• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17
Всички имаме коли, нали ?
thinkpad - майстор
Chefo77 написа:
Няма отстъпка, приятелю, за колите с АГУ, защото са преценили...Защото, както казаха по-горе, нашите коли трябва да има многократно по-висок данък от този на новите автомобили, защото освен че трябва да се мисли за екологията, трябва да се стимулира закупуването на по-нови такива
Честно да ти кажа - "вонята на газ" мирише по-добре от "вонята на нафта". Ако в развитите страни не признават АГУ, то това си е техен шовинизъм. А закупуването на нови автомобили не трябва да се стимулира - който отива с куфарчето пари да си купува Бентли, има предостатъчно да си плати данъка за него.
hidrazin написа:
Ми хайде като си толкова "напръщял" от знания да вземеш да ни осветлиш какви са заплатите в Германия, колко е данъка там..
Умнотията ти е с бг заплата да плащаме немски данъци. Айде, пак у тъча. :rolleyes:
sstefanov написа:
Данъкът за пасата от 88-а би трябвало да е по-голям от за пасата от 2008-а, защото старият замърсява...
Данъкът НЕ е данък Екология. Той е за притежание на имущество. По-скъпото такова има по-висок сумарен данък. Сигурно и твоята каляска трябва да я спрат от движение или е от вълшебните, дето се превръщат от тиква в каляска?
ditronix написа:
...Да, и да уточня- данъкът, който плащам е 360! лева. Плащам го до 30 април и ползвам 5% отстъпка- 18 лева. Е това е.
Щом имаш нов автомобил, значи имаш и 360лв. Аз като нямам нов автомобил - не плащам 360лв. Ама нека да не ти е тежко на сърцето, някъде на половината е за моята кола, дето е само с 10 кончета по-"голяма", ама сигурно 15години по-стара.
inspo - майстор
Тинкпада реве що не му облекчавали данъка заради газта, а има къде по фрапиращи и актуални неща в момента.
Красимир ТОДОРО blitz.bg написа:
На световните пазари петролът поевтиня с 30% за последните шест месеца, тенденцията е трайна и вероятно поне до средата на 2015 година ще е необратима, така твърдят експертите. Българите обаче не усещат това поевтиняване по бензиностанциите и въпросът е – Защо? Сухите цифри са категорични – поевтиняването на черното злато за последните шест месеца е 30% по борсови цени. Нека това да не е отразено адекватно в цените на горивата у нас, но дали 7.2% поевтиняване за масовия бензин А-95 е реално? Разбира се, че не е.

Причините за това твърдение са поне две – първо, когато петролът поскъпваше, скоковете на бензина и дизела просто нокаутираха шофьорите, на които им се налагаше да карат автомобили и камиони непрекъснато. При обратното движение поевтиняването е повече от скромно и винаги със закъснение от поне 5-7 дни.

При едно добро желание лесно би могло да се пресметне колко печелят всички по веригата от това закъснение – бензинът не е нещо , което може да се купи и след няколко дни, ако работиш с кола или камион.

Второ, борсовите цени на петрола винаги са по-високи от цените на руския сибирски нефт, който преработва ЛУКойл в Бургас. Ерго, поевтиняването би трябвало да е повече, отколкото ако внасяхме от ОАЕ или Саудитска Арабия.

Реалното поевтиняване на бензините по нашите бензиностанции в момента на фона на пазарната конюнктура би трябвало да е двойно – вместо с 18 стотинки, поне с 36 стотинки на литър, твърдят експерти, които не искат обаче да застанат с имената си зад такова твърдение..

Бегъл поглед към цените на горивата по родните бензиностанции показва и още нещо – дори незначителното поевтиняване при горивата от 7.2% на фона на сриналата се цена на петрола е валидно само при обикновения бензин А-95, докато за високооктановия А-98 то е едва 3.75%.

Десет пъти по-малко от поевтиняването на петрола. В друга европейска страна потребителите щяха да нададат вой, компетентните държавни институции щяха да се самосезират и да извършат проверка на преработватели и вносители. У нас- пълно мълчание и безропотно наливане на скъп бензин.

Значи сме доволни от цените в момента, дали обаче когато трендът по световните борси се обърне няма да ни се стори нанагорно да плащаме 2.90-3.00 лева за високооктанов бензин. А когато това се случи, бъдете сигурни, че тези цени ще бъдат достигнати за ден-два след официалното обявяване на поскъпването.

И още нещо – при поскъпването на горивата масово родни производители дават потресаващи интервюта по медии, че „хлябът ще поскъпва”, „сиренето ще поскъпва”, „саламите ще поскъпват”, защото в цената им е калкулирана цена на бензин и дизел. Дали това става или защо не става, е отделна тема.

Сега обаче тези производители не искат медийното внимание, но и не намаляват цените си, действайки на принципа – в мътна вода риба ловим. Сега тяхната себестойност намалява, ако са били искрени ,че калкулират и горивата в цената си, те обаче прибират разликата без да мислят, че потребителите у нас са доста чувствителни на темата „цени на храните”.

Така кръгът се затваря – производители и търговци скубят клиентите си, те си мълчат и надават вик само когато се окажат вече с празни джобове за елементарни нужди като гориво за колата и храна за трапезата.

Този театър пък се наблюдава отблизо от държавните мъже – депутати и депутатки, министри и кметове, тъй като за тях цените не са от значение – все пак България е държавата с най-нисък стандарт в ЕС, което включва и ниски стойности на продаваните стоки и услуги. Това за хората с високи доходи и милиони в банките е радващ факт, но колко са те?

Затова да не се учудваме, че хората не гласуват, че който може, бяга от страната, че останалите тук постепенно, но неотменимо се превръщат в придатък на политическия и бизнес „елит” и разчитат на подаянията му.
http://www.blitz.bg/news/article/302934
Последна промяна от inspo на пон ное 17, 2014 4:37 pm, променено общо 2 пъти.
DundyTheCroc - майстор
Проблема може да бъде решен бързо и просто - данъка да се включи в цената на горивата. Караш повече, замърсяваш повече, плащаш повече. Отстъпките за коли до 100 коня отдавна не отговарят на автопарка,почти всяка нова семейна кола е над 100 коня.
iavor - специалист
"Проблема може да бъде решен бързо и просто - данъка да се включи в цената на горивата. Караш повече, замърсяваш повече, плащаш повече. Отстъпките за коли до 100 коня отдавна не отговарят на автопарка,почти всяка нова семейна кола е над 100 коня."


Имаше такова справедливо предложение,но явно на господа управляващи /грабещи/ не им хареса и не беше прието.
inspo - майстор
DundyTheCroc написа:
Проблема може да бъде решен бързо и просто - данъка да се включи в цената на горивата. Караш повече, замърсяваш повече, плащаш повече. Отстъпките за коли до 100 коня отдавна не отговарят на автопарка,почти всяка нова семейна кола е над 100 коня.
За неразбралите да се повторя и спирам.
Изчисляването на данъка няма нищо общо с екото. Имаш нещо за Х-лева и му дължиш данък. Колкото по скъпо ти е нещото- толкова повече данък плащаш.
Отстъпките върху данъка вече са свързани с екото. Това е друга бира. Отстъпка, че караш на LPG и отделяш чиста вода-няма.
DundyTheCroc - майстор
Не съм съгласен с мнението над мен, ако беше така щеше да е по данъчна оценка на автомобилите, а не по конски сили и евро сертификат. За пример колата ми струва пряко сили 3 000 лева и ми искат 163 лева данък за 150 к.с., чисто нова кола от магазина за 40 000 лева и 100 к.с. има данък 67 лева. Та защо моето нещо за 3 000 лева му дължа повече данък от другото нещо за 40 000 лева?
hidrazin - майстор
Е ами нали искате промени в данъците. Честито на собствениците на стари кошници (и моята включително).
През 2015 г. отстъпката за старите возила ще се намали до 20%, а през 2016 г. до 10%. Планът е тя напълно да отпадне през 2017 г.
Пък Тинки въобще няма да го коментирам. Той така и не можа една елементарна сметка да направи. Даже не успя да разбере какво точно го помолих да сметне.
Само реве като ученичка за .... :lol:
:partyman:
Chefo77 - майстор
thinkpad написа:
Chefo77 написа:
Няма отстъпка, приятелю, за колите с АГУ, защото са преценили...Защото, както казаха по-горе, нашите коли трябва да има многократно по-висок данък от този на новите автомобили, защото освен че трябва да се мисли за екологията, трябва да се стимулира закупуването на по-нови такива
Честно да ти кажа - "вонята на газ" мирише по-добре от "вонята на нафта". Ако в развитите страни не признават АГУ, то това си е техен шовинизъм. А закупуването на нови автомобили не трябва да се стимулира - който отива с куфарчето пари да си купува Бентли, има предостатъчно да си плати данъка за него.
Понякога се чудя - наистина ли не вдяваш или се правиш на неразбрал. Мога и по-конкретно (ако не ме разбереш) - тъп ли си, или се правиш на тъп?
Навсякъде признават АГУ, но не признават некадърното монтиране и никаквия последващ контрол. Вонята на газ е заради изпускане отнякъде. В целия развит свят това се счита като заплаха за сигурността и колата се спира от движение без значение от възрастта И. Тук изобщо не се обръща внимание - докато не стане някой инцидент и се започнат "проверки". Обикновено това става, когато монтажът е от бай Пешо в гаража му, който с 10 метра медна тръба, бутилка четвърта употреба, изпарител на възрастта ми и един електрожен прави "чудеса" за смешни пари. Ако искаш сертификат - ее, не вземаме като германците, ебал съм ги. Искам да се разходиш покрай вас и да помиришеш - колко газифицирани миризливци ще срещнеш и колко - да тече нафта. След което може да прочетеш за риска от възпламеняване на двете горива в свободно състояние. Ще се басираме ли това в чия полза е резултата?
thinkpad - майстор
hidrazin написа:
Е ами нали искате промени в данъците. Честито на собствениците на стари кошници (и моята включително).
Благодаря за "промяната" в данъка!
Chefo77 написа:
Навсякъде признават АГУ, но не признават некадърното монтиране и никаквия последващ контрол. Вонята на газ е заради изпускане отнякъде. В целия развит свят това се счита като заплаха за сигурността...
Айде стига с тази параноя. К'во да направя, като от мене газ не тече и не мирише? Има прегледи за техническа изправност на АГУ.
iavor написа:
Имаше такова справедливо предложение,но явно на господа управляващи /грабещи/ не им хареса и не беше прието.
Това не е справедливо, както и винетка в цената на горивото, защото се оказва, че тези които им се налага да пътуват до работа и имат автомобил по необходимост ще плащат повече от сега, което нанася сериозен удар на бюджета им.
ditronix - специалист
thinkpad написа:
В последните няколко години много се коментират данъците, както и нови-стари автомобили. За екокатегории и кой замърсявал повече. За по-високо "Евро" - по-малък данък. Абстрахирам се от факта, че данък МПС е данък за притежание на собственост, а не екологичен данък, но по логиката на по-горните изброени коментари към този данък ми е интересно защо няма отстъпка от данъка за автомобили с АГУ, след като пропан-бутанът като го
thinkpad написа:
hidrazin написа:
Е ами нали искате промени в данъците. Честито на собствениците на стари кошници (и моята включително).
Благодаря за "промяната" в данъка!
Chefo77 написа:
Навсякъде признават АГУ, но не признават некадърното монтиране и никаквия последващ контрол. Вонята на газ е заради изпускане отнякъде. В целия развит свят това се счита като заплаха за сигурността...
Айде стига с тази параноя. К'во да направя, като от мене газ не тече и не мирише? Има прегледи за техническа изправност на АГУ.
iavor написа:
Имаше такова справедливо предложение,но явно на господа управляващи /грабещи/ не им хареса и не беше прието.
Това не е справедливо, както и винетка в цената на горивото, защото се оказва, че тези които им се налага да пътуват до работа и имат автомобил по необходимост ще плащат повече от сега, което нанася сериозен удар на бюджета им.
риво много по-пълноценно изгаря и от екологична гледна точка замърсява много по-малко околната среда?
Открилия темата, прочети първия и последния си пост и накрая вземи, та реши де те сърби! Данъка не бил за екология, ама защо нямало отстъпка за LPG!?!?! Всички останали коментари относно цените на колите и данъците ги игнорирам! Хем сърби, хем боли. Пълно щастие няма, казват хората, ама при нас освен мрънкане няма нищо друго! Хич не съм сигурен дали дрънгелът, поглъщащ примерно 10-15 литра газ е по-екологичен от дизела с действащ катализатор и FAP, харчещ окло 5-5,5 литра в града. Щото много често освен горивото се гори и масло, и антифриз.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17

Тема "Защо няма отстъпка от данък за автомобили с АГУ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: