Тези башони Хидра пазят инсталацията от пожар, но не при свръх производство на генератора, а при късо на изправителните диоди. Тогава едни токове се юрват от акумулатора през диодите към маса. Виждал съм с очите си няколко пъти как кабел дебел колкото палецът ми успява да се нагрее толкова, че изолацията му започва да се сбръчква.
пет апр 04, 2025 9:58 pmMamaMy написа: Тези башони Хидра пазят инсталацията от пожар, но не при свръх производство на генератора, а при късо на изправителните диоди.По принцип ДА ама не БАШ и не основно за това.
Погледни лявата директна верига директно от алтернатора към акумулатора...
Защо в нея има ДВА бАшона последователно? Ми щото пази въпросния кабел.
Ако някъде по трасето на кабела изолацията се наруши и даде на маса какво става?
При кола на паркинг (не запалена) късото се храни само от акумулатора. Следа да прекъсне бАшoн PF2
При работещ автомобил късото се храни както от акумулатора, така и от алетрнатора. Следва да прекъснат и двата - PF2 и F31
Аналогично за кабела между акумулатора и стартера..... В покой и при запален двигател е елементарно за проследяване.
пет апр 04, 2025 9:58 pmMamaMy написа: Виждал съм с очите си няколко пъти как кабел дебел колкото палецът ми успява да се нагрее толкова, че изолацията му започва да се сбръчква.Е, това са някакви си дребни кабелчета че и с дребни повреди - само му се сбръчкала изолацията.

Ей това няма ремонт - тотал щета. Всичко вътре вече е проводимо.

