• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Всички имаме коли, нали ?
ebahti - майстор
miro333 написа:
колеги аз се занимавам с производството на алтернативни горива (за собствени нужди) по-точно с използвано олио съм подкарал 124-ката ако има заинтерисувани мога да обясня процеса на производство (не е сложен)
Давай де...
miro333 - напреднал
Дизеловите двигатели могат да работят на три основни вида гориво: дизел петрол, биодизел и растително масло. Първото и най-важно нещо което рябва да променим по автомобила са гумените уплатнения, защото растително масло действа като разтворител. Трябва да пазите оригиналния резервоар.Налага се поставянето на втори резервоар най-добре да е от неръждавейка (хром никелова стомана). В резервоара се поставя нагревател (серпентина) който е свързан към радиатора чрез тръбопровод. Лично аз смятам че няма да е излишно и ел.нагревател но това е според финансовите възможности. Трябва и превключвател за превключване от дизел на олио и обратно.Сега да си поговорим малко и за самото производство на горивото. Ето каква съм си направил аз : наливаш олиото в бидон на чието гърло тензух на 2 ката. Тензуха обира едрите боклуци и пропуска олиото.Дъното на бидона има кранче на което е вързана с маркуч центробежна помпа която поема олиото и го прекарва през два филтъра - 5 микрона и 1 микрон - вързани последователно.Това е в общи линии.
dj_marti79 - специалист
Да аз много се интересувам
Форда е с помпа лукас и започна да дава проблеми, предполагам от гъстотата на горивото. Сега на студено пали трудно. Мерцедеса с бош ли беше? Тя май е бутална и проблеми няма.
miro333 - напреднал
колега и за твоя проблем ила лек, прекарваш горивото през филтъра - 5 микрона и 1 микрон - вързани последователно, във втория резервоар освен серпентина слагаш и ел.нагревател и дачик за отчитане на температурата, като загряваш до 120 градуса и мисля, че няма да имаш проблем
dj_marti79 - специалист
Ясно, значи 80 градуса не са достатъчни.
Но първо трябва да откарам помпата на диагностика.
Всъщност за използвано олио ли говориш или за метода за получаването му от растителни култури?
miro333 - напреднал
dj_marti79 написа:
Всъщност за използвано олио ли говориш или за метода за получаването му от растителни култури?
за използвано олио става въпрос :)
dj_marti79 - специалист
Да аз карах с използвано олио
maxuel82 - специалист
Още през 2005г почнах да карам с олио !после си направих инсталация за да го преработвам в биодизел !Изгорял съм тонове олио ама сега вече и олиото стана "кът" почнаха и него да го продават а и вече трудно се намира ! На олио и биодизел съм карал БМВ 525ТДС ( Е39) и никакви проблеми !Сега като изпадне олио вече не го преработвам а направо го разрдеждам 50/50 с нафта и си карам ! :wink:
maxuel82 - специалист
miro333 написа:
Дъното на бидона има кранче на което е вързана с маркуч центробежна помпа която поема олиото и го прекарва през два филтъра - 5 микрона и 1 микрон - вързани последователно.Това е в общи линии.
Аз процедирам по почти същия начин но не използвам филтри а прецеждам олиото през тензуха и изчаквам 2-3 седмици и всички боклуци се утаяват на дъното на бидона !Кранчето е на 10см по-високо от дъното за да може боклуците да си стоят на дъното ! олиото става идеално бистро ! Филтрирал съм през 1 микрон но като го оставя за по-дълго време на дъното пак се почвява утайка нещо като каша !Затова го оставям да се утаи и после направо в резервоара :? А гумените уплътнения се разяждат от основата която е с киселинен характер и се използва за преработването на мазнината !
puh4 - специалист
аз 190ката я паржих с кото падне до момента кат се показа макфесона през предния капак.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Тема "Алтернативни горива, двигатели, енергийни източници и начини" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: