Всички имаме коли, нали ?
Djack - специалист
Аз също съм чувал от потърпевши, че отидеш ли с "ремонтирана" с подобна течност гума при гумаджия за баланс, реакцията му не е положителна! Дори повечето отказват да се занимават и те връщат.
Не съм използвал, но си мислех до сега, че тези флакони се впръскват в гумата чрез въздуха от компресора - ежектор един вид.
hidrazin - майстор
пон ное 18, 2024 8:24 pmDjack написа:
Аз също съм чувал от потърпевши, че отидеш ли с "ремонтирана" с подобна течност гума при гумаджия за баланс, реакцията му не е положителна! Дори повечето отказват да се занимават и те връщат.
И имат някакво право. Не случайно на спрея има жълта лепенка която се лепи на джантата до вентила.
За да предупреди тези в гумаджийницата че си имат работа с гума-БОМБА. :-D
В тая връзка направих допълнения към два мои поста.
Въпросното спрейче НЕ СТАВА или най-малкото не е подходящо за този и подобни случаи.
Става за в краен случай - САМО при пробита гума и няма друг разумен вариант в дадения момент.

Демек не е подходящо за малко донапомпване щото някаква тъпа аларма решила че една от гумите е с 0,1-0,2 бара по-малко от останалите три.
Дори и тази разлика да е вярна.
Или щото всичките ви гуми са леко спихлани и да ги донапомпате с въпросното спрейче.
:partyman:
Djack - специалист
По скоро гумите били толкова засрани отвътре и че изчистването и впоследствие и балансирането им, било почти невъзможно...
Може би, ако е с вътрешна и да я хвърлиш спокойно после, е подходящия вариант.
hidrazin - майстор
пон ное 18, 2024 10:03 pmDjack написа:
По скоро гумите били толкова засрани отвътре и че изчистването и впоследствие и балансирането им, било почти невъзможно...
Може би, ако е с вътрешна и да я хвърлиш спокойно после, е подходящия вариант.
Не. Тая "пихтия" вътре, ако се спазва инструкцията да се кара (май беше 10-15 км) след напълването с флакона.
Така всичко се разпределя равномерно, втвърдява се и не нарушава баланса.
За вътрешна гума веднага забравяш. Навсякъде пишат че не е подходящ за матори и търкалета.
Но пък дори при махане на игликата от вентила и изпускане на пропан-бутанът, вътре остава още достатъчно...
Достатъчно например при демонтажа и искра, да направи БУМ.
:partyman:
MamaMy - майстор
Течността в оригиналната бутилка за компресора на Мерцедес обаче няма такива проблеми. Вече я използвах на два пъти. Единия път я карах цяла седмица гумата преди да ида на гумар. Проблем никакъв. Казах на гумара какво съм налял. Само казаха няма проблем и като я демонтираха и лиснаха една кофа топла вода. Единствения проблем бил, че впоследствие задръства вентила и гумата не може да се изпусне нормално при демонтаж. При мен всичко беше нормално. Вътре в гумата си беше течно "млякото". Факта, че тази гума все още си я ползвам говори сам за себе си. Иначе дупката беше голяма и я вулканизираха. С втората спукана гума нямах такъв късмет. Понеже я наливах както си е на колата без да я демонтирам, не съм видял, че е сцепена от вътрешната страна. Разбрах чак когато започнах да помпя през бутилката и лепилото ми се изля в краката. Още ме е яд. А моя компресор е напомпил от 0 до 3 бара поне 10 гуми. За донапомпванията нямат брой. Карах с едни по-стари гуми с иначе перфектен грайфер. За летни нямаха никакви проблеми освен факта, че бяха като магнит за пирони. За едно лято съм ги пукал поне 20 пъти. Редовно сутрин помпех поне по една две. Като вида някоя видичка и само я дозавивам и си карам с нея. Не ходех много на гумар защото лепенките струват повече от гумите. Даже по това време си купих фитили и до сега съм ги ползвал само на тях. С една от тях разсипах втората доза от лепилото. Сега вече ги изхвърлих, но компресора още върши работа. Като слагах зимните пак го ползвах. Още на следващата сутрин една от новите гуми и една от старите бяха на половина. Калпавите гумари си бяха оставили ръцете.
Svetoslavoff1, благодаря, че с тази тема ме накара да помисля за адвенчър автомобила!
Мога ли да закъсам на равна, суха поляна, заради спукана гума и липса на Профи компресор?!
Проекта е на чернова.

пп. Да си кажа и аз де, хаха.
MamaMy - майстор
Винаги може да закъсаш. Профи компресора няма да реши проблема, но дори и да имаш резервна гума, като я вадиш веднъж на две години и тя е спаднала, какво правиш? Помпа също би помогнала, но лятото при 40 градусова жега, 150 помпи те удрят в земята.
Апокалипсис в бъдеще!
Ще си нося и аматьорското компресорче, щом сериозен компресор "не решава проблема"!
За сега държа на температура и бр. помпи. Като вземе да ми дотяга, ще търся адвенчра на по тихи места.

На кого му се наложи да си ползва компресора повече от веднъж в годината средно? Подозирам, че има неизползвани.
Новата кола ще стане на две години след две-три седмици. Дори не съм им удрял манометър на гумите.
Компресорчетата само си ги возя. С едното услужих на колега, без да има нужда. Беше спрял на бабунка и гумата само изглеждаше мека.
MamaMy - майстор
Дай боже всеки му този късмет, но надали. По една от улиците по които се прибирам, къщите са долепени плътно една до друга и са на самия път. Почти няма тротоари. Миналата година правиха покривите на 5-6 от тях. Остават още 20-тина. Не знам още колко години мургавите майстори ще ръсят пирони и винтове по пътя. Май решението е по един як магнит да се влачи пред всяка гума. Може пък и да забогатея от вторични суровини :?
нед ное 17, 2024 6:48 pmSvetoslavoff1 написа:
Здравейте,
...читави ли са портативните компресорчета на 12в за около 50пари, та да заприходя едно в багажника?
Ако сте доволни от конкретна марка и модел, бих бил благодарен да споделите.
До къде стигна със заприходяването, Светославов? Дядо Коледа да не би да те изненада?
вт ное 19, 2024 6:25 amТрифон П.Трифонов написа:
Svetoslavoff1, благодаря, че с тази тема ме накара да помисля за адвенчър автомобила!
Мога ли да закъсам на равна, суха поляна, заради спукана гума и липса на Профи компресор?!
Проекта е на чернова.
След като преди месец закъсах на равна, но кална поляна, проекта пое към реализация.
В коша е монтиран компресор на ARB, на купето виси HI JACK, около 60 метра въжета, ролки и колани в багажника. Следват блокажи.

Тема "Мобилно компресорче" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: