• 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
Всички имаме коли, нали ?
thinkpad - майстор
kalpev написа:
К'во, к'во? Aма ти си имал и бегачка ли?! Това съм го пропуснал, че си си купил и трета кола...
Аз бегачка нямам. Имам газов боторник. Бонус е, че освен по-голям е много по-бърз от старият. Не е бегачка, щото няма неони, спойлер, нито пернишка регистрация. :-D
nikolovvd написа:
От кога на малолитражките им казват бегачки?
Хехе... :cool:
nikolovvd написа:
Това не го разбрах щот съм мноо пРоЗД!
Нито пък аз. :partyman:
gogo7777 - майстор
gogo7777, теб съм те признал за скрита лимонка - дърпаш шплента и бягаш, а другите после се изтрепват
:lol: :partyman:
Aз от двигатели не разбирам, ама от каране малко съм в час :wink: . Да се трепат бре, кат не увират :lol:
ditronix - специалист
pansim написа:
ditronix написа:
pansim, писах по-горе- пропан-бутанът е високооктаново гориво и иска повече въздух, за да има правилно протичащ горивен процес. След като обикновената газова уредба се управлява от "бензиновата" електроника, единственото, което можем да направим е да поддържаме въздушния филтър чист с оглед осигуряване на достатъчно въздух за горивната смес. Или поне близо до достатъчното количество.
Според теорията има едно съотношение наречено стехиометрична горивна смес. Няма високооктаново или ниско октаново. Има стехиометрична смес.
До колкото не ме лъже паметта /отдавна не се интересувам активно от двигатели/ за да е икономичен един двигател се използува малко по-бедна смес от теоретично необходимата /стехиометрична смес/ а за да развие пълна мощност - малко по богата.
В този ред на мисли - би следвало електрониката да взема под внимание количеството въздух /нали затова има дебитомер или МАР сензор/ и да коригира сместа.
С това не искам да кажа да не си сменяме филтрите :) .... :partyman:

А за разхода на газ - при каране само по магистрала лятото тази година ми даде 7.3 при скорост 110км/ч. Засичане пълно-пълно - само магистрала и 4 човека в колата.
Аз за какво говоря? Тази стехиометрична смес какво съдържа, нали бензин и въздух са съставките и? И как тогава октановото число не влияе на смесообразуването? Именно количеството въздух обеднява сместа, а количеството бензин я обогатява. И ако филтърът няма достатъчно пропускливост от де ще дойде въздухът, необходим за правилното смесообразуване? Аз известно време не съм влизал тук, било е интересно..... А, и да допълня- дали колата е с карбуратор или с инжекторна система това няма значение. Горивната смес за даден двигател трябва да си е с определени пропорции, независимо кой я прави-карбураторът или инжекционът.
pansim - майстор
Колега Ditronix, нарочно ли се правиш че не разбираш?
Та нали за това е електрониката в цялата тази работа. Измерва количеството въздух, неговата плътност /чрез температурата/ и куп други неща и тогава се подава необходимото количество гориво. Кое тук е неясно? Съответно при различна пропусквателна способност на филтъра /в определени граници разбира се/ няма да имаме реална промяна която да усетим като повишен разход или друго.
Разбира се ако не говорим за Москвич 412 или Лада 1500. Все пак говорим за предишно поколение автомобили /1995-2000год/ с инжекционна система на бензин, данните от която управляват газовия "компютър"
DundyTheCroc - майстор
Да допълня, че има knock сензор, който следи да няма детонации, като колата си променя сама кога да запали горивото в зависимост от октановото число на горивото.
ivanovbg - майстор
pansim написа:
Колега Ditronix, нарочно ли се правиш че не разбираш?...

Абе не се прави , ами направо си не разбира. Затова при карбураторите има економайзер който намалява бензина при по висок вакум - тоест по замърсен въздушен филтър. Така че и при москвичите и жигулитата си има съобразяване със замърсеността на филтъра. А при инжекциона има маф или мап сензори с аналогични свойства.

:partyman:
ditronix - специалист
Добре бе, умници. Питам какво ще направи икономайзера ви ако затапя изобщо въздуха към карбуратора? Нали щял да компенсира с количеството гориво? И как ще компенсира? Ще затапи горивото? И коя електроника следи качеството на газо-въздушната смес при 70% от колите на газ? Аз казах, че не съм специалист по двигатели. Казвам, че и вие двамата не сте. Но за разлика от мен се правите на такива!
Pansim, специално на теб ти разрешавам изобщо да не сменяш въздушния си филтър! Според теб той е без значение и е излишен разход! Може да го замениш с парцал, ако искаш-твоя си работа! Вместо да се заформи темичка, от която всички да имат полза двама тук се напъвате да покажете колко много сте напред с мат'ряла. А дали е така?........

Току-що в една тема за добавки прочетох мнения на двама от разбирачите. Ще умра от смях. Единият сипвал в колата си за по-евтино М10Д, а другият сменял минералното масло (което източвал КРИСТАЛНО ЧИСТО!!!) на, забележете, 15 000километра! Просто не намирам думи за да коментирам!
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17

Тема "Защо няма отстъпка от данък за автомобили с АГУ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: