На втората, като се повтвърдят стават "балатумки" (пързалят се).
25th Hour - специалист
Колега изобщо не си в час, извинявай. Не е по мек каучука а състава му е по- различен. Има много меки летни гуми, както и много твърди зимни... това какво пипаш не е критерии за съпването на колата ама изобщо. Темата е обширна, но попрочети малко поне в ежедневното каране кое как се случва. Зимната гума в топло време много лесно прегрява, и качествата и да държи автомобила, дали в завой, дали при спиране или друго рязко се влошават. Шарката на зимната гума предполага друг начин на изхвърляне на вода в мокро време и.т.н. и.т.н. Да не говорим за шума на самата гума използвана в неподходящ сезон... изобщо забрави го това със зимните гуми през лятото... да ще се търкаляш разбира се, но ако имаш хубава кола и се създаде не дай си Боже ситуация може да ти спаси живота... и не ти говоря празни приказки от сайтовете...
petkomz - специалист
nanobanano написа:
Това за 7 градуса е мит
Твое мнение... но грешно!
colyo - специалист
25th Hour написа:
Колега изобщо не си в час, извинявай. Не е по мек каучука а състава му е по- различен. Има много меки летни гуми, както и много твърди зимни... това какво пипаш не е критерии за съпването на колата ама изобщо. Темата е обширна, но попрочети малко поне в ежедневното каране кое как се случва. Зимната гума в топло време много лесно прегрява, и качествата и да държи автомобила, дали в завой, дали при спиране или друго рязко се влошават. Шарката на зимната гума предполага друг начин на изхвърляне на вода в мокро време и.т.н. и.т.н. Да не говорим за шума на самата гума използвана в неподходящ сезон... изобщо забрави го това със зимните гуми през лятото... да ще се търкаляш разбира се, но ако имаш хубава кола и се създаде не дай си Боже ситуация може да ти спаси живота... и не ти говоря празни приказки от сайтовете...
Извинявай. Явно за 10 години работа в каучуково производство нищо не съм научил. :prayer:
Chefo77 - майстор
colyo написа:

Извинявай. Явно за 10 години работа в каучуково производство нищо не съм научил. :prayer:
Я раздуй - къде си работил в производството НА ГУМИ? Защото в България НИКОГА не са се произвеждали ГУМИ! Произвеждали са се пародийни продукти с гумоидна форма и с кошмарни качества!
Летните гуми с добро сцепление, освен с по-различна смес от зимните, са и по-близки до слик-а - и това се прави заради факта, че колкото по-голяма е контактната площ, толкова по-добро е сцеплението с асфалта. Нарезите са направени единствено с цел да изхвърлят водата - защото една гума освен на сухо, трябва да има сцепление и на мокро.
Зимните пък обратно - там целта е да се изработят максимално количество блокчета с максимално количество нарези между тях, защото именно ръбчетата на тези блокчета ти дават сцеплението върху снега.
То не е само да работиш в каучуковото производство пич, трябва и малко опит на пътя да имаш. А той казва, че зимната гума в летни условия е УЖАСНА. Сега - ако някой кара като бабичка, не е фактор. Обаче да твърдиш, че зимната гума лятото се държи ДОБРЕ е смешно. Тя просто се държи някакси. Обаче как се върти зимна гума на топъл мокър летен асфалт, не е истина просто ...

По заглавието на темата: В събота сложих на Ровъра, днес обух и Темпрата с 4 нови зимни гуметки ... Антифризите проверени, зимните течности за чистачки - тествани във фризера и в казанчетата, акумулаторите заредени, зимата може да идва :)
ArturDent - Почти Безобиден
Chefo77 написа:
..., зимата може да идва :)
То пък една зима във Варна.

А за зимните и летните гуми - и аз преди години мислех, че писанията за зимните са мит, но след като сложих първите и усетих разликата...
nanobanano - специалист
Разликата е само на сняг и кал.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 148

Тема "Сложихте ли вече Зимните гуми ??" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: