• 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 154
Всички имаме коли, нали ?
ArturDent - Почти Безобиден
Тани написа:
Все пак теста с изключване от контакт на Артър ще е показателен! Ако няма разлика в спирачното действие на двигателя, значи няма подаване на гориво!
Поради мястото на което живея, правя нещо подобно всяка сутрин, без изключването от контакт.
На моята кола определено зависи от оборотите на двигателя и при ППХ.
Като паднат оборотите даже почва да набира ...
Тани - модератор
Ако на пета скорост автомобила губи скорост и му падат оборотите под 1000-1500 , значи не говорим за баир, а за някакво наклонче! На баирите, на които може да се очаква реална икономия, автомобила се движи по инерция на пета и си поддържа някаква скорост, която зависи от теглото на автомобила и компресията му. С един и същ автомобил, но различно натоварен скоростта ще е по-голяма при по-големия товар - изпробвано лично не стотици, а хиляди пъти, докато карах микробуси! За да се държи двигателя в разумни обороти, при натоварен автомобил, беше необходимо да минавам на по-ниска предавка, и съответно да намаля и скоростта на спускане, за да не се налага да ползвам педала на спирачката дори на прави участъци.

Всеки опитен шофьор НЕ ДОКОСВА (поне се старае) педала на спирачката, когато спуска проходи с много завои! Хващал съм се на бас дори, че е възможно. Един от тези, с които сме се хващали на бас, ми обясняваше че нямал време да се лигави така, защото карал агресивно. Е, едва ме стигаше по завоите, за да гледа дали ще ми светнат някъде стоповете, въпреки, че бе с по-мощен автомобил! Само ИДИОТ може да спуска проход със завои с изключен двигател! Точно така както е необходимо да се ползва двигателната спирачка при влизане в завой, точно толкова е важно и да знаеш кога и колко да подадеш газ на излизане от завоя, за да стои стабилен автомобила и пътниците да не се чувстват като чували с картофи! Ако пътник си затвори очите, не бива да разбира колко е остър завоя и в коя посока завива автомобила. Всъщност тези умения са ми вменени поне година след като взех книжка от един опитен шофьор. След като ми каза за тези принципи, се замислих и започнах да експериментирам. С течение на годините, установих, че много малък процент от шофьорите спазват тези принципи. Именно за това си изгубих и времето да пиша толкова. Сигурен съм, че повечето няма да ми обърнат внимание и ще си помислят: "Тоя пък на какъв се прави" , но дори двама да се замислят и да ползват двигателната спирачка по предназначение, труда няма да ми е отишъл напразно и ще карат по-икономично и безопасно! Включително за насрещното движение - много по-трудно ще изпуснат завой, дори на хлъзгав път!
montoya - майстор
kozl написа:
montoya написа:
Същото е и с ABS-а на спирачките, отказва помпата, спирачките си работят
:shock: Това за коя кола се отнася? Тия дето познавам, като откаже помпата АБС-а е без значение, спирачки няма. На някои по-модерни коли и на ръчна не можеш да разчиташ, защото е с бутон и електронно управление.
montoya написа:
но като на москвич осмак примерно с попрецакано или пробито серво, трябва си як крак за натискане но спирачките си работят.
Понеже моите родители имаха 408, който и аз съм подкарвал, та знам, че няма как да се прецака нещо което фабрично го няма. Също имах и жигула 1200 см3 без серво на спирачките.
montoya написа:
Разбира се НЕ агитирам никой да си гаси колата при спускане, но продължавам да твърдя, че върти ли се двигателя т.е без да изключвате от скорост всичко си е наред
какво значи наред ако не ти работят екстрите на колата. Това ли е наред :roll:
Ако поне малко прочетеш принципа на работа на абс системата ще ме разбереш, но чукча не читател, чукча писател
kuger - майстор
При отказал ABS спирачната система си работи като конвенционална. Това го пише в инструкцията, казва го и плямпалото в колата. Потвърждавам го и аз, случвало ми се е.
Справка: Рено Лагуна 1, ф1, дърт 20 годишен дръгел.
пп: Накой замислял ли се е, че при изключване от контакт остава колата без външна сигнализация, вярно, не при всички марки??
kozl - майстор
kuger написа:
При отказал ABS спирачната система си работи като конвенционална. Това го пише в инструкцията, казва го и плямпалото в колата. Потвърждавам го и аз, случвало ми се е.
Изображение
А ако откаже помпата ко щъ стане :? Дали с montoya правите ли разлика м-у спирачна помпа и АБС модул :?
kuger - майстор
Говори се за ABS, който си има електрическа помпа. Откаже ли ти спирачната помпа /пед~ла/, Господ да ти е на помощ.
kozl - майстор
Не се говори , а се пише за начесване на пръстите. За това попитах за марка и модел на автомобила. Вместо това се появиха чукчи.
И Кугер ако АБС е с ел.помпа, като прекъсне захранването на ел.помпата що шъ помпи и от де налягане в спирачната система :? Пишеш за лагуна. Това по-горе е за Меган. На Королата пак е по тая схема, на Пежо 306 също, на Пасата също. Може би има смисъл спирачната помпа да не е електрическа, а механична :?
ivanovbg - майстор
kuuuuuul написа:
Значи и при дизела е същото,провери го с VAG-COM – a.Къде е ivanovbg ,той е специалист в областта?
Ми какво да кажа, много са специалистите :) Всяка съвременна бензинова кола си има спирането на горивото при принудителен празен ход, изключая тези на които са монтирани обикновени газови. На тях също може да се добави едно устройство което да им спира газта от изпарителя. Следи импулса от дюзите и ако изчезне спира клапана на изпарителя. Дава около 20 % икономия при движение в пресечен терен и м/у 10-20% при градски условия - ако го използваш де. Обикновено горивоподаването се възстановява между 1200 и 1400 оборота, като при някои коли зависи и от това с каква скорост се движи автомобила. Това се прави с цел при форсиране на място и отпускане на педала колата да не изгасне ако не е на скорост и да се опрости системата. Всеки може да се увери с помощта на един светодиоден пробник. Закача го на някоя дюза и изфорсира колата. Сам ще види кога диода не мига - респективно дюзата не пуска бензин. Ако на някой му се заиграва , може да вкара диода на подходящо място на таблото и да следи кога е активна тази функция. Така би се научил да кара по икономично без да е в ущърб на скоростта на придвижване. При дизела тази функция я има при колите с електрическо управление на дюзите и помпите като: помпа дюза и комънрейл системи, VP30-44 и други подобни.

:partyman:
crez - майстор
И тъй иде реч за ABS-а,та може ли някой да ми обясни,защо като качвам баир ми светва лампата му и тази "сервиз". :? След като изключа от ключа това изчезва, всичко работи нормално. ABS-а също работи сега на заледеното яко бие в педала.
dyaneff - майстор
Няма как да отгатнем какъв е автомобила. Има ли достатъчно спирачна течност ?
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 154

Тема "Измами с разход на гориво." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: