Всички имаме коли, нали ?
crez - майстор
Дросела е с жило. Ясно е че отивам към онова, във форума на рено,човека е заменил бутоните на оригинала с лост монтиран на кората на волана.
bigdragon - майстор
Lisko написа:
kuger написа:
Не се втелявайте, с бутоните на волана може да си управлявате колата все едно боравите с педалите.
Ползвам я тая екстра почти навсякъде, без градско.
Страшно удобна е, а и те пази от превишаване на скоростта.
И аз съм от тая партия - много кефи, но аз ползвам и на градско.
За дълги разстояния си е реална почивка за крака. Това за опасност в завоя е вярно, но може да се случи само на пълен аджамия - тоест новак не само в карането на круиз, но и в карането изобщо. Човек с опит взема мерки предварително, а не да чака да влезе на скорост в завоя и токава да се тюхка - ах кво стана...
:partyman:
И аз така ...
Голям кеф :supz:
Моята при голямо странично ускорение в завой с висока скорост, изключва темпомата преди поднасяне. Може би защото има ESP.
Проверено...

Съвет към колегата.
Карай си кошницата и когато дойде време да я сменяш с друга, купи си с темпомат. Има и такива под 1500лв.
Сега ще ти излезе толкова пари, че по-добре сменяй колата. Устройството не е толкова безобидно, за да рискуваш с безопасността.
TACHO - специалист
DundyTheCroc написа:
Дросела на колата какъв е, електронен или с жило? Ако е електронен има шанс за фабричен темпомат, ако е с жило отиваш на афтърмаркет вакуумен. Този, който си харесал, е с много неудобно управление, трябва да се търси нещо с дистанционно на волана или поне допълнително лостче до него.
Че да не би само на коли с електронен да слагат темпомат?

Към crez: бих те посъветвал да си намериш фабричен от друго рено, дори има шанс да имаш и окабеляването. А и всичко ще си пасне на предвидените места. Другия плюс е, че той си е с отделно ел. управление/модул и няма да ти човъркат по елетрониката на колата много. Това, че дросела е с жило, не е никакъв проблем. Повечето по-стари рена с жило пак си имат фабричен темпомат.

Друг е въпроса за смисъла при ръчна кутия и по-малкия разход. При мен с автоматична кутия на реното преди години съм забелязвал, че при възстановяване на зададената скорост след спирачка, ми е давал над 40 л/100 моментен разход за да възстанови скороста. Сега на джипката дори отива към 80 л/100. При плавно ускорение не е толкова, така че икономията отива на ма--та си. Но ти си знаеш. Моят съвет е да търсиш фабричен. Във форума на рено дори има тема за допълнителен монтаж на темпомат на сафран, можеш да я видиш и да ти стане ясно нагледно.

Успех.
crez - майстор
А какво е това което предлагат :?https://translate.google.bg/translate?h ... rev=search нищо не мога да разбера. Исках да чуя и мнението на хидрата,ама се загуби някъде, сигурно е на море :lol:
kuger - майстор
Това са ключовете, които са на педалите, спирачен и съединител. На спирачния педaл трябва да са два, един за стоповете, другия за темпомата. На съединителя е един.
Погледни при педалите има ли свободни букси, може да са закачени на празни конзоли, да не се мандахерцат.
Ако ги имаш, значи ще имаш и всичкото окабеляване за темпомат. Тръгвай по автоморгите за RX4 с темпомат и обирай всичко. Най-добре и безболезнено за джоба, че като им гледам цените в тоя сайт.....
Но.. ще ти трябва и друг волан с бутоните, лентовия кабел /той е с повече писти заради бутоните/, а там си е сумичка.
Няма начин да няма начин, стига да имаш окабеляването. Ще ти е нужен и ключа за включване на темпомата. Също и вакум помпа /може би/ и изпълнителния механизъм /мембраната, която дърпа жилото/.
Ще ти са нужни и знания по ел., за да откриеш нужните букси по инсталацията.
Пак желая успех, кефа от направеното със собствените кунки е най-сладък!

пп: Какво изпълнение е колата RX, RT, RN ? Най-добреще е ако е RXE.
crez - майстор
kuger написа:
пп: Какво изпълнение е колата RX, RT, RN ? Най-добреще е ако е RXE.
мисля че е рхе защото е с кожен салон, вградена навигация(доста стар модел със сд, която не ползвам) Щепронеря до педалите дали ги има тези изводи :?
radius - майстор
Скоро, докато си цъках прашасалия темпомат, се замислих, че в тази тема трябваше да ме убедите, колко неудобен е педала на газта и какъв кеф е да си променяте скоростта с копчета. :lol: Даже съм бил слаб шофьор щом не мога да си контролирам колата с копчета.
Е сори, ама в случая педала е много по-ергономичен, а копчетата им се радвайте, но не ги превъзнасяйте, че утре ще измислят нещо друго.
TACHO - специалист
radius написа:
в тази тема трябваше да ме убедите.
Мм не, авторът друго питаше.
По колко километра минаваш на ден? Ако въртиш няколко пъти седмично по едни 700-800 на ден и цял ден си бил на крак, ще видиш вечер по магистралата колко по-хубаво да си играеш с копчето и кракът ти да почива, отколкото да не можеш да го махнеш от газта :)
И аз рядко го ползвам, защото с толкова смотльовци по магистралата дето не знаят къде се намират и едните карат с 80 в дясна, а другите с 200 в лява лента, се налага постоянно да лавирам, но на дълъг път си е полезен.
kuger - майстор
Ползвам темпомат от почти година. Никой не е в състояние да ме убеди, че е безполезна екстра.
Да, тая екстра не е подходяща в населено място, там е по-добро ограничаването на скоростта.
Lisko - майстор
kuger написа:
Ползвам темпомат от почти година. Никой не е в състояние да ме убеди, че е безполезна екстра.
Да, тая екстра не е подходяща в населено място, там е по-добро ограничаването на скоростта.
Абсолютно полезна и като гледам повечето хора как карат - на ръчни щели да бият автоматиката в икономично каране... ама другия път.
Ползвам го и в града, кажи-речи всеки път като карам.

Тачо какво е искал да каже, не разбрах:
При мен с автоматична кутия на реното преди години съм забелязвал, че при възстановяване на зададената скорост след спирачка
Аз съм карал най-малкото 30 коли и на никоя от тях не е имало "възстановяване на зададената скорост след спирачка" След спирачка всичко се прекъсва и забравя. Няма възстановяване.

Тема "Темпомат (круиз контрол)" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: