Всички имаме коли, нали ?
В инструкцийте за експлоатация на моят форд(ескорт комби 1.8 дизел 96)споменават при палене на студен двигател педалите на съединителя и газта да бъдат натиснати до дупка.Преди да прочета това натисках само съединителя , пробвах и да ви кажа пали по-лесно.След като усетя , че пали веднага пускам газта защото е доста вредно да се форсира студен двигател.Прикачвам и файла с инфото.
крум - специалист
Хммм... Форда чист дизел ли е или е с турбо?
На моята инструкция пише, че натискането на газта е напълно противопоказано при запалване.
Цитирам по памет: "ако натискате газта, докато палите, със сигурност ще развалите турбо-компресора".
Също: "ако не оставяте двигателя да работи преди загасяне известно време на празни обороти, със сигурност ще развалите турбо-компресора".
velsi - Почетен майстор
Второто мога да го обясня, ама първото ми звучи нелогично.
Чист дизел без турбо.Когато има турбо пише двигатела да се гаси на минимални обороти тоест не да го изфорсираш и да завъртиш ключа.Опитах се да кача оригиналната книга за експлоатация но нещ о не стана.Свалил съм я от клуб форд.Дословно пише:Контактния ключ се завърта в положение II и се изчаква докато изкасне контролната лампа за подгряването.Натискат се докрай педалът на съединителя и газта и се стартира.Ако в рамките на 20 сек. двигателя не запали да се изчака малко и стартирането да се повтори.Това го пише в графата за дизелови двигатели без да се споменава с турбо или не.Ето какво пишат за гасене на двигател с турбо:Изчаква се докато двигателя достигне обороти на празен ход и тогава се гаси.Ако двигателя се гаси при по-високи обороти турбокомпресора продължава да се върти след като налягането на маслото в двигателя е паднало което води до преждевременно износване на лагерите на бързооборотния турбокомпресор.
velsi - Почетен майстор
То това с изфорсирването и гасенето е някаква глупост останала от ладите и москвичите навремето. Уж така оставало гориво в цилиндрите и после по-лесно палело. Поне аз това съм чувал. Може и да има още "умни" обяснения.
Иначе за двигателите с турбо се препоръчва, особено през лятото, двигателя да не се гаси веднага след спиране, а да поработи 20-30 секунди на празен ход, с цел охлаждане на лопатките на турбината. Дори има специална система на някои автомобили за тази цел. Нарича се after cooling и охлажда турбокомпресора след изгасяне на двигателя.

Тема "Запалване на ФОРД - дизел (орион)" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: