• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Всички имаме коли, нали ?
2betrendy - специалист
Е точно тази сметка се опитвам да си направя и аз - тези 4000 за миналата+1000 за следващата и примерно 500 за по-догодина не правят ли една сериозна сума?

ами ники_сап по принцип е прав ... разходите се събират. Пък и колата ти е несигурна и в моменти когато най ти трябва се разваля.

Нооо.... с това не съм съгласна (ако имаш превид закупуване на кола с КРЕДИТ):
Целият проблем е в сигурността на доходите - ако имаш сигурен доход можеш да си позволиш и по-нова и по-добра кола.
Поне аз съм на такъв принцип - по-добре 13 годишна кола, но моя, отколкото нова, която принадлежи обаче на банката.

Та в крайна сметка, моя извод е:
- Ако човек има пари и си хареса нещо новичко, по-добре е по-новичка кола (или поне на малко километри).
- Ако няма пари - кара си старата и си я закърпва и поддържа докато грохне.
- А за тези които имат пари и искат да карат стара кола (примерно някаква стара кола любимка, или рядко срещана и т.н.), то си купуват нова кола за ежедневно ползване и си карат старата от време на време за кеф. Както правят богаташите с ретро колите. :-D
... той каза че като влезне във сервиз винаги сметката му започва от 1000лв. на горе колата му беше някакъв спортен модел мерцедес поръчков
ами така е, дори и да не е спортен поръчков скъп модел. Съпруга ми кара сравнително нова кола, висок клас. При него като се развали нещо (пък и даже да не се развали, последния път даде електрониката някаква грешка без причина) и светва една лампичка - "Закарай ме на ремонт", аз така съм я кръстила тая лампичка. И.... колата не може да вдигне повече от 80км/h докато не отидеш на сервиза, с един кабел да ти "прочетат" диагнозата и да изтрият грешките.
И друг пример - смятата на сприрачките при него струва близо 700 евро. При мен, къде има няма 200 евро. Но, все пак неговата кола върти по 45.000 км на година. Аз ако навъртам толкоз много с мойта може би ще ме издържи година-две още, не повече.
niki_sap - специалист
Ако нон стоп поддържаш старата си кола, кога осъзнаваш, че е грохнала?

Точно проблема със сигурните доходи определя дали да купя кола на изплащане (която иначе не мога да си позволя в момента) или да се задоволя с поредната кола внос от Западна Европа, която е уж на 8-9 години и на 132 000 км., нищо че нормално на такива им върят по 45000 км. на година....

Иначе ако имам сигурните доходи и могада отделя по 300 лв. на месец за кола (без гориво), то определено не ми интерсува дали тя ще е собственост на банката или не - важното е, че ще е нова и достатъчно добра за моите разбирания :)
Жена и кола(втора ръка) се взимат на късмет,и двете ще ти изхарчат парите и ще те оставят на пътя. :thumbs:
25th Hour - специалист
Според мен българина иска да кара кола свръх възможностите си. Говоря за средния българин. Аз бих могъл да си позволя кола на изплащане, но не мога да си представя да се кача във Киа Сиид или Форд Фиеста, Дачия логан, в кола за 20-25 хиляди лева.

Явно има някаква бай-ганьовщина,признавам си но за мен е по-добре да карам 5 серия от 1995-6 или 124 мерцедес пак от такава година или нещо от времето когато колите бяха със стъклени фарове.

Не виждам смисъл да си купувам нова кола, която да карам по ужасните дупки на София с ясното съзнание, че колата няма да изкара много въпреки 100 годипната си гаранция а когато тя изтече колата е изплатена на мен ми излиза 22-23 хиляди а цената и вида и са за не повече от 10 000 лева.

Може и да не съм прав, но комплексно това ми е отношението към колите...
2betrendy - специалист
еееee мерцедеса w124 си е култов модел все пак! :) Имахме един такъв, дизел, 89година, и вървеше ли вървеше ... беше с над 400.000 км. И климатик имаше даже. :-D
Не виждам смисъл да си купувам нова кола, която да карам по ужасните дупки на София с ясното съзнание, че колата няма да изкара много въпреки 100 годипната си гаранция а когато тя изтече колата е изплатена на мен ми излиза 22-23 хиляди а цената и вида и са за не повече от 10 000 лева.
Аз пък не виждам смисъл да пълня гушите на банките с кредит. От мен те пари няма да печелят (дано и за в бъдеще не ми се налага да опра до тях).
Имам ли пари в кеш - купувам нова кола. Нямам ли, значи не мога да си позволя и карам си старата.
niki_sap - специалист
Съгласен съм, че всички искаме да караме коли свръх възможностите си, но това означава първо да си измериш възможностите.
Най-важното е да си направиш сметката колко можеш да си позволиш да даваш за дадена кола през следващите 3 години и колко можеш да си позолиш за първоначална вноска - без значение дали тези пари ще ги даваш на себе си или на банката.

Обаче съм твърдо против логиката на 2betrendy. Това е точно обратното на нормалното държание. В цял свят, включително в България, богат е този, който ползва чужди пари. Ако се затваряш в спестените 100-200-300 лв на месец за кола има да спестяваш доста - минимум 3 години докато купиш дадената кола. А иначе след тези 3 години ще караш вече следващия модел.

Който каквото иска може да се пробва да ме увеждава, но това с доводите за стъкление фарове са ебати глупостите - трябва да предпочета примерно 124-а вместо чисто нов Форд, защото навремето са правели коли, а сега вече не?!?!?? И какво ме инстересува ако след 3 години аз няма да карам въпросния Форд, а следващия? Ще продължавам да карам 124-ата, вече на 500 000 км., но няма да взема Форд Фокус, защото 124 някога, преди 20 години е била много повече кола от тогавашния Ескорт....
И накрая всичко опира до пробег на година - ако не въртиш поне 20 000 на година трябва сериозно да преосмислиш какво търсиш в една кола.
8180 - майстор
Според мен логиката на Ники нещо не става, но е модерна безспорно.
Според мен "богати" (извън крадците) са малко хора, чиито пари много хора ползват. Те затова и колите днес са такива - за да се връткат парите на "малкото" от "многото", с усилено облъчване от TV.
След като вземем мъдрото решение каква кола да си вземем - аз - за 4к, той - за 20к, много вероятно е да се изравним по "богатство".

Ако някой се интересува, мога да организирам наблюдение на VOLVO 144 GL - 1971г. в Сф. За куриоз - на въпросната КОЛА ок. 10 пъти е сменяна само ЕДНА крушка. От нова си има резервни фарове, кабели за свещи, сегменти, шарнири и др. ... в КАШОН. Харчи ок. 7л. извънградско - 2,0 двигател бензин, 4 скор. Маркучи и пластмаси вече имат проблем.
Толкова за техниката.

Иваче, Вж. пак първия абзац!?
niki_sap - специалист
Абе не знам какво е модерно и какво не е. Но ако мога да сменя настоящето си 12 годишно Волво за нова кола, няма да се замислям много. Обичам си го, но е време за следващата кола, докато тази не е станала със стойност колкото ми дадат...
mitaka_vk - специалист
Тъй като съм имал удоволствието да карам нова кола и кола на старо да се изкажа. Колкото и да си обичаш старата кола като те остави насред пътя и след това пътната помощ и ремонта ти струват повече от стойността на колата започваш да се замисляш дали ще повториш стара кола. Ако имаш възможността да отделиш средства за нова кола по добре ги отдели , защото минимум 5-6 години караш кола като влагаш пари само
в консумативи. Ако имаш някакъв проблем то основно е по ходова част /имаме едни от най добрите пътища в Европа :lol: / останалото е само и единствено шофиране с удоволствие, че не тропа не трака не мирише, палиш от раз имного други предимства. Надявам се когато трябва да вземам отново кола пак да бъде нова :)
eurogas - специалист
Колите за мен са два вида, едните са изправни и в безупречно техн. състояние, а другите са занимарени, неизправни, опасни и неприятни за употреба, годините не са от значение.

Имам Нисан Примера от последния модел с пласмасови фарове и всички съвременни глезотии, камера, навигация, телевизия, DVD, и постоянно си карам 15 годишния джип TOYOTA който има само радио и стъклени фарове.

Честно си признавам че ретро колата ми доставя много по-голямо удоволствие, има нещо особено в тези машини и човек се привързва към тях, те просто са част от автомобилната история, разбира се говоря за съвсем здрави напълно изправни автомобили които не дават никакви дефекти. :yawinkle:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Тема "Моята кола на 20г. УЖАС" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: