• 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 24
Всички имаме коли, нали ?
Gadnyara - специалист
Каква е тази външна ламбда-сонда? Изостанал съм с тенденциите явно...

Защо просто не разкачиш емулатора и не си ползваш наличния сензор да засича забърканата попара?!
Може и на превключвател да го направиш.
ESPACE - майстор
toolegittoquit написа:
Gadnyara написа:
Ще рече, че е нужно да се мери вакуума в колектора и налягането на газта. Два броя датчици, свързани на два входа на ГИ компютър.
Добре, но само този сензор е предоставен и само с него ECU-то може да работи. А настройката с графика си мислех, че може грубо поне да ми разреши проблема. А не да пипам на ръка коефициенти в графиката. Защото ще го правя на проба/грешка като нямам ламбда отделно, която да закача. А тая на бензиновото еку нямам намерение да й режа жиците. :)

Човека не иска да реже, иска само отметка да сложи в софта и колата да литне :)
toolegittoquit - майстор
ESPACE написа:
Човека не иска да реже, иска само отметка да сложи в софта и колата да литне
Не, просто се чудя щом това е била опитната постановка, защо рязане ще е необходимо.
Kirilpm - специалист
Не ви ли е срам бе,да карате бедния човечец да плаща интернет всеки месец,за да ви чете мненията,които никак не му помагат да оправи газовото :lol: :lol: :lol: И не ви е срам да твърдите че някой знае повече от него по какъвто и да е въпрос :lol: :lol: :lol:
toolegittoquit - майстор
Искам да благодаря на всички с полезните съвети. Останалите - ами..толкова.. Днес нагласих работата с малко по-малко газ. Следното нещо се е случвало, което изглежда не забелязвам добре. Аз усилвам газта от газовото ECU, регулирам но не ми решава проблема. Първият жокер беше със забиващата ламбда сонда, поне що иде реч до диагностиката на бензиновото ECU. Вторият проблем е, че имах усещане, че като загрее тая кола леко се замисля като й подам газ(когато работи на LPG). Мислех си, че е проблем в смесите, но може би не съм търсил на правилното място. Интересното беше, че преди да загрее колата, малко след като се пусне газта, колата работи и се форсира на газ, а пък после умира и почва да придърпва до 3000 оборота.
Направих следното - направих някакви настройки, като дори намалих газта от 1.24 на 1.18. След това откачих клемата на акумулатора, след това ламбда сондата. Оставих я няколко часа, след това я запалих. Изчаках да загрее на бензин. След това включих на газ. Форсираше се достатъчно добре и то след като загря, замислянето на газ може би изчезна.
Оказва се, че бензиновото ECU може да си е правило грешно адаптацията на база на забиващата на газ ламбда сонда. Тъй като докато колата не загрее, ламбда сондата не се взима под внимание, непосредствено след като стигне 70 градуса и се пусне на газ тя работи добре, а после почва да дърпа.
Проблеми се оказа, че едва ли има с тоци - кабели, бобини, еле па дистрибуторна капачка и палец, както и свещи, които са нови. Поради факта, че съм неопитен при заниманията с коли съм неглижирал проблема с ламбда сондата, която играе много сериозна роля особено при автомобилите с пълна инжекция. Същото ми се случи и с един температурен датчик. Казваха ми, че най-вероятно е той, струваше 9лв. Е, аз не вярвах - мерих го с мултимера, данните му отговаряха по аутодата. Но като пристигна кабела за диагностика и го закачих се оказа, че като е закачен датчика към бензиновото ECU, нереални градуси вижда - 120-130, поради което при палене ECU-то не засича, че двигателят е загрял и не обогатява сместа при палене. Особено при хладно беше почти невъзможно колата да запали. Когато загрееше обаче проблем почти нямаше.
Е, оказва се, че човек трябва да се учи и не винаги проблемът се крие там, където човек си мисли. :?
Ще я видим тия дни дали разсъжденията са ми верни, надявам се проблемът да приключи с това решение. Евентуално да гледам някоя ламбда сонда за 80лв и да купя друга когато ми се занимава с нея. На газ от ламбда едва ли има голям смисъл. Оказва се, че НЕРАБОТЕЩА/изключена ламбда сонда е по-добре от неправилно функционираща ламбда сонда, която директно се бърка в образуването на горивната смес, на параметрите на бензиновото ECU - времена на впръскване, адаптация спрямо гориво, както и че времената на впръскване газовото ECU взима от бензиновото.
Когато се откачи ламбда сондата, бензиновото ECU влиза в авариен режим и си взима някакви стойности по подразбиране. Оказва се, че е по-добре това, отколкото да се работи спрямо ламбда сондата, защото ако показанията й забият се оказва, че при ускоряване сместа на моменти въпреки че газта е увеличена е по-бедна, отколкото трябва, защото ламбдата казва "идеална смес" и бензиновото ECU(чиито времена ползва газовото с коефициент за корекция спрямо типа на горивото) не се опитва въобще да обогатява. Което води до не добра работа на газ.
... И всичко това защото съм с газов инжекцион. Ако беше обикновено газово, то щеше да е самостоятелна система, която да не се влияе от бензиновото ECU и неговите настройки, нито от ламбда сонда.
Е, ще видим дали предположенията ми са верни.
Kirilpm - специалист
След всичко това което изписа на тема колко са малоумни майсторите и след като написа какъв ремонт си направил няма какво повече да кажа :toimonster:
toolegittoquit - майстор
Kirilpm написа:
След всичко това което изписа на тема колко са малоумни майсторите...
Не съм казал, че съм направил ремонт, а че съм за нова ламбда сонда. Докато я купя, тая ще стои откачена.
stoianov_n - специалист
toolegittoquit написа:
... И всичко това защото съм с газов инжекцион. Ако беше обикновено газово, то щеше да е самостоятелна система, която да не се влияе от бензиновото ECU и неговите настройки, нито от ламбда сонда.
Е, ще видим дали предположенията ми са верни.
А, стига бе?Да ама обикновеното газово гърми и ...разваля двигателя..... :-D
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 24

Тема "Газово DTGas 704S - малко помощ" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: