• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 60
Всички имаме коли, нали ?
DundyTheCroc - майстор
infomar написа:
Разгледах форумът на Мазда и се стреснах като видях за какви цени става дума при подмяна на какво ли не... По малка цена от 200-500 лева не видях, а това 1000-1500 ги нямат за нищо :?

При другите марки коли пак ли е такава скъпотия :? Явно цените нямат вече нищо общо с тези на колите от 1990-1995 година :oops:
Във всички официални сервизи скъпотията е на горе-долу еднакво ниво, а за разни така наречени "премиум" марки е направо "Добър ден, 1000 лева" :)
Хубавото е, че има алтернативни части, има оригинални от чужбина, има майстори, които не са по-зле от фирмените, да не кажем и по-добри. Намира се и сервизна литература и ако човек не е с две леви ръце може да се справи сам с много неща, а 10 долара за един диагностичен кабел с ELM327 спестяват много мъки и лъжи по сервизите.
Иначе да, не е като да поддържаш стара кола при квартален майстор, при новите някои неща са си цифра, а и определено са по-кекави. Както си написал, че искаш да караш колата 15 години ще е много трудно с по-новите кочини.
radius - майстор
От тази гледна точка, да си купуваш части за Ситроена от официалния вносител не е страшно. За разлика от японките :cool: . Нали не си мислите, че има безусловно правилен избор. Винаги се прави компромис с нещо.
infomar
DundyTheCroc написа:
Както си написал, че искаш да караш колата 15 години ще е много трудно с по-новите кочини.
15 години... но малко километри.... 40-60000. :?

Обърках се въобще..... :?
От къде е по-добре за да се закупи - от автокъща или регистрирана от собственик?
8180 - майстор
8180 написа:
Загледай го, седни, преценявай си.
Да се самоцитирам, че забравих една подробност, предвид заявената пенсионерска перспектива (10-15г).
Във вановете, като правило, се качваш и слизаш, сравнено с влАзяш и излАзяш :) - пресни наблюдения с баща ми в Пикасо, Соната, Хюндай И40 + Лагуна, Ескорт - предна седалка и подредени по удобство.
Струва ми се (не твърдя), че има нещо подобно в Мазда 6 отзад - необяснимо за мен, защото вътре е комфортно. Рядко се возя отзад, но ходим да обядваме с колеги - през 2-3 дни с Маздата.
zmiori - специалист
Ще оспамя темата ама да ти имам " пенсионерската кола" като гледам изискванията това е кола мечта за 50% от нашенците. Пожелавам ти да намериш най здравата и удобна кола, да те изкара не 10-15 години ами поне по пет.
Мгого щастшиви години в здраве и късмет

Асега по темата огледай се и за някой кореец. Например Хюндай И 20.
MamaMy - майстор
И не забравяй, че "совите не са това което са".
Маздите са Форд. Мазда 6 е Форд Мондео, а Мазда 3 Форд Фокус. Само, че цените не са като за Фордове.
Много от вановете които ще ти предложат са по същия начин прикрити врабчета под маската на лъв. Кооперацията между автопроизводителите, както и закупуването на някои марки от други, доведе до загуба на самоличност на произведените нови модели. Доведе и до вкарване на консуматорското мислене в частите (купи и хвърли), но цените на тези части се оказаха доста солени за нашева брата българина. Повечете "екстри" в новите коли нисък клас са "софтуерни". С други думи плащаш за някаква програма която прави нещо си. Не са заслужено оскъпяване. Реалните екстри може да се намерят само в луксозните модели. Там може да пипнеш това за което плащаш. Кожата е от животно, а не от мазут. Хрома е от метал (неръждавейка), а не никелирана пластмаса или цам. Даже някъде и полирано дърво може да видиш, но вече говорим за тройна цена на тази която си готов да заделиш.
По мое лично мнение критериите за хубава кола не трябва да са възраст, марка или размер. Остави си само критерия цена. За тези пари може да намериш чудесен и луксозен автомобил от по-старото поколение който да има повече екстри от който и да е нов, а да се чупи в пъти по-рядко. На всичкото отгоре и поддръжката ще е доста по-ниска. Едва ли като пенсионер ще ти липсва в колата блутут за телефона и телевизор на задните седалки. Навигацията и камерата за задно виждане също няма да ти липсва. Вече ги има и в часовници :-D . Заложи на изпитаните марки!

ПП на подобен принцип си напазарувах един параход на 1/5 от твоята цена. До тук за месец мога основно + сове да изреждам. От меката возия до пълната изолация на купето, многозоновата вентилация (не само климатик), разни подложки на седалките дето се регулират на кръста, на гърба и т.н. все хубави за старите кокали :-D . Абе лукса си е струвал цената на времето. Отделно качеството на изработката е ...
stoianov_n - специалист
MamaMy написа:
.... По мое лично мнение критериите за хубава кола не трябва да са възраст, марка или размер. Остави си само критерия цена. За тези пари може да намериш чудесен и луксозен автомобил от по-старото поколение който да има повече екстри от който и да е нов, а да се чупи в пъти по-рядко. На всичкото отгоре и поддръжката ще е доста по-ниска.
=D>
Един дето е наясно с нещата, да се появи тука..... :prayer: :prayer:
Че колегите почнаха да му предлагат и фалят едни коли..... :shock: :lol:
:partyman:
infomar
zmiori написа:
Ще оспамя темата ама да ти имам " пенсионерската кола" като гледам изискванията това е кола мечта за 50% от нашенците. Пожелавам ти да намериш най здравата и удобна кола, да те изкара не 10-15 години ами поне по пет.
Мгого щастшиви години в здраве и късмет.
Асега по темата огледай се и за някой кореец. Например Хюндай И 20.
Ще започна от тук.
Не мисля, че 7-8000 лева са нещо много за кола която имам желание да ме съпровожда дълги години. Мисля си, (не знам дали съм прав), че ако кола на 10 години е на цена 3-4000 лева ще има много повече скрити дефекти и ще е доста по-изхабена (на километри) в сравнение с кола за двойно повече пари. От друга страна не е ли по-добре две коли за 3000 отколкото една кола за 6000.
В мен се борят две желания. Едното колата да е по-мощна по обясними причини и ... цена за поддръжка. Когато работя мога да си позволя да давам ежегодно доста пари за нея, някак си не се усещат в останалите харчлъци, но когато разчиташ на една пенсия, се оказва, че нещата са различни и мисленето се променя.
MamaMy написа:
И не забравяй, че "совите не са това което са".
Маздите са Форд. Мазда 6 е Форд Мондео, а Мазда 3 Форд Фокус. Само, че цените не са като за Фордове.
По мое лично мнение критериите за хубава кола не трябва да са възраст, марка или размер. Остави си само критерия цена. За тези пари може да намериш чудесен и луксозен автомобил от по-старото поколение който да има повече екстри от който и да е нов, а да се чупи в пъти по-рядко. На всичкото отгоре и поддръжката ще е доста по-ниска. .... Заложи на изпитаните марки!
ПП на подобен принцип си напазарувах един параход на 1/5 от твоята цена. До тук за месец мога основно + сове да изреждам. От меката возия до пълната изолация на купето, многозоновата вентилация (не само климатик), разни подложки на седалките дето се регулират на кръста, на гърба и т.н. все хубави за старите кокали :-D . А бе лукса си е струвал цената на времето. Отделно качеството на изработката е ...
На екстрите казах в самото начало, че не държа, но все пак искам колата да изглежда добре и да ми харесва. Подскажи някой модел за подобна кола... Ако е на много години то ще очаквам доста неща да са на предела на годността си и за смяна. При средно 20000 км. на година, на колко би трябвало да е една 15-20 год. кола? Какво имаш в предвид под кола от "старото поколение" - възраст и марка?

Минивановете много ми харесват, ама много големи...... и доста харчат. Някой ще каже ли добра дума за тях?

Влязох и в двата форума - на Форд и Мазда. Този на Форд много оплаквания и проблеми... другият чувствително по-малко. :?

Нещата вместо да се изясняват, все повече се объркват. :?:
infomar
VLADO66 написа:
http://autobild.bg/%D0%A3%D0%BF%D0%BE%D ... 2-i-/a7503
Много благодаря!!!! :partyman:

п.с.
Защо не препоръчват да се купуват бели по цвят коли? Защото може да са били фирмени ... "издухани" :?
Последна промяна от infomar на пет мар 25, 2016 8:25 am, променено общо 1 път.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 60

Тема "Избор на "пенсионерска" кола." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: