Всички имаме коли, нали ?
torbalan - Дървен философ
може и да може, но то е смятано за работа със сух въздух...
конденза бързо ще му разкаже играта :)
dj_marti79 - специалист
Дай едно чертежче щом има бол.
А тава с локомотива го бях чел някъде из форумите и незнам дали е така.
dj_marti79 - специалист
Поинтересувах се, наистина парните локомотиви са имали такава турбинка и то с генератор.
В инсталациите на по-старите ТЕЦ-ове има т. нар. "турбопомпи". Това е помпа която се задвижва от парна турбинка а не от електродвигател. Някой да знае нещо по въпроса?
Някой да предложи помпа за високо налягане, по възможност да издържа на топлина?
dj_marti79 - специалист
Здравейте
Май няма много голям интерес към темата но аз все още не съм се отказал.
Използвайки информацията от първа страница на moimoimoi направих следните груби изчисления:
Ако приемем че в един кг. дървесина се съдържа 4000kcal. топлина, това прави
4000kcal/kg*4,1868=16747kj/kg
Ако за движението на едно превозно средство ни трябват 6kW механична енергия, при 10% КПД това значи че трябва да вложим 60kW топлинна = 60kj * 3600 секунди = 216000 kj/h
(216000 kj/h)/(16747kj/kg)=12,9kg/h
Ако се движим с 60km/h , за 1час ще изминем 60km. 100km/60km=1,66
1,66*12,9kg=21,49kg/100km
При цена на пале 50лв и обем 0,8m3
0,8m3=0,4t=400kg
400kg/21,49(kg/100km)=18,6
50лв/18,6=2,68(лв/100km)
Все пак съм се запасил с10% КПД, което е като на локомотив от 18-ти век. Ако постигнем КПД 20% нещата ще стоят още по-добре!

Тема "ПАРОМОБИЛ - агрегат на твърдо гориво" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: