• 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 56
Всички имаме коли, нали ?
Става, но изначално е с такива качества, че стара зимна си остава по мека от нова лятна.
Освен това и броя ламели е много по голям.
Страдал съм с чисто нов летен Мишелин и веднага в другата крайност , алпинка с 4мм грайфер, купени от колега. С първите не можах да стигна до бачкането, Два часа по късно нещата изглеждаха по съвсем друг начин, на няма 10см сняг, утъпкан и заледен.
Съгласен съм, че някоя откровена зимна китайка може да остане и квадратна в студа.
radius - майстор
ср ное 06, 2024 6:42 pmiliya_i написа:
От основно значение е броят на ръбчетата, които драскат по леда.
А при стари зимни те са много повече от нови летни.
Ръбчетата са от значение в сняг, на лед е до триенето между гумата и леда. Броя на ламелите е без значение на лед, според мен.
iliya_i - майстор
ср ное 06, 2024 10:19 pmradius написа:
ср ное 06, 2024 6:42 pmiliya_i написа:
От основно значение е броят на ръбчетата, които драскат по леда.
А при стари зимни те са много повече от нови летни.
Ръбчетата са от значение в сняг, на лед е до триенето между гумата и леда. Броя на ламелите е без значение на лед, според мен.
На силно нарязана гума всяко ръбче драска по леда за себе си.
Най-малко сцепление има между 2 гладки повърхности - гладка (лятна) гума и лед.
Шкурката има по-голямо триене с всеки друг предмет, сравнена с гладък лист хартия.
kozl - майстор
ср ное 06, 2024 11:00 pmТрифон П.Трифонов написа:
https://automedia.investor.bg/a/0-nacha ... -led-video
https://www.nokiantyres.bg/inovatsiia/f ... ye-na-led/
https://www.nokiantyres.bg/inovatsiia/f ... nite-gumi/
Сравнението е м-у нови гуми.
Аз имах в предвид нови летни и стари зимни. Е то има значение и какви са гумите. Щото съм карал Мишлен почити без грайфер и Дънлоп с 4 мм грайфер и разликата огромна в полза на Мишлена. А Дънлопа беше с реклама за две обиколки на земята. Аве железни гуми беа. Жигулето с тех с лека газ тръгаше с дрифт и всите около мен беха в :shock: , а аз като требеше да спирам :-D
Който е ходил с разни обувки по ледена пързалка може да направи оценка - грайфера или качеството на материята на подметката са по-важни за плъзгането.
Има ли скиори? Да ръбчетата се заточват на ските и ските закантват. На дъртите гуми дали са им заточени ръбчетата на грайферите :?

Обаче на пътя чист лед е по-рядко явление и се случва при замръзване на дъжда. Тогава настилката става "стъкло".
Помня на Златните мостове отклонението от последната спирка на рейса към по-нагоре така го бяха лъснали, че беше готово за тестова площадка за гуми. Най-вече при спускане беше емоцията :roll:

И цялото това писане не е по логиката да се ползват летни гуми зимата, а да не се доверяваме на зимни гуми, които се оказват по-зле от летните.
radius - майстор
ср ное 06, 2024 10:56 pmiliya_i написа:
На силно нарязана гума всяко ръбче драска по леда за себе си.
Най-малко сцепление има между 2 гладки повърхности - гладка (лятна) гума и лед.
Шкурката има по-голямо триене с всеки друг предмет, сравнена с гладък лист хартия.
Това щеше да е вярно, ако гумата наистина драскаше по леда. Отиваш в една хипотетична посока и затова и примера със шкурката не е на място.

Най-малко сцепление има между 2 гладки повърхности - това също не е вярно, за теб сцепление от триене може би няма.
За мен, за лед, освен шиповете, всичко друго е без значение, освен в минимална степен меката смеска на гумата.
чет ное 07, 2024 8:20 amkozl написа:
Едните получават ледена "иконка" и си остават с нея докато са гуми.
Другите не получават такава дори и за ден от напускането на завода.

Всъщност, с нами Бог! Че иначе си е таковала онаковата гумата, колата, оператора на педалите....
От двата лагера едните със сигурност не са прави, но дано това ги прави и по внимателни!
За жалост, има фатално сгрешили от тия и ония.
Chefo77 - майстор
Не е ледена иконка, а снежинка в стилизиран връх и надпис M+S, Mud + Snow (кал и сняг). Има такива и само за сняг. За лед стават точно толкова, колкото и другите, без символа - а именно николко. За лед са само гуми с шипове или пък каквито и да е, но с вериги, метални.
Изображение
пет ное 08, 2024 7:57 amChefo77 написа:
Не е ледена иконка, а снежинка в стилизиран връх и надпис M+S, Mud + Snow (кал и сняг). Има такива и само за сняг. За лед стават точно толкова, колкото и другите, без символа - а именно николко. За лед са само гуми с шипове или пък каквито и да е, но с вериги, метални.
Де ши ги знам аз тес работи?!

Иконка сложих в " ".
Па и ако прочетеш в линковете, ехеееее!!!
Само по себе си подсказва, че разлика има, освен ако не е маркетингов трик, с цел обогатяване.
Вече съм почти сигурен в последното!
PIP - майстор
пет ное 08, 2024 7:57 amChefo77 написа:
Не е ледена иконка, а снежинка в стилизиран връх и надпис M+S, Mud + Snow (кал и сняг). Има такива и само за сняг. За лед стават точно толкова, колкото и другите, без символа - а именно николко. За лед са само гуми с шипове или пък каквито и да е, но с вериги, метални.
Не става дума дали зимните гуми са като на сухо на лед, а че сравнени с летните разликата е от земята до небето. Летните не стават въобще, колкото и да внимаваш, докато със зимни гуми си се кара.
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 56

Тема "" Време ли е да слагаме зимните гуми ? "" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: