• 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 31
Всички имаме коли, нали ?
MamaMy - майстор
Тези башони Хидра пазят инсталацията от пожар, но не при свръх производство на генератора, а при късо на изправителните диоди. Тогава едни токове се юрват от акумулатора през диодите към маса. Виждал съм с очите си няколко пъти как кабел дебел колкото палецът ми успява да се нагрее толкова, че изолацията му започва да се сбръчква.
hidrazin - майстор
пет апр 04, 2025 9:58 pmMamaMy написа:
Тези башони Хидра пазят инсталацията от пожар, но не при свръх производство на генератора, а при късо на изправителните диоди.
По принцип ДА ама не БАШ и не основно за това.
Погледни лявата директна верига директно от алтернатора към акумулатора...
Защо в нея има ДВА бАшона последователно? Ми щото пази въпросния кабел.
Ако някъде по трасето на кабела изолацията се наруши и даде на маса какво става?
При кола на паркинг (не запалена) късото се храни само от акумулатора. Следа да прекъсне бАшoн PF2
При работещ автомобил късото се храни както от акумулатора, така и от алетрнатора. Следва да прекъснат и двата - PF2 и F31
Аналогично за кабела между акумулатора и стартера..... В покой и при запален двигател е елементарно за проследяване.
пет апр 04, 2025 9:58 pmMamaMy написа:
Виждал съм с очите си няколко пъти как кабел дебел колкото палецът ми успява да се нагрее толкова, че изолацията му започва да се сбръчква.
Е, това са някакви си дребни кабелчета че и с дребни повреди - само му се сбръчкала изолацията. :?
Ей това няма ремонт - тотал щета. Всичко вътре вече е проводимо. :)

Прикачен файл:
БУМ И МНОГО ДИМ.jpg
БУМ И МНОГО ДИМ.jpg (61.63 KиБ) Видяна 717 пъти

:partyman:
MamaMy - майстор
Това е така, но аз ти дадох пример от автомобилна (автобусна) инсталация. Докато работих като жичкджия в една автобусна фирма се нагледах на шофьоро-монтьорски простотии. Нали всички разбират от токове постоянно закачваха акумулаторите на обратно. След такава размяна на поляритета да видиш какво е тотал щета. Заминава половината инсталация на автобуса която е вързана преди ключ-масата. Всичко съдържащо електроника, 7кв генератор плюс една РК1К с кабели и два акумулатора по 200Ач. Осигуряваха ми работа за 1 седмица :lol:
kozl - майстор
пет апр 04, 2025 9:47 pmhidrazin написа:
ср апр 02, 2025 8:17 pmkozl написа:
Както искащ го цитирай, но няма защита по ток от алтернатора към акумулатора.
:? Това за конкретен модел автомобил ли?
Абсолютно. Писах конкретно за 2 автомобила.
В сгашните се възпирам да човъркам, че ми липсват познания, а придобитите от предишните коли, все по-малко са от полза.
И се налага услуга в сервиз. Някъде се получава, на друго място #-o, което пък ми покачва адреналина за "напсам".
А при смяната на аккумулатора на баницата (Пежо Партнер 1,6 HDI), видях и там предпазители скрити под корубата на акумулатора, но още не съм ги разгадал.

И за баницата и по темата за акумулатор, се повтарям, но:
Изкара почити 10 години - VARTA, произведен в Испания, ако може да се вярва на надписите. Миналата година лятото, стартера отказа да завърти. Преди това имаше някои по-особени светения на лампата с вид на акумулатор, но аз не им обърнах внимание и така не запомних какво и как точно, за да стъкмя описание.
чет дек 19, 2024 8:34 amkozl написа:
И понеже имам некъв китаец за проверка на акумулатори, показа 50A стартов ток и неколко Ah капацитет, а по надписи е 75. Та заредих го с автоматично зарядно и китаеца отчете 350А стартов ток и не помня колко за капацитет и като запали Партнера, директно в магазин-сервиза за нов акумулатор. А да китаеца показва и вътрешно съпротивление, но не помня данни, пък и не знам какви са нормите.
Можех да го мъча още този акумулатор, както преди-и-и, но явно съм се променил и както запали баницата и в магхазин-сервиза го смених.
Я па си имам играчка.
Онзи ден припалвах генератора, но се наложи това да сторя ръчно. Кундурматорчето неработило, сулфатизирало, въпреки поддържащия заряд осигурен от мен. Същото, на 7Ач ама тягово, пък го турили със стартови функции! Не знам това да пречи, щом пусковия ток е достатъчен за дъзпламени генератора, но ме озадачи. Подготвено е едно стартово AGM, за всеки случай и да има.

Вече направих десетина цикъла разряд-заряд с едно спешъл зарядно, но не се получава.
Докато си осигуря време за по сериозна намеса, ще го включа на едно тренировъчно зарядно, просто да не губи темпо, а и да знае, че го бройкам.
Последна промяна от Трифон П.Трифонов на съб апр 05, 2025 1:36 pm, променено общо 1 път.
kozl - майстор
Как зареждаш?
Електролита какво показва?
съб апр 05, 2025 1:35 pmkozl написа:
Как зареждаш?
Електролита какво показва?
Не мога да си намеря ареометъра.
Зареждах с едно умно зарядно, като ползвах възстановяващата му функция
Циклите ги започнах онзи ден с Imax B6R V2 SkyRC.
Като не даде резултат, зададох в настройките 7 клетки и заряд 1/10 от капацитета.
В момента кипи като забравен качамак на 16.8 волта, което беше и целта на занятието.
След още час го оставям да почива и довечера меря капацитет.
Дълбокото разсулфатизиране ще е по натам.
gogo7777 - майстор
Не знам, колко са ти умни зарядните, но за твоя случай ще ти трябва такова умно зарядно. Не го подценявай.....има достатъчно акъл :-D :-D :-D
съб апр 05, 2025 2:15 pmgogo7777 написа:
Не знам, колко са ти умни зарядните, но за твоя случай ще ти трябва такова умно зарядно. Не го подценявай.....има достатъчно акъл :-D :-D :-D
Схемата я имам реализирана в едно трансформаторно от 199.........По добро от това- здраве му кажи!
Трябва да остана за повече време с него и акумулатора, а това не ми се ще.

Същото го правих с елпромски трансформатор, диод с усукани краища някога, преди перестройката. Пари и време в различни конфигурации.
kozl - майстор
съб апр 05, 2025 2:15 pmgogo7777 написа:
Не знам, колко са ти умни зарядните, но за твоя случай ще ти трябва такова умно зарядно. Не го подценявай.....има достатъчно акъл :-D :-D :-D
И аз имам такова недостатъчно умно зарадно :-D
Недостатъчно в смисъл, че е необходим и умен оператор та да го настройва :wink:
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 31

Тема "Акумулаторът!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: