Всички имаме коли, нали ?
nikolovvd - майстор
kozl написа:

И едно питане:
При потегляне от място с изправен волан, на прав сух участък и рязко ускорение често ми се случва волана да се завърта сам в някоя посока. Това познато ли ви е?
Това е нормално за обикновена кола. Диференциала предава въртенето само на едното колело.
При спортни автомобили има специални диференциали, за да не се отклонява автомобила при голяма ускорение, както е при Форд Фокус RS. Ако бях прочел по-рано щях да ти направя клип, за да видиш как е при мен.
DundyTheCroc - майстор
Всъщност диференциалите с ограничено приплъзване са да предават тягата и на двете колелета, а не едното да пили, другото да почива, а колата да не върви. На Пежото обаче такъв диф не му трябва, освен това на равно и сухо ако успее да завърти гуми ще са и двете едновременно, понеже сцеплението им е еднакво. Има нещо сбъркано с колата, може и по електрониката да е ако има ESP, а онези от СФА ако не могат да го оправят да му го сменят с безопасно за каране.
kozl - майстор
DundyTheCroc написа:
Имам чувството, че колата е опасна за каране. В гаранция ли е още, ония от СФА ако не могат да я оправят да ти дават нова :-D
Как да стане това. В СФА не могат, а вероятно и не искат да открият, да се запознаят, да го изпитат проблема. За това трябва полигон. На мен се случва в градско движение, примерно като бързам да се изнеса от ляв завой, а отсреща виждам кола с предимство да наближава кръстовището на скорост. И не всеки път се случва това. Не мога да хвана закономерност. Примерно при скорост от 30-50 км/час. Пробвах на един празен паркинг като с едно копче вклювам изключам ESR. Един път го прави, друг не и при включено и при изключено. Все пак забелязох, че на асфалт с пясък като почне да боксува и волана сеца. Т.е. затяга на пресекулки. Това ме насочи да си мисля, че затягането по някакъв начин е свързано с тези авто системи за подпомагане на управлението. На това предположение в СФА отговориха "Абсурд". Но помня баща ми кареше WV с изолирана предна дясна спирачка, защото в един алжирски сервиз му скапаха спирачния апарат, като монтьора се опитвал да извади буталото с щанга :shock: . Ами Арабия. И там немаше прегледи и номера написан с тебешир, спирачки - може и без тех. Аве демокрация. Та като баща ми натепал рязко спирачки заради дете на улицата и колата се кривнала на 90 градуса в ляво и бам в насрещното. Той казваше, че като спира плавно я удържал с волана в обратната посока, но тука не е имал време за реакция. Внезапно!
Съответно като не "откриват" проблем в СФА, за тях няма такъв.
Самият проблем може да е механичен, но може и да е от автоматизираните системи вградени в управлението като ASR и ESC. Тези системи влияят на ABS-а и спират колелата по усмотрение на компа. Подпомагат завиването на МПС-то като ползват ABS-a с комбинативно управление на спирачно усилие в колелата.
Е в старите автомобили като няма комп и АБС, проблема се насочва към механиката. Но с новите технологии :? още повече проблеми.
Прикачен файл:
ASR ESC_1.jpg
DundyTheCroc - майстор
Имай предвид, че дори да изключиш ESP от копчето част от функциите му се запазват. Ако искаш да елиминираш цялата електроника изтръгваш предпазителите на ESP, ABS и каквото друго има и пак тестваш как е, поне ще хванеш дали проблема е в тези системи.
Не могат или не искат в СФА не е твой проблем, те са длъжни. Не ми се чете сега, но по закон беше ако караш нещо на ремонт 2 пъти и проблема остава, на третия ти го сменят с ново. Тук ще е по-сложно, но щом не искат да се занимават с проблема ти подходи като ги заплашиш с жалба следващия път, освен това им искай официални документи за всяко влизане в сервиза, както и становище по проблема ти, та да имаш материал за КЗП и съда ;)
Antonii - майстор
Ако автомобила е гаранционен е нормално да не искат да отстранят проблема. Като му изтече гаранцията веднага ще го открият и отстранят.
Това е от личен опит, но с друг сервиз и друга марка. И проблема също беше в хидравликата, но незатягаше, а губеше течност.
За съжаление просто гаранционното обслужване в БГ е такова.
На ваше място бих искал едно писмено обяснение в какво е проблема. И копие на същото бих го изпратил на централата във Франция за становище.
Просто това при един колега проработи за да си свършат работата.
kozl - майстор
Махнах предпазител за "Датчика на волана" (така пише в ръководството на колата). И километража стана на чертички и не отчита, а тахометъра застана на нула и не мърда. Съответно за ABS и ESR светнаха ламби, сигнали изпищяха и STOP на таблото се появи. Пробвах спирачките - нема АБС.
Намерих празен паркинг и завъртях кръгчета. Тъкмо си мислех, че престана да го прави и хоп засече. Значи проблема не е в умните функции. Обаче не мога да зсека закономерност кога се случва и кога не.
Едно ми е ясно само когато давам газ и колата се ускорява в по-остър завой и м-у 30-50 км/час. Щом пусна газта и волана се отблокира и веднага се изправя сам. Ако не пускам газта трябва аз да го изправям.
Друго което забелязах колата се ускорява с една идея повече и двигателя действа на спирачен ефект по-яко. При тва положение при подаване леко на газ и пускане започна да се усеща осезаем луфт с причукване при промяната на посоката на предаване на въртящия момент м-у двигател-трансмисия - колела. Ма такова яко чукане и при дъртото пежо не съм имал :shock:
shotik - майстор
Явно не си опитал да видиш дали не са сухи външните карета, писах ти ,че това се случваше на трабантите и като се гресират да не са сухи каретата ,нещата се оправяха.
Повдигни на крик едната страна, ако се наложи свали и гумата, като предварително осигуриш колата срещу придвижване. След това на първа скорост ,без газ , както се върти полуоската, хвани маншона и го стискай , ако има грес ,тя ще омаже карето. Повтори и с другото и виж дали ще има резултат.

Тема "Волана затяга в завой при подаване на газ" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: