• 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 59
Всички имаме коли, нали ?
kalpev - специалист
Не визирах конкретно теб, а по-скоро се опитах да кажа в тона на Чефо, че наистина сигурността е от първостепенно значение.
Защото климатикът е екстра, а системите за контрол и безопасност - задължителна необходимост.
Chefo77 - майстор
Има коли с добри и такива с нетолкова добри спирачки. Най-якото спиране съм имал с едно дизелово Добло - ако не бях с колан, щях да гризна волана, сериозно. Изобщо нямах идея, че една касетка със седалки може да има такива спирачки ... Е, свиква се :) Явно са оразмерени за пълен товар и празно е лудница.
Аз на моята Фиатка не съм доволен от спирачките. На Роро са супер. Разликата е толкова голяма, че всеки път трябва да се пренастройвам като се кача от едната на другата :lol: :lol:
toolegittoquit - майстор
Chefo77 написа:
Точно така - за комфорта. Мноого бързо се научихме, че колите ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да имат климатик ... сякаш баща ти само в кола с климатик те е возил. Или моя. Единственото, което дава климатика, е УДОБСТВО (комфорт). А то е далеч по-маловажно от СИГУРНОСТТА. Аз лично предпочитам колите ми да са сигурни и безопасни за мен и околните, отколкото това дали ще се или няма да се изпотя в задръстването
Също както се научихме и да имаме коли. По времето на комунизма, приятелю, ти кола нямаше, нали? Но сега имаш поне 1. А пък защо си се научил да се возиш в кола, ами пък не ползваш хубавите автобуси? Пък то ако е за комфорта, то и като ходиш на зъболекар, може да ти дърпа клещите с керпеден, а не да ги ремонтира под упойка. Говорите за сигурността, все едно всеки ден сменяте ремъци, накладки и дискове. Има ли накладки, има ли диск, спира ли - караш. Ремъка е 80лв на 70,000км. А баща ми кола е нямал. От друга страна еб...м ти и колата, ако получиш вътре топлинен удар. При някои хора това може да е факт.
Kirilpm написа:
Айде моля ти се топлината влияела на времето за реакции.
Това е доказан факт. И за да ти спестя триенето на сол, приятелю, ще ти кажа директно, че една от адаптациите на организма при топло време е забавяне на метаболизма. Обратното на това, което прави когато е студено. В единият случай, за да се произвежда по-малко топлина, в другият - повече. Също така чрез изпарение при висока влажност каквато е на морето много по-трудно се отделя топлина. Рали автомобилите нямат климатик, защото дърпа коне.
nv952 - майстор
Chefo77 написа:
Разликата е толкова голяма, че всеки път трябва да се пренастройвам като се кача от едната на другата :lol: :lol:
Познато. :?
Със спирачката не се пренастройвам много обаче със съединителя ... :lol:
Трябваше да ходя с пежото и свикнах със съединителя на опела.
Като пуснах съединителя на пежото и двигателя угасна :-D :finga:
toolegittoquit - майстор
nv952 написа:
Трябваше да ходя с пежото и свикнах със съединителя на опела. Като пуснах съединителя на пежото и двигателя угасна
Той съединителя е каквото имаш. Зависи какъв ще е от износване, каране, марка, улягане. Сега ако отидеш да смениш съединителя на Пежо-то няма да има нищо общо със съединителя, който е имало преди. Като пуснеш леко и ще забива нос. Пък и дизела и да пуснеш съединителя, не те наказва с брутално гаснене и забиване на нос както обикновено те наказва бензина, та чак се чудиш дали няма да изкъртиш някой зъб в скоростната кутия.
И само да добавя нещо за по-горе. Аз притежавам автомобил без климатик. И си ме е яд. Други карат на затворени прозорци, а язе се потя като свиня и плезя език. На хубавата количка, която имам това й е недостатъка, но вече взе сериозно да се чувства. И аз си мисля за смяна на автомобил. Може да питам да помагате тогава. :)
alsted - майстор
toolegittoquit написа:
Аз притежавам автомобил без климатик. И си ме е яд. Други карат на затворени прозорци, а язе се потя като свиня и плезя език. На хубавата количка, която имам това й е недостатъка, но вече взе сериозно да се чувства. И аз си мисля за смяна на автомобил. Може да питам да помагате тогава. :)
То и аз до скоро си карах Фиестичка, ма минах на "Пижо". Верно с климатик и бая екстри, ама ядовете са на "кубик" :-D
profesionalist_wood - майстор
Искаме си комунизма с чисто нови коли,спокойно каране и без коланииии :lol: Умирам да се возя в четириочна жигула ...ама нема,годините минаха.
Chefo77 - майстор
toolegittoquit написа:
Също както се научихме и да имаме коли. По времето на комунизма, приятелю, ти кола нямаше, нали? Но сега имаш поне 1. А пък защо си се научил да се возиш в кола, ами пък не ползваш хубавите автобуси? Пък то ако е за комфорта, то и като ходиш на зъболекар, може да ти дърпа клещите с керпеден, а не да ги ремонтира под упойка. Говорите за сигурността, все едно всеки ден сменяте ремъци, накладки и дискове. Има ли накладки, има ли диск, спира ли - караш. Ремъка е 80лв на 70,000км. А баща ми кола е нямал. От друга страна еб...м ти и колата, ако получиш вътре топлинен удар. При някои хора това може да е факт.
Ами ще те разочаровам - и при комунизма съм имал кола. Т.е. семейството ми имаше, аз навърших 18 в "демокрацията". Първо един Форд Таунус, после ВАЗ 2102, после Фиат 126П, после Вартбург... Единият ми дядо пък имаше каруца, другия - един след друг 2 мотора Хонда.
За спирачки и т.н. - ако за теб е все тая какви са, то мисля е малко неловко да даваш каквито и да е съвети, свързани с автомобилите. Има ли смисъл да те питам дали знаеш каква е разликата между добри накладки (меки, мазни) и изпечени пластмаси, които "просто спират". Ремъците нямат касателство към сигурността, да го знаеш от мен. Имат касателство към портфейла ти. :wink:
Научил съм се да се возя в кола, защото автобусите не ми дават бързината и независимостта.
За топлинния удар - да, така е, но ако не знаеш и как се свалят прозорците ... сори. Да, топлината влияе на рекциите, но за каква рекция говорим в задръстването??? В движение не е толкова голяма разликата. Сега - ако имаш запушени потни жлези, е едно, но при нормално състояние на тялото ...
Наличието на климатик е нещо като сервоусилването на волна. Ако го има, въртенето на място или с ниска скорост е мнооого по-лесно. В движение обаче няма особена разлика дали имаш или нямаш.
Особено се кефя между другото, като забичат климатик на някой 70-конен астматик. То няма хала да си носи купето, сложили му климатик ...
Ааа, и още нещо - като карам на климатик не ми се чува музиката. Как ще разберат, че имам, като съм със затворени прозорци? :lol: :lol:
Kirilpm - специалист
На хубавото лесно се свиква.Откакто навлязаха коли с добри спирачки на хората спря да им пука,колата трябва да има здрави спирачки по презумция.Последно се шокирах при един приятел,спускаме Дюлинския проход с 3ма човека в колата и багаж,а той кара на свободна,при въпроса защо,понеже не е шофьор от вчера ми вика тя колата е с вентилирани дискове и хубави спирачки няма проблем.Откакто се разболях два пъти посред лято заради климатик и то не намален докрай ами на 20-22 градуса спрях да го пускам,единствено го оставям да духа леко към стъклото колкото да не се запотява.А колкото до скъсания ремък,може така да те шашне ако се скъса със сериозна скорост и блокира мотора,с което блокират заедно и задвижващите гуми,та не е шега работа,най-малкото е неприятно да останеш на пътя заради несменен консуматив.А това за времето на реакци за мен са откровени глупости,ти нека да си изнервен и да караш в натоварено време през града и да правиш схеми откъде ще минеш по-тънко с по-малко задръствания и светофари,и едновременно да се пазиш да не те натресе някой и ти да не натресеш някой и най-големия проблем за реакциите ще ти е топлината в колата.Ако влияеше на времето за реакции осезаемо бъди сигурен че Ф1 щяха да са първите с климатици,понеже 5-10 загубени коня при тяхните възможности са нищо,а след тях щяха да са ралиджийките.Мисля че сам може да си отговориш защо хората,които карат по състезания излизат от колите вир-вода изпотени и лятото и зимата,без да е свързано това с топлото и без да са им бавни реакциите.След някоя година ще се спори че ЕСПто е задължително,за да се движи една кола,понеже действа като тоалетна хартия,когато шофьора няма възможностите да кара дадена кола и да я държи в пътя.
toolegittoquit - майстор
Chefo77 написа:
Наличието на климатик е нещо като сервоусилването на волна. Ако го има, въртенето на място или с ниска скорост е мнооого по-лесно. В движение обаче няма особена разлика дали имаш или нямаш.Особено се кефя между другото, като забичат климатик на някой 70-конен астматик. То няма хала да си носи купето, сложили му климатик ...Ааа, и още нещо - като карам на климатик не ми се чува музиката. Как ще разберат, че имам, като съм със затворени прозорци?
Приятелю, май няма да изляза на глава с теб. Колата спира ли нормално - спира. За мен въпросът е приключен. Не съм от хората, които обичат или имат изгарящото желание да ровят в колата. На момчето му работят спирачките, моля ви се, не се превземайте така. На моята й сменях скоро предни накладки, гледах и отзад - здрави са. Какво толкова има да им гледате на тия спирачки. Те работят по 20години без проблеми, при вас всяка година ли ги правите? Ремъците пък имат отношение към сигурността. Като ти се скъса ремъка на хидравликата в завой и ти замръзне волана - лошо.
Научил си се да се возиш в кола - не ми е важно, приятелю. Факт е, че се глезиш, както аз се глезя за климатика. Има и автобуси и това е. Пак возят. Да, ама не. Разликата между климатик и липсата му е дали се качваш лятото с нежелание в колата или караш с кеф без да изплезваш език. Пък музиката ми е по-важно да я чувам вътре, не отвън. Много мразя да карам с отворени прозорци, да ми духа в ушите, нищо да не чувам и да ми се налага да усилвам радиото на максимум. Пък сигурно имам 10 говорителя в колата.
В движение, при спиране, при всяко отношение разликата между климатик и липсата му е огромна. И как знам - моя кола с климатик не съм шофирал, чужда съм. И ако ще да е 70 конен астматик, като караш с 80 ти е комфортно. Не съм състезател. Моята като има хал и няма климатик какво? Та общо взето много го омаловажавате това с климатика. Други екстри може да няма, климатикът е съществен.
Kirilpm написа:
На хубавото лесно се свиква.Откакто навлязаха коли с добри спирачки на хората спря да им пука,колата трябва да има здрави спирачки по презумция.
Моята е с вентилирани дискове. С обикновени най-вероятно няма да може да спре. А горещото не ми харесва, изнервя ме, склонен съм да увеличавам скоростта, защото при ниска въобще не се търпи. Това е рисково поведение. В града караш с 30-40-50 и въздушният поток през стъклата е минимален. А от там механизмът за охлаждане на тялото чрез изпарение работи с много ниска ефективност. Бях чел преди време, че едни 30 градуса при достатъчно висока влажност могат да те убият и човешкото тяло да прегрее, защото не може да се отнема топлина чрез изпарение.
А останалите системи за безопасност като ЕПС, АБС и подобни са създадени като нещо положително. Аз ги нямам и не съм умрял, но може и да са полезни. Виж между тях и климатик, избирам климатика. Примерите с дядовци и баби какво са имали пък са просто неуместни. Прапрабаба ми е гладила с ютия с въглени и е прала на ръка. Това не означава че и днес трябва да го правим така и сме се глезили. Пък който смята, че климатика не му е важен, да му продам една кола. Всичко й работи, ама климатик няма. Но нещо няма голямо търсене на не климатизирани автомобили. :lol:
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 59

Тема "Събирам мнения за първа лично моя кола." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: