• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12
Всички имаме коли, нали ?
емовлаха - специалист
Тей са прай

hidrazin - майстор
Предполагам тези плюсове са написани от наблюдения на конкретен автомобил?
Щото с някои от тях не съм съгласен.
Други пък са временно явление... :)
вт дек 31, 2024 10:05 amJacomo написа:
Плюсове:
- висока ефективност, заради рекуперацията при спиране и ефективността на ел. мотора
- висока надеждност, заради по-малкото агрегати (няма двигател, няма скорости, няма сложни еко системи)
- ниски разходи за гориво (ток), ако зареждаме вкъщи (2,50-3 лв. на 100 км. при зареждане на нощна тарифа)
- ниски разходи за поддръжка - само окачване, гуми, чистачки и филтър за купето. Няма масла, няма филтри, няма EGR, DPF, дюзи, вихрови клапи, датчици, течове, нагари, скоростни кутии, диференциали, кардани и т.н.)
- не замърсява по време на експлоатация
- тишина и комфорт при пътуване
- предварително подргяване и охлаждане на купето от смартфона
- зимата топлото идва веднага
- батерията реално е модуларна и може да се подмени само дефектиралия модул (под 1000 лв./бр. втора употреба).
- безплатно (засега) паркиране в центъра за неограничено време
:partyman:
bigdragon - майстор
И моите пет пари:
Карам хибрид от почти нов и вече е на 180к километра,
купен е от дилар в Европа.
-Дисковете и накладките са си заводските, при есенната
смяна на гумите ги погледнах, още им е доста рано,
рекуперацията си върши работата;
-Капацитета на батерията е на 82% от заводския след
12 години експлоатация.

Това за електричките на магистралата е така. Сега се
прибрах от новогодишния купон и на магистралата
изпреварих няколко бавареца и мерцедеса със зелени
номера, карат си със 100 до 120 и те така...

ПП И аз по магистралите карам със 120, но този път
гонехме самолет и сложих темпомата на 140.
LazarGanev - "Велик майстор"
вт дек 31, 2024 5:03 pmhidrazin написа:
Предполагам тези плюсове са написани от наблюдения на конкретен автомобил?
Щото с някои от тях не съм съгласен.
Други пък са временно явление... :)
вт дек 31, 2024 10:05 amJacomo написа:
Плюсове:
- висока ефективност, заради рекуперацията при спиране и ефективността на ел. мотора
- висока надеждност, заради по-малкото агрегати (няма двигател, няма скорости, няма сложни еко системи)
- ниски разходи за гориво (ток), ако зареждаме вкъщи (2,50-3 лв. на 100 км. при зареждане на нощна тарифа)
- ниски разходи за поддръжка - само окачване, гуми, чистачки и филтър за купето. Няма масла, няма филтри, няма EGR, DPF, дюзи, вихрови клапи, датчици, течове, нагари, скоростни кутии, диференциали, кардани и т.н.)
- не замърсява по време на експлоатация
- тишина и комфорт при пътуване
- предварително подргяване и охлаждане на купето от смартфона
- зимата топлото идва веднага
- батерията реално е модуларна и може да се подмени само дефектиралия модул (под 1000 лв./бр. втора употреба).
- безплатно (засега) паркиране в центъра за неограничено време
:partyman:
Аз мога да потвърдя от първа ръка, че описаните плюсове са абсолютно верни, само за предпоследния не мога да потвърдя все още, защото не ми се е налагало. Ще се радвам, ако се решава лесно този проблем. Преди три години щерката започна обучение в МУ Варна, времената бяха още ковидни - лекциите онлайн, упражненията присъствено, луда работа - за едно междучасие трябва да се изнесе от къщи до университета или обратно. Нямаме пряк градски транспорт, трябва да сменя 2 линии, така че аз го играх такси един семестър и луднах. Много бързо си спомних една оферта от Прокредитбанк за (почти) безлихвен кредит за покупка на електричка, може и втора употреба, само да са под 50000км и до 3 години. За няколко дни намерих кола, която да отговаря и я взех, месечна вноска 330лв. Засега това е една от най-добрите сделки, които съм правил, чукам на дърво :) ! На ден минава 20-30, до 50км, не губи никакво време по спирките, не мисли за синя зона (университетът е в синя зона), СМС, свободно шетане между 4-те учебни корпуса на университета, по изключение зарежда навън. Е, пробегът не е голям, често пестеливо ползва климатика, щото не зарежда всеки ден да пести цикли на батерията :), пък понякога излизат непланирани разходки. Направил съм си сметката, че ако бях взел някой ДВГ таралясник за 10К, за 6-7 години ще дам още толкова за ремонти, да не говорим за висенето по сервизи, оставяне, вземане, нерви. За бензини, масла и консумативи да не говорим, за СМС-и и глоби - също. Така че определено си има място в гаража за малка градска електричка. Аз обаче се замислям сериозно и за една баничарка на ток за работа в синя и зелена зона, щото сега чупим пръсти след третия СМС
imegogo - специалист
За съжаление тези градски сапуниерки не могат да се мерят с истински електромобил и аз от доста време ги разглеждам ,но за съжаление не виждам нищо смислено под цената на model 3 long range
hidrazin - майстор
ср яну 01, 2025 5:16 pmLazarGanev написа:
Аз мога да потвърдя от първа ръка,...
Ти въобще разбра ли кого и за какво питам? :)
:partyman:
LazarGanev - "Велик майстор"
ср яну 01, 2025 6:30 pmhidrazin написа:
Ти въобще разбра ли кого и за какво питам? :)
:partyman:
Не, извинявай! :goodman:
hidrazin - майстор
ср яну 01, 2025 8:07 pmLazarGanev написа:
Не, извинявай! :goodman:
Не бе човек, и твоя отговор е приемлив защото вероятно става дума за много подобни и непълноценни автомобили.
Без да се обиждате и двамата - просто градска сапуниерка. Със своите предимства и недостатъци.
За какво говоря?
1.Надеждността не е по-голяма заради наличието на много електроника.
2.Ниските разходи за "гориво" по плана на държавата са до 01.06.2025-та, когато би трябвало да влезе "либерализацяита" на цените електроенергията.
Като ги гледам как са сега, тогава и при сегашните борси ще са около 50-60 стинки за kWh и вероятно нощна енергия няма да има.
Демек цена за 100км на електичка ще е около 15-тина кинта.
3.Читавите електрички имат датчици, масла, течности, "скоростни кутии и диференциали". Да, сменят се много по-рядко. Но и също така може да има течове. :)
4.Да, замърсява по-малко (на място) но няма кола която да не замърсява.
5.Подгряване и топло веднага има и при НЕ електричките.
6.Не всички батерии са модулни (едно от основните ми питания). При повечето истински електрички не са модулни и цена за ремонт е ...
7.Безплатното паркиране вече го махнаха тук-там в ойропата, както и други "благини" с които излъгаха хората да си купят електрички.
Знаеш много добре - първо сиренцето, поле сатъра. :-D Абе народопсихология.
:partyman:
P.S. ДА за ел. сапуниерка в града. За който може да си го позволи (като втори таралясник с много висока цена) и да има гараж където да зарежда.
Но това са частни случаи и не трябва да се вземат под внимание.
Такива изключения не оправят нито тъпата "зелена сделка", нито някаква екология, нито каквото и да е значимо за държавата.
LazarGanev - "Велик майстор"
Виж, освен тази електричка, аз поддържам в момента още 7 автомобила с ДВГ, служебни или семейни, на различна възраст и с различни горива, които се карат основно на градски цикъл и изминават 10-20000км годишно, да не говорил колко още съм сменил през годините. Така че имам наблюдения кои колко се чупят, кои какви консумативи имат. Ако електричката е както казваш "непълноценен автомобил" към момента за междуградски пътувания (не споря с това), то новите дизели с техните EGR, DPF и всякакви измишльотини са много по-неподходящи (без кавички) за градски условия, а тези 8 автомобила, които поддържам се карат изключително градски и смесен цикъл. От тези 8, два останаха дизели, но са с по-стари и по-малко капризни мотори, но пак имат най-скъпа поддръжка. Така или иначе оттук нататък аз нов дизел за градско каране няма да купя. Остава избор между електричка и бензинка, като новите бензинки знаеш какви са - трицилиндрови, капризни, с много електроника, турбокомпресор, не стават за газ...
Относно разхода - сега електричката харчи 2,50лв/100км, двойно-тройно да скочи тока, разходът става 7-8лева, в момента бензинките ми харчат по около 8л/100км, което е 20лв/100км.
Най-големия проблем остава зареждането, ако нямаш двор. Имам позната бизнес дама, която живее в блок, не може да зарежда у дома, обаче пак накупи 3-4 служебни електрички, зареждат се в двора на фирмата. Така че варианти ще се намират и процента на електричките ще расте бързо, което не означава, че ще изместят напълно ДВГ, но пък бързо могат да станат 20-30%, после 50-60 😀
Последна промяна от LazarGanev на чет яну 02, 2025 12:47 am, променено общо 1 път.
Svetoslavoff1 - майстор
LazarGanev, много полезна и изчерпателна информация си споделил в последните си писания!
Не си ли се замислял за хибридче за предимно градско? По други форуми хората споделят, че са много доволни от тях за градско каране , "търкалят" ги вече по 3-5 години и са натрупали впечатления. Най-вече онези, дето не им трябва външно зареждане.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

Тема "Електромобил в гаража." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: