• 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 28
Всички имаме коли, нали ?
kr1100 - майстор
най-вероятно са блокирали в 2 те жила към задните колела.Там гният много като се напукат гумените уплътнения на вижетата.ю
За задните тампони питам защото са болен проблем свързан с загуба на устойчивост.Тампна напречно гледан е с правоъгълна форма.В резултат на ЕГН,износване,пробег, долната му част изстънява.и се получва форма на трапец с широка горна страна.
По задните контри - от луга, прах ЕГН се износват водачите на накладките и започват да тракат, а и гният и и пружините , които придържат накладките, но това няма общшо с ръчната.
За ръчната трябва сам да установиш къде е блокажа..Ако има канал и помощник е по-лесно -гледаш, дърпа и гледаш -напред , назад и установяваш къде е блокажа. Ако имаш възможност да погледнеш на канал задните въжета - бронте , ако са напукани - там е проблема. Даже може едното въже да се поопъва, а другото никак.
profesionalist_wood - майстор
thinkpad написа:
Дискови са задните. Опитах да натягам от гайките до лоста жилата - движат се, но нещо не ми се получава. Двойката май е свързана някъде с друга такава. Ръчната както си работеше, така и спря. А пък ковеше. Принципно не съм много по ремонти на колата и си го признавам. Имам крик с ръчка, нямам подемник и много не ми се иска да разглобявам без да имам условия. А за тампоните защо питаш? Иначе колата изглежда че спира, но при по-голямо усилие на спирачките, т.е по нанадолнитещо свалям от 100 надолу, за да мога да спра на кръстовище шума от спирачките се увеличава малко до някакво бучене или така ми се струва.
Явно ще ходи за профилактика.


Мисля,че си скапал накладките и то вече жули на стомана без керамика
имаш 2 варианта:
Първи,спирачния апарат често захапва при блокирала пружина на диска от често използване на спирачката,значи беж при монтьор да ти го оправи.
Втори, ако оставяш в студено време колата с вдигната ръчна спирачка,и сутрин искаш да потеглиш,тя не бачка защото е замръзнала :lol:
thinkpad - майстор
Не се изразих правилно. При по-рязко натискане на спирачките от висока скорост се чува бучене, а не стържене. Правя разлика между металическо стържене/свистене във висок тон и бучене. Канал нямам. И имам 5 гаечни ключа и едни клещи на кръст. Инструмент за коли нямам, освен ключ за свещи.
Последна промяна от thinkpad на ср яну 21, 2015 12:57 am, променено общо 1 път.
profesionalist_wood - майстор
Аааааа аз мислех за ръчната спирачка. Еми значи са ти заминали накладките и вече стържат накладките без керамиката в металния диск. Страшно е. Като спираш се тресе,други бучене неравномерно и често вибрира волана. Един път карах така От София до Пловдив и обратно :-D
Е ,имам опит в шофирането,ама....все пак карай я на сервиз,докато не ти е посинял спирачния диск :lol: и не почне да пада пепел от накладките
thinkpad - майстор
profesionalist_wood написа:
Аааааа аз мислех за ръчната спирачка. Еми значи са ти заминали накладките и вече стържат накладките без керамиката в металния диск. Страшно е. Като спираш се тресе,други бучене неравномерно и често вибрира волана. Един път карах така От София до Пловдив и обратно
Нищо не вибрира особено, нито тресе осезаемо. Просто бучи като свалям рязко от 120, например. Ръчната е отделно на ръка, че изведнъж спря да работи. И стига само с тези ремонти, тая кола излезе направо златна. :x Иначе спирачките като съм ги пробвал, коват - блокират колелата, както си му е реда.
От думата "сервиз" взе да ми прилошава вече. Старата кола за 4 години не съм сменял антифриз, не съм наливал спирачна течност, не съм сипвал друго освен масло и течност за чистачки, не съм сменял почти нищо и вървеше и не бучеше.
Chefo77 - майстор
Който има брада, ще си купи гребен ...
Стара поговорка, но вАжи.
profesionalist_wood - майстор
Еееее чак пък да не сипваш антифриз....
Последна промяна от profesionalist_wood на ср яну 21, 2015 1:06 am, променено общо 1 път.
thinkpad - майстор
Chefo77 написа:
Който има брада, ще си купи гребен ... Стара поговорка, но вАжи.
Нещо съществено? За такава кола на тези години мислех, че съм дал достатъчно пари, за да не е бардак. И говори позитивно и човека с мене, като ходих да я купувам. И феродо сигурно има 8мм, като го гледах не видях хубаво обаче.
profesionalist_wood написа:
Еееее чак пък да не сипваш антифриз....
Не съм! И не го духаше, нивото за 4 години не мръдна, колата не е прегрявала и дори си беше хладна. И не замръзваше.
profesionalist_wood - майстор
За такава кола на тези години,тя е за скрапа. Ми ще си вземеш мерцедес 123 да не плащаш или Голф 1, или Фолксваген Джета 1985г не помня вече...
thinkpad - майстор
profesionalist_wood написа:
За такава кола на тези години,тя е за скрапа. Ми ще си вземеш мерцедес 123 да не плащаш или Голф 1, или Фолксваген Джета 1985г не помня вече...
Така, извинявам се, просто думичката сервиз не искам да я чувам вече. Не знам какво имаш предвид под това какво да си купя, но уж много ги хвалеха. Като гледам има и феродо, та не е накладки. Или поне така ми се видя. Но бързат някои да ме пращат в сервиза, където 100лв са за добро утро. От последното посещение в сервиз имам лоши спомени просто. За това питам и гледам каквото мога - сам да си го оправям.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 28

Тема "Побърква ме на VW ел-а!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: