• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Всички имаме коли, нали ?
iliya_i - майстор
Junak написа:
Не виждам какъв е проблема да е на "контакт" и всичко да си работи. А не се препоръчва, защото ще има много с заключени волани.
Юначе, ако колата е на контакт и на скорост със сигурност ще запали!
А ако случайно не запали до края на баира, значи работата е много зле.

То ясно, че Тинки дразни всички, ама не пишете и вие глупости бре! :partyman:
Junak - майстор
iliya_i написа:
Юначе, ако колата е на контакт и на скорост със сигурност ще запали!
А ако случайно не запали до края на баира, значи работата е много зле.
Ааа, не. Над 1200 оборота системата за ППХ не и дава да "запали". Поне при моя дизел е така - няма напрежение към ежекторите. Проверено :) И не виждам защо ще е глупост. Почти всички двигатели са с ППХ.
iliya_i - майстор
Junak написа:
iliya_i написа:
Юначе, ако колата е на контакт и на скорост със сигурност ще запали!
А ако случайно не запали до края на баира, значи работата е много зле.
Ааа, не. Над 1200 оборота системата за ППХ не и дава да "запали". Поне при моя дизел е така - няма напрежение към ежекторите. Проверено :) И не виждам защо ще е глупост. Почти всички двигатели са с ППХ.
Добре, а къде според теб е разликата, дали ще минеш директно на ППХ или ще изгасиш двигателя, след секунда ще дадеш на контакт и ще го ПУСНЕШ на ППХ?
Какво значи "не и дава да "запали""? А ако му подадеш газ?
На Пасатко дали е с ППХ?
Последна промяна от iliya_i на ср юни 21, 2017 8:09 pm, променено общо 1 път.
Junak - майстор
Ама и аз това написах, че няма смисъл да се "гаси". Имах впредвид ППХ. А Ладичката я гасях. Пусти икономии. :)
ben84 - специалист
Както вече някой беше писал, дори и руските автомобили от осемдесетте имаха система за ППХ.
Да предположим обаче, че няма... Тогава при отнет цензура разхода ще се измерва в грамове на час.
Та колко минути ще карате с угасен двигател и колко стотинки ще спестите в дадена ситуация?
preslav - майстор
iliya_i написа:
На Пасатко дали е с ППХ?
Да, Пасатковците и бензини, и дизели имат система за изключване на подаването на гориво при ППХ. Проблема е, че Бае Ганьо не знае кои системи за какво са и как биха му помогнали в определена ситуация - важното е колата да е "с всички екстри". Една от най-често срещаните заблуди свързани с безопасността е, че кола с ABS спира по-бързо, което автоматично означава, че може да се кара по-бързо. Имал съм куриозни случаи, в които някой натиска и отпуска бързо спирачката, питам го "какво правиш", отговора е "ABS бе". Така и не успях да убедя колегата да не изключва от скорост Кадито - правел икономии на гориво (с 2 тона надолу към Слънчев Бряг). Онези с прегрелите двигатели не ме притесняват, ама тези със запалени спирачки са живи убийци.
Hoвoceлckи - майстор
cholev написа:
Като пускате по инерция, ППХ или ви теглят. Колата на контакт. Иначе ще се заключи волана и 'отиде коня у ряката' [-X
Добре е да не пишете неща, които не сте проверили. То сигурно зависи и от колата, ама ... волана се заключва едва след изваждане на ключа.
Някои не успяват да взимат завои и при работещ двигател, та редовно навлизат в насрещното ("режат"). Други - не успяват да спрат. Като се прибираме от кръчма жената кара до пред гаража и вкарването си е моя работа, независимо на колко ракии съм. Та някои могат някои неща независимо от обстоятелствата. Други се ръководят от някакви правила и ... правят каквото могат.
Карам си колата (Пежо 206, а и Москвича някога) на загасен двигател (над 30 години) и изобщо не ме интересуват страхотиите, за които пишете. Намалявам си на ръчна. Ако се наложи натискане на педалa, веднага след това за секунда-две включвам на 5-а и отново имам спирачка. Колко пестя - за мен не е чак толкова малко. Почти при половината от движението си "в градски условия" (това си е най-високия разход) съм със загасен двигател. Теренът ни го предразполага. На скорост, дори и на 5-а да си компресията задържа и при не достатъчно голям наклон колата спира и трябва да подадеш гориво.
При продължително спускане по големи нанадолнища разбира се не гася двигателя - ползвам точно задържането на двигателя и знам, че нямам разход, тъй като притока на гориво е прекъснат. Някога на Москвича ръчно отвивах рейката на газта (поддържаща тихите обороти) :-D Тогава пък вървяха едни коментари, че няма мазане на двигателя ...
iliya_i - майстор
preslav написа:
iliya_i написа:
На Пасатко дали е с ППХ?
Да, Пасатковците и бензини, и дизели имат система за изключване на подаването на гориво при ППХ.
Имат на бензина. Ама ако е с газово "направи сам"... :?
Junak - майстор
Hoвoceлckи написа:
Добре е да не пишете неща, които не сте проверили. То сигурно зависи и от колата, ама ... волана се заключва едва след изваждане на ключа.
Недей да подчертаваш нещо, в което не си сигурен. Има автомобили, при които волана се заключва при позиция на ключа "заключване" без изваждане на ключа.
preslav - майстор
iliya_i написа:
preslav написа:
iliya_i написа:
На Пасатко дали е с ППХ?
Да, Пасатковците и бензини, и дизели имат система за изключване на подаването на гориво при ППХ.
Имат на бензина. Ама ако е с газово "направи сам"... :?
И с газово "направи сам" става - имал съм го дори на Москвича.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Тема "Шофиране на автомобил без хидравлика" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: