Какво става с общата точка (от която се подава +12В) на дългите, когато релето подава +12В вместо маса? През нея няма ли да се върне ток обратно към някоя верига в колата?
Duke_BG написа: ...обяснявам : всички коли + на дългите се подава от едно място и се разклонява през два бушона - т.е. необходимо е да прекъснеш масата на едната крушка и да и подадеш + ( през нормано отворения контакт на релето ) а, нормално затворения контакт държи масата на оригиналното и място - това е силовата верига .
а сега управляващата + на релето към възбудителната намотка на динамото ( лампата за заряд)
- на релето към габарит и си готов
обяснение надействието : при незапален двигател и подаден контакт на възбудителната намотка има - (през нея към маса) а на другия край има маса през крушките на габаритите .
двигателя се пали и динамото почва да зарежда -> на възбудителната има + , а масата пак си през габаритните крушки и релето сработва ...
ако по време на работа на двигателя се включат габаритите ( те винаги са първа степен на ключа на фаровете ) то на намотката на релето се получават два + и то гасне възстановявайки оригиналната маса ...
ми това е ...
приемам критики и поздравления под формата на Бира
О.К.,Duke,съгласен съм напълно, ако става въпрос за крушки H7, т. е. когато дългите и късите са отделни крушки. Какво правим при крушки H4 - получава се двете дълги последователно и паралелно на тях двете къси пак последователно... Май може да стане с един 10 амперов диод във веригата на едната къса светлина...
P.S. Сега се сещам друго - какво става с + на възбудителната намотка, след като поработи двигателя и акумулатора се зареди? Май няма да стане...
