kuuuuuul написа:При спускане по наклон(и не само по наклон) с вдигането на кракът от педала дюзите се изключват.Аве май зависи от оборотите на двигателя оти като паднат и почва да придРъпва.
ArturDent написа:montoya написа:... не пипаш педала на газта, оборотите са над 1200-1300, в двигателя НЕ влиза гориво, разходомера показва 0.0Да бе, да не влиза...
Я изгаси колата и на скорост се спусни по същия баир... май ще има разлика.
Или ако любител на екстремното, по наклона натискаш съединителя, изгасяш двигателя и пускаш съединителя.
После се молиш колата ти да не дизел, щото ще излетиш през джама.
Принудителния празен ход без разход на гориво го има само в дебелите книги.
DundyTheCroc написа:Гасенето при спускане на съвременен автомобил с усилвател на волан, спирачки, ABS и т.н. за мен е самоубийство. Спуска се на подходяща скорост без газ, при обороти в диапазона 1300-1500 и нагоре подаването на гориво автоматично спира. Според ситуацията може да се спуска и на свободна скорост.Не ми се влиза в спорове и теория и практика в работата на ДВГ и автомобила като цяло, но в общи линии и е така и не е така. Съвременен автомобил от озоновия ладов карбуратор насам има принудителен празен ход, как работи мисля че няма нужда да обясняваме повече.
Аз карам предимно на газ и нарочно смених автоматичното копче газ/бензин с ръчно такова именно за да мога когато поискам да спра притока на газ защото при обикновено АГУ няма как да стане номера с ППХ.
Номера със спирането на горивото го правя всеки път като минавам през Петрохан, двайсетина километра спускане около 1000 м. денивелация. Преди да монтирам това копче гасях двигателя и връщах контакта след 30 сек за да се задейства имобилайзера и да не запали мотора. Та както си караш и си на предавка, гасиш двигателя и нямаш абсолютно никакви грижи докато не изключиш от скорост. На предавка ли си, генератора си зарежда, хидравликата си работи, спирачките също, дори и ДРЛ модула продължава да си свети. Изключиш ли от скорост имаш 2-3 натискания на спирачките преди да се удърви педала, генератора спира да зарежда, хидравликата се втвърдява веднага, но и спирачките и волана могат да се управляват въпреки неработещите им системи. Вярно, по яко трябва да натискаш педала на спирачката и колкото по намалява скоростта волана става по тежък, но колата така или иначе си остава управляема.
Който иска може да се разберем да тестваме тези разсъждения на някоя планина, аз за последната една година време това съм го правил поне стотина пъти