• 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 46
Всички имаме коли, нали ?
zmiori - специалист
kuuuuuul написа:
Какви са основните причини за сулфатизацията и как да бъде избегната / забавена/?
Е туй е то въпроса!
kuger - майстор
Най-вече на недопустимо ниска плътност на електролита, това се дължи на много фактори /изтощаване от често стартиране и къси преходи, неизправен регулатор на заряда в колата, многото години на батерията и още доста причини/.
jorkataG - специалист
Кугър го е казал " ниска плътност на електролита" ще добавя че се получава основно /според мен/ от не-ползване на акумулатора. Някои хора правят тъй нареченото зазимяване щото не карат колата но дори и тогава акумулатора изисква грижи. Преди да се зазими се зарежда добре а в последствие се проверява периодично и може да се пуска за по 2-3 часа да се зареди.
kuuuuuul - майстор
А как стои въпроса с акумулатора на ЮПС - а,той се зарежда постоянно :?
kuger - майстор
kuuuuuul написа:
А как стои въпроса с акумулатора на ЮПС - а,той се зарежда постоянно :?
Да, постоянно, с около 13,8-14V, само се поддържа на подзаряд. Затова и толкова изкарват!
Макар, че... Акумулатор за домашна аларма 12v,5Ah май беше, та вече две годин кара на такъв режим. Още не е ревнал, а на село пропадане на захранването дал Бог с часове. Другия месец започват подмяна на бетонните стълбове, по цял ден няма да има захранване, голям тест ще е за акумулатора.
пп: За UPS акумулаторите са по-скъпи, защо? Ами не знам. :?
kuuuuuul - майстор
Имах впредвид автомб. акум. на ЮПС ,би трябвало изобщо да не сулфатизира :? Не можах да разбера колко време е допустимо да се зарежда с повече от 14.4волта.
jorkataG - специалист
На ЮПС, АТС и разни такива акумулаторите и особенно на АТС са гелови. Тези акумулатори не са тягови нито стартерни - те са проектирани да издържат продължително време да отдават сравнително постоянен ампераж. Подобни са на тяговите /панцерни или намазни/ но не са такива.
fox_vt - майстор
Може и да греша но имам някакви спомени че сулфатизацията т.е. натрупване на големи сулфатни кристали по плочите,се получава при големи кунсумирани токове и последващите ги големи зарядни токове.Ако си представите акумулатора като една стена на която трябва да се нахвърля изгубения ток като мазилка.Ако го лепиш леко и бавно става гладко а ако го нахвърляш набързо става на бабуни.Затова бавното зареждане с малък ток близък до поддържащия =<1А зарежда акумулатора по пълноценно-разбирай докрай заради по финните сулфатни кристали по плочите.

пп ама такова обяснение му ударих :? :-D
hidrazin - майстор
Това не е вярно. Акумулатора сулфатизира при всеки разряд - получава се оловен сулфат.
Само че в началото той е във вид на дребни кристали и лесно се редуцира до олово при заряда.
Ако обаче системно акумулатора не се зарежда или се съхранява разреден, тези малки кристали се "сбиват" в по-големи кристали.
Тези големите правят кора по плочите и на тези места вече няма шанс при нормален заряд сулфатът да се редуцира до олово.
Понякога кристалите стават толкова големи, че огъват плочите или дават на късо клетката.
Просто зареждайте си акумулаторите и не ги съхранявайте разредени.
:partyman:
kuuuuuul - майстор
А,ето това е отговора който чаках. =D> Кажи и по втората част от въпроса ми за зарядния ток. :partyman:
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 46

Тема "Обслужва ли се "необслужваемия" акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: