• 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
Всички имаме коли, нали ?
ivanovbg - майстор
Не е реално да се сравняват атмосферки с турбо коли.
DundyTheCroc - майстор
Точно казано, че не трябва да сравняваме атмосферни бензини с турбо дизели, но ако сложим в сравнението модерните турбинирани бензинки дизелджиите ще ревнат :-D Примерно:
http://www.zeperfs.com/en/duel5420-5421.htm
Иначе знам, че ми е дърта колата и нарочно я слагам за да се види, че дори със съвременен дизел нещата не са фрапиращо различни.
nikolovvd - майстор
thinkpad написа:
Не смятам, че "данъчното облекчение" иде от бензиностанцията. Все пак се дават облекчения за екология на бензинови и дизелови автомобили. А тези с АГУ изначално са много по-екологични.
Ако екологията бе залегнала в данък МПС, плащан на общината, то нямаше за автомобил до 5 години да се плаща примерно 100лв. (коефицент 2.9), а за автомобил със същата мощност, но на 15 и повече години 34 лв.
Същата е историята и с катализатора. До 101 к.с. 50% намаление, а над тази мощност, да не се ползва такова облекчение. Ами то под 101 к.с. са само 10-15% от двигателите на леките автомобили по пътищата. Да не говорим, че малката мощност на едно купе от 1.5 тона води до повече разход на гориво.
dyaneff - майстор
ivanovbg написа:
Не е реално да се сравняват атмосферки с турбо коли.
Беше за Тинки, който изпреварва всякакви дизели. Но той като котка не пада по гръб, зависело от скоростния лост. Сякаш другата кола няма скоростен лост. :)
nikolovvd - майстор
Той ги сменя от воланааа! :-D
С двоен съединител и 3 режима - нормален, спорт и супер спорт! :lol:
Той затова няма пари, защото изплаща колата - Еvo X с 315 коня и 2 магарета за задна.
Chefo77 - майстор
Тинки, какво съм ти казал за разсъжденията ти на тема автомобили? НЕ МИСЛИ. ЧЕТИ!
Потърси кривите на въртящия момент на дизел и бензин какво представляват и тогава може да говориш. Моят въртящ момент е почти константен от 1500 до 5 000 оборота и абсолютно константен между 2000 и 4800. Мощността е максимална някъде във високите, дори не се интересувам къде точно. Стига ми това, че над 1600-1700 оборота ли съм, без значение товара и наклона, подавам газ и колата ускорява. Твоята мощност е изкачване до достигане на 5 000 оборота, примерно, след което пада. Същото е и с въртящият ти момент. Щял да сменя скорости - ми сменяй, затова ти е скоростния лост. Не се ли сещаш, че като сритам съединителя на нагнетя турбото и забравяш за смяната? Тоя спор за спортните бензинки и дизели не го ли водихме в една друга тема? Льо Ман що само дизели се класират на челните 150 места, щото вървят по-малко от бензинките ли?
Във формула 1 имат 8 предавки в момента. На тия турбо-чекии, които се мърдат по пистата, ако им сложат 5-степенни кутии, ще видиш колко бързо ще умират. Видя се как каталясват когато само електромоторите не работят. Сложиха осмиците защото имат толкова тесен оборотен диапазон, в който вървят, че не е истина. Малък обем, че малък обем. Два литра, ве-шестак. Простотии.
Иванов принципно е прав, макар и да не съм съвсем съгласен с него по някои параметри - НЕ Е коректно да се сравняват атмосферки с турбо коли. Но уви - правим го :wink:
Сетих се за още един минус на дизелите, поне на моите - щииба насраното парно :lol: :lol: :lol: ама пък поне не си чувам перките лятото :wink:

Специално за Тинки, ако иска може да го пробва и на неговата ... Да чете внимателно инфото на клипа.

http://vbox7.com/play:57602407
thinkpad - майстор
Chefo77 написа:
Тинки, какво съм ти казал за разсъжденията ти на тема автомобили? НЕ МИСЛИ. ЧЕТИ!
Да беше прочел поне Wiki-то. Тогава да ми говориш аз какво да правя. Карай си дизела и не се бутай при бегачките. Ако правим реално сравнение, атмосферен дизел е много назад пред бензин. Дори турбо-дизел не е нещо особено сравнен с бензин, малко по-напред понякога, но много по-скъп за поддръжка. Да знаеш, аз нямам турбина с ремонт 500-1000лв и всякакви други джиджавки около нея, за които да се притеснявам. Какво ще стане обаче, ако изскоча с турбо-бензин срещу твоят турбо-дизел?
gogo7777 - майстор
Трансмисия, спирачки, гуми, геометрия /междуосно/, тегло, център на тежина, къде ги забравяте. Кви въртящи моменти ви гонят, кви турбота, кви 5 лева. Тойотата която имах бе 1,3 12V 108 к.с. и тежи цели 1100 кила /франсетата за 1,3 автомобил харчат 700-800 кила матрял :lol: /. Как се завива или спира при скорост 150-160 км.ч. /средно/. Описанията в сервизните книжки не са като тези на телевизорите :lol:
nikolovvd - майстор
thinkpad написа:
Да беше прочел поне Wiki-то.
По-добре да четем вестник "Уикенд" :-D
thinkpad написа:
Карай си дизела и не се бутай при бегачките. :lol:
От кога на малолитражките им казват бегачки? :lol:
thinkpad написа:
... атмосферен дизел е много назад :shock: пред :? бензин.

:? :? :?
Това не го разбрах щот съм мноо пРоЗД! :wallbash: :irre:
kalpev - специалист
thinkpad написа:
...Карай си дизела и не се бутай при бегачките.
:megaeek:
К'во, к'во? Aма ти си имал и бегачка ли?! Това съм го пропуснал, че си си купил и трета кола...

gogo7777, теб съм те признал за скрита лимонка - дърпаш шплента и бягаш, а другите после се изтрепват :yawinkle:
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17

Тема "Защо няма отстъпка от данък за автомобили с АГУ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: