Всички имаме коли, нали ?
bagera1 - специалист
Тягов акумулатор? :? Без да говръзваш към колата?
jorkataG - специалист
bagera1 написа:
Тягов акумулатор? :? Без да говръзваш към колата?
-1
Първо устройството за зареждане на тягови /панцерни или намазни/ акумулатори работи на по различен принцип от стандартните зареждащи устройства за стартерни акумулатори.
Второ много са скъпи. И трето доста обемни са.
Хубавото е че може да се сменя всяка една клетка.
ge6aaaa3 - специалист
Как няма да го връзвам към колата? Нали ще клекне след 1-2 часа? Иначе имам и аз един акумулатор към 200Ah от камион, ама на 5 клетки/едната я шунтирах, защото беше издъхнала/... Нямам къде да го натикам това чудо.
Относно заряда... За сефте чувам, че се зареждали по друг начин. А, сигурен ли си, че могат да им се сменят клетките? Това не са от преди 20 години акумулаторите... :-D
hidrazin - майстор
ПРИМЕРНО
Ти да не си мислиш че някой ще вземе да изхвърли тягова батерия 80 волта за електрокар щото се била скапала едната клетка от общо 40 броя??? Там всяка клетка е отделен акумулатор и може да се подменя.
:partyman:
bagera1 - специалист
:? Обемни са колкото стандартен акумулатор, зарежда се със стандартно зарядно.
Относно клякането след час-два, не съм сигурен- провери, просто го давам като идея.
Казах без да се връзва защото има няколко стотин цикъла на зареждане-разреждане.
Иначе аз оставям колата да работи, кеф ти музика, или пук някой филм на климатик ;-) и реално за няколко часа изгаряш 3-5 лева
jorkataG - специалист
Разликата между тягов и стартерен акумулатор е в това че:
Стартерният подава максимален ток за не повече от 30 секунди след което започва бързо да пада.
Тяговият е способен да подаде максимален ток за по дълго време тоест използва се за задвижване на ел мотори /електрокари, електромобили/
Не можеш просто така да сложиш тягов акумулатор и да закачиш музиката.
Да вече има и малки по размер акумулатори но проблема ти ще дойде от това че към музиката ти ще отива примерно ток 60 А за дълго време /бушона на музиката ще изпуши само докато я включиш към тяговия акумулатор.
Поинтересувай се от устройството на електромобила
ge6aaaa3 - специалист
hidrazin написа:
ПРИМЕРНО
Ти да не си мислиш че някой ще вземе да изхвърли тягова батерия 80 волта за електрокар щото се била скапала едната клетка от общо 40 броя??? Там всяка клетка е отделен акумулатор и може да се подменя.
:partyman:
Мани ти електрокарите! :-D
http://store.emk-33.com/product/794133/ ... onbat.html
bagera1 написа:
:? Обемни са колкото стандартен акумулатор, зарежда се със стандартно зарядно.
Относно клякането след час-два, не съм сигурен- провери, просто го давам като идея.
Казах без да се връзва защото има няколко стотин цикъла на зареждане-разреждане.
Иначе аз оставям колата да работи, кеф ти музика, или пук някой филм на климатик ;-) и реално за няколко часа изгаряш 3-5 лева
то май-май така ще стане накрая... Щото за 100лв бая има да работи на празен ход... :mrgreen:
jorkataG написа:
Разликата между тягов и стартерен акумулатор е в това че:
Стартерният подава максимален ток за не повече от 30 секунди след което започва бързо да пада.
Тяговият е способен да подаде максимален ток за по дълго време тоест използва се за задвижване на ел мотори /електрокари, електромобили/
Не можеш просто така да сложиш тягов акумулатор и да закачиш музиката.
Да вече има и малки по размер акумулатори но проблема ти ще дойде от това че към музиката ти ще отива примерно ток 60 А за дълго време /бушона на музиката ще изпуши само докато я включиш към тяговия акумулатор.
Поинтересувай се от устройството на електромобила
Тук бих поспорил... По-скоро разликата е, че стартерният не обича дълбоките разряди. Ако вземеш да цедиш един стартерен акумулатор редовно до към 10V, ще си отиде без време. Тяговите, от друга страна, нямат този голям максимален ток, но позволяват дълбоки разряди, което значи, че по-голяма част от капацитета им е използваем без съкращаване на живота.
Защо да не мога просто да си закача музиката? Той акумулатора не може да "натика" ток в консуматора... Консуматора си дърпа, колкото му трябва и не се интересува, че акумулатора може да отдаде 300А...
:partyman:
hidrazin - майстор
ge6aaaa3 написа:
Мани ти електрокарите! :-D ...
Е какво да ги мана? Клетки се продават и отделно. Я се съберете четирима такива докоснати от великия дух и си разделете тази батерия.
http://olx.bg/prodavam-bateriya-za-elek ... -i17867737
С 500Ah бая тумба-лумба ще има. :-D Е тя кочината може и да не успее да вдигне висока скорост заради товара ама ще дрънчи с музиката.
Ей тука има и по 900Ah:
http://www.compressorbg.com/tractionbatts.html
Преди 2-3 години закарахме една 80V 250Ah на вторични. Бяха останали много малко читави клетки ама можеше да се извадят поне 15-тина читави. Ама тогава ме домързя да ги вадя. :?
:partyman:
bagera1 - специалист
Само аз ли разбирам какво иска колегата? електромобил? -Не
говоря за нещо подобно
http://store.emk-33.com/product/763784/ ... varta.html

все си мисля че ще стане, мога и да го пробвам но едва ли ще е скоро( с тая градушка дето падна бая зор има)
jorkataG написа:
Разликата между тягов и стартерен акумулатор е в това че:
Стартерният подава максимален ток за не повече от 30 секунди след което започва бързо да пада.
Тяговият е способен да подаде максимален ток за по дълго време тоест използва се за задвижване на ел мотори /електрокари, електромобили/
Не можеш просто така да сложиш тягов акумулатор и да закачиш музиката.
Да вече има и малки по размер акумулатори но проблема ти ще дойде от това че към музиката ти ще отива примерно ток 60 А за дълго време /бушона на музиката ще изпуши само докато я включиш към тяговия акумулатор.
Поинтересувай се от устройството на електромобила
Задвижва електромотори, а няма да може да захрани усилвател с 3бушона по 30А?
Не разбирам много от тоци а просто си разсъждавам, не виждам достатъчно аргументи че да повярвам в противното.
надявам се някой компетентен да каже- няма да стане защото...... или пък ще стане защото.....
jorkataG - специалист
Не казвам че не може да стане само казвам че не можеш просто да натикаш тягов акумулатор в колата и да закачиш консуматори към него. Трябват един куп контактори или електроника която да управлява/контролира напрежението и зареждането.
Колега ge6aaaa3 тяговите акумулатори имат и отдават голям ток продължително време поради простата причина ме сепараторните им плочи са по дебели и като цяло тяговите акумулатори са предназначени да отдават максимален ток максимално дълго време. Пак повтарям за да стане ти трябват един куп контактори.
А относно зареждането защо се произвеждат зарядни за тягови акумулатори като "можело" и с обикновенно зарядно 12В, 10А примерно.

Тема "Допълнителен акумулатор в колата" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: