• 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 46
Всички имаме коли, нали ?
jorkataG - специалист
Докато е в гаранция не е желателно да се правиш на майстор и да го отваряш. Необслужваемите обикновенно не могат да се отварят. Зареждат се с по слаб ток 60Ач акумулатор с около 3 А а по изключение може с 4А
anabolicbeast - специалист
jorkataG написа:
Докато е в гаранция не е желателно да се правиш на майстор и да го отваряш. Необслужваемите обикновенно не могат да се отварят. Зареждат се с по слаб ток 60Ач акумулатор с около 3 А а по изключение може с 4А
Въпросното зарядно зарежда с 3,8А. Естествено като го взема само ще го заредя без да го отварям(доливам), но денят след като му изтече гаранцията ще го отворя, а не както твърди търговеца след 5 години евентуално, когато със сигурност ще има поне една суха клетка.
thinkpad - майстор
А защо купи необслужваем акумулатор?
anabolicbeast - специалист
anabolicbeast написа:
Питам понеже предстои смяна на акумулатора на колата
Не съм купил и не е необслужваем! А и да съм купил мисля, че за това е темата! Предполага се, че поне докато е в гаранция няма да изгуби толкова много вода! Ти какво предлагаш - марка, модел, цена за 60Ач?
jorkataG - специалист
Има един лаф от един филм "Совите не са това което са." Аз бих го перефразирал Марките акумулатори не са това което са.
Цената е според търговеца няма единна цена. Марката е според вкуса /аз не робувам на марки, защото знам от опит/досег с вносители докато работех с акумулатори че известните марки не са оргиналдъ :-D. Ако тук внесат оригинален БОШ - не произведен в Турция цената ще е с поне 50-70 лв отгоре. Бар-кода до някъде е отговор на въпроса от къде е даден акумулатор тоест къде е правен Но само до някъде щото етикета може да е краднат :-D .
Аз в момента карам с турски и поне знам че е правен там а не да си купя БОШ и да се Гъзаря че съм с БОШ пък той правен в Албания примерно.
kozl - майстор
Да вече марки в изобилие. Едни и също нещо с няколко марки на пазара. Важно е съдържанието в надписите да се покрива с качествата на акумулатора. Ама за замерване си трябва яка товарна вилка поне за стартовия ток. Капацитета може и с таймер и някакъв товар да се засече. Но кой ли прави така :?
Метка се акумулатора на возилото, врът пали ли - айде в трафика, ако не се почва :?
jorkataG - специалист
Е колко да е яка, за 60-ка и 300А и стигат, е ако искаш може и на 450А ама файда йок от този товар. Един съвет: понеже вече новите каляски са бъкани с електроника и халогени, ксенони и бог знае кво има по тях взимайте ако се налага една идея по голям капацитет ако мястото го позволява. Аз немам место отпред иначе и 90 Ач бих турил.
Ако колата зарежда в нормите загуба на електролит/вода няма затова следете си зареждането на фарове, парно, нагреватели абе изобщо на фул консуматори да не пада под 13,5/13,8 В.
Четки, ремъци или цели реле-регулатор са по евтини от нов акумулатор. В сервиза се гледа как ДА НЕ СЕ УВАЖИ рекламацията.
anabolicbeast - специалист
Колата зарежда с климатик, фарове, и нагревател на задното стъкло на място над 14 V! Място в кутията за по-голям от 60А ми се струва че няма да има. Бош в никакъв случай не бих сложил, защото няма нищо общо с Бош-а който слагат заводско в колите, та ако ще и S6 да е има доста негативни коментари. Спрях се на Банер, защото един колега мисля че в тази теме беше изброил всички марки, които се произвеждат от Джонсън Контролс (Бош, Ексайд и т.н.), та сред тях не фигурираше Банер! На старата колица сме с Банер, зимата не е карана почти и се пали само на газ понеже бензиновата помпа замина, но както и да е.
kozl - майстор
jorkataG написа:
Един съвет: понеже вече новите каляски са бъкани с електроника и халогени, ксенони и бог знае кво има по тях взимайте ако се налага една идея по голям капацитет ако мястото го позволява.
Първо нема место. Всичко е изчислено и натъманено. И колко повече екстри, толко по-тесно около двигателя.
Второ на новите каляски по-голем капацитет им не требе оти лесно палат, а и производителите вече ги прават като да не остареват. Виж на моето дърто пежо 305Д има место за >100Аh акумулатор, но нема никакви екстри, дори усилвател на волана е екстра и няма. Ама кога са го правили, са мислили, как че пали след 30 години ако акумулатора няма капацитет да върти догато стартера се зачерви :shock:
jorkataG написа:
Ако колата зарежда в нормите
Няколко пъти засичам на 305-цата и на пасата като загрее добре двигателя напрежението спада от 14,4 към 13,8 волта.
На другите две коли Тойота корола и Пежо 306Д, които следих няма такова нещо като влияние на температурата в-у напрежението. Предполагам, че тази зависмост е от реле-регулатора, само дето не мога да преценя повреда ли е или умишлено е така. Пък някъде бях чел, че максималното зарядно напрежение има връзка с температурата на акумулатора или колкото по-топъл е акумулатора по-ниско трябва да е това напрежение :?
lov - майстор
Преди години ровичках един регулатор на Сименс и за моя изненада в схемното решение имаше термистор който според околната температура променяше стойностите на зарядното напрежение точно в тези граници. Така че не се учудвай защо е така нищо чудно и там да са добавили нещо подобно.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 46

Тема "Обслужва ли се "необслужваемия" акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: