Всички имаме коли, нали ?
thinkpad - майстор
jekasus написа:
...
Двигателя на колата е малък, а зимата е студено. Лятото отива най-много го 1/3 от работната зона. Зимата едвам стига до работната зона. Вярвам на стрелката. Никога не е прегрявала колата, колкото и да я карам. Не знам дали някой друг е имал такава, но аз на моята съм го приел като за нормална странност вече. А и щом дори парното не се подгрява достатъчно, значи действително не вдига температура. Бях че някъде, че някои направо слагали найлон или картон на радиатора отпред, за да може да стопли парното. :-D
inspo - майстор
Странност друг път. А да ти е идвало на ума, че за всяко нещо си има обяснение? В твоя случай най-вероятно е блокирал в отворено положение термостат. Аааа забравих- щом ти върви колата това не е проблем...
nikolson - майстор
stiv1961 написа:

П.П. Аз всяка есен мажа уплътненията на вратите със свинска мас :-D и нямам проблеми с отварянето на вратите :partyman:
Уплътненията се мажат с течен парафин. Продава се по аптеките и струва стотинки.
Когато искам да размразя нещо бързо, ползвам сешоара на булката, колкото да подкарам. След това на автомивката за пълно сваляне. Ама това е, когато времето ме "изненада". Иначе, както каза колега по горе - предохранителни мерки, а след това парното върши останалото. Все пак колите имат аспирация през вратите и топлият въздух размразява навсякъде.
hidrazin - майстор
:-D По спомени това не е кола а чудо! FORD :shock: Разчекнат термостат навярно. Освен това зимата в студовете най-глупавото е да тръгваш веднага и да не оставиш колата малко да стопли матора. Един много сигурен начин за бързо износване и трошене на двигател. Това от собствен опит.
:partyman:
Gnus - специалист
@thinkpad, +1 да си видиш термостата. При студена кола пусни мотора да работи и пипай изходящия маркуч (по-горния) от двигателя. При нормална работа на термостата, трябва до 80-90 градуса да е студен. Но ако стопля преди тази температура, значи е за смяна.
thinkpad - майстор
hidrazin написа:
Освен това зимата в студовете най-глупавото е да тръгваш веднага и да не оставиш колата малко да стопли матора.
Оставям я. Но не десетки минути. Минутка-две, докато се наглася, пусна радиото и прочие.
inspo написа:
В твоя случай най-вероятно е блокирал в отворено положение термостат. Аааа забравих- щом ти върви колата това не е проблем...
Добре, нима ми казваш, че парното като го пусна и трябва да не мога да си държа ръката отгоре? Тя колата както казах зимата след 10-тина километра стига малко над долната граница на работната зона и след това малко се покачва, лятото стига докъм 1/3 от работната зона и си стои кротко там. Парното загрява за 10-тина изминати километра, което сигурно ще рече около 6-7 минутки. Имам и познати, на които автомобилите са маломощни и е сходно поведение. Мислех, че е нормално за малки двигатели.
Chefo77 - майстор
Вероятно е нормално. Ама надали. Замисли се за нещо друго ... колата е проектирана от немци, за експлоатация И в доста по-тежки от нашите климатични условия. Та - как мислиш, дали Ханс Курт, който живее в северна Германия при среднозимна температура -10 градуса, ще си купи втори път Форд, ако в хладилника му е по-топло? Надали.
Имали сме Корса А 1000 кубика, има страхотно парно. Не е от обема на мотора. Имам приятел, който имаше Фиеста като твоята. Същото - баня.
И да, при загрял мотор, не би трябвало да можеш да си държиш ръката отгоре. Или поне не много дълго. При загрял мотор обаче!!!
Това с найлоните е несериозно :)
И стрелката на температурата невинаги е критерий за истинската температура. На толкова стари коли е съвсем нормално датчиците да не дават коректна информация.
thinkpad - майстор
Chefo77 написа:
Вероятно е нормално. Ама надали.
Все намирате кусури, ей. :) Парното до температура да не мога да си държа ръката не е стигало. А иначе - ето, пак ми се обледени предното и страничните стъкла :x Датчика за температурата с комплект с мудно загряващо парно мисля, че говори ясно. Явно и това ще сменям, ама като се стопли малко, че в тая виелица в момента - абсурд. :lol:
novgradski - специалист
thinkpad написа:
Chefo77 написа:
Между другото, парното на автомобила е брутално мощно. Особено на бензинките. Не мисля, че духалката може да му се мери по топлоотдаване
При мен дори лятото стрелката за температурата едвам влиза в работната зона, а зимата едвам стига до началото й. За 15 минути вътре не е баня, а едвам се стопля. Никога не съм успявал да стигна положение "като баня". Парното загрява много бавно, трябва да мина над 10-20км, докато почне да духа топло.
Най-вероятно термостата не затваря добре (или е блокирал ,или има частици мръсотия....смени си термостата).Иначе ако "палиш и тръгваш"...докато загрее-може и 10км да минеш.

Тема "Чистене на дебел лед - малко помощ" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: